HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, September 25, 2012

zikry bercerita.






Hai :)).

Saya zikry.
Harini mama saya tak update blog.
Dia sekarang ni pemalas giler nak update blog dia.


Semalam papa saya bawak kitaorang pegi toys 'r' us.
Saya dengan kakak hepi giler.
Misti papa nak belikan toy baru ni.
Kakak la yang over hepi sangat saya tengok.
Terlenjit sana terlenjit sini sambil tarik-tarik tangan mama.
Tapi mama buat derk jer kat dia.
Mama dengan papa watpe tah.
Asyik belek-belek benda kat satu sudut.
Saya dengan kakak malasla nak amik pot.
Kitaorang sibuk terai semua toy yang ada kat situ.


Tapi hampa akhirnya.
Mama dengan papa tak beli mana-mana toy pon.
Diaorang belikan saya mende alah ni rupanya.
'Potty' ke apatah namanya.
Saya belum tau baca.
Tapi saya pandai menaip blog hehe.


Nampak macam menarik. Bahagian bawah dia yang kaler putih tu boleh buat tangga-tangga menuju kejayaan hehe. Kejayaan membuang air di tandas orang dewasa kata mama.


Tapi papa kata buat masa ni saya boleh buang air depan tv sebab bahagian dalam dia ada gayung. Nanti sapela nak cuci gayung tu ekk. Mama kata papa cuci. Tapi papa mana ada kat rumah selalu. Mama la tu yang kena buang hampasnya dan cucinya sampai bersih hehe.


Kata mama ini hadiah harijadi saya sambil gelak kuat-kuat dengan papa.
Apalah diaorang ni.
Tak bestnya hadiah harijadi.
Lagipon harijadi saya belum lagi.


Tapi saya bangga juga sebenarnya.
Sebab papa dengan mama belikan potty untuk saya.
Kakak saya dulu takde benda ni.
Mama saya cakap, kakak dulu mama takutkan dengan lipas je.
Kalau buang air dalam pampers nanti lipas gigit punggung.
Kakak saya percaya. Terus nak buang air kat toilet.
HAHA. Apala kakak tu kan.


Mama saya adala takutkan saya macam tu haritu.
Saya tak heran pon.
Saya pura-pura takut je.
Lepas tu saya buang jela dalam pampers.
Lipas tak gigit ponnnn.


Ada satu masa tu, mama asyik tanya saya nak buang air tak.
Lepas tu saya cakap jela ye.
Mama pon bawak saya gi toilet.
Dalam toilet saya main air. Bestt gilerr.
Lepas tu perkara yang sama diulang sampai dekat 20 kali.
Sampai mama saya pitam.
Lepas tu terus mama tak nak tanya dah saya nak buang air ke tak.


Nah saya beraksi dengan jam*** baru saya. Hepinya saya. Tapi saya takutla pasal ada lubang. Tah bila saya nak rasmikan. Apa yang pasti buang dalam pampers lagi syok sambil sengih-sengih kat mama.


Byeee. Saya nak mandi dulu.
Mama kirim salam kat auntie uncle semuaaa.



31 comments

September 25, 2012 at 11:35 AM

bagus gak kan

September 25, 2012 at 11:37 AM

mahal tak potty tue?...kesian mama Zikry...asyik kena buli gan zikry kencing dalam gayung kikiki...

September 25, 2012 at 11:51 AM

hahahahha...kelasssss woooo..beli jamban kat toys r us! :P

September 25, 2012 at 11:59 AM

aduyai...

September 25, 2012 at 12:01 PM

Bagus betul mama papa Zikry. Zikry pun kena jadi anak yang bagus tau... :)

September 25, 2012 at 12:07 PM

eip..buli mama yer...??

September 25, 2012 at 12:42 PM

baguslah zikry ada potty, zaman aunty dulu mana ada. aunty pun tak ingat ada pampers ke tak, tah-tah kain lampin je. haha

Anonymous
September 25, 2012 at 2:34 PM

hoho? aku salu main dalam the sim bnd ni. memang kena praktik ke?

September 25, 2012 at 2:53 PM

bagus benda ni..tapi tak penah cuba guna or beli..alhamdulllah..anak rine senang jgk cerai pampers..

September 25, 2012 at 3:29 PM

Zikry sayang... kalau sayang mama/papa kena guna yg mama/papa dah belikan itu. Cantiklah auntie suka tengok. Anak-anak auntie dulu tak ada pun pakai ini sebab anak auntie semua perempuan macam kakak Zikry senang nak suruh membuang di toilet.

Salam buat mama juga tau:)

September 25, 2012 at 3:42 PM

hahaha...comel betul cerita zikry ni....

zikry dah bape thn ek? sy pun nak potty train ada jgk...try la buat 1 hari tu....mcm nak pengsan dok ulang alik ke toilet....tp g toilet bknnya nak membuang pun....keluar toilet br dia buang....pengsannnn....

sy malas nk beli benda yg mcm ni....sy beli yg biasa tu je...sb mcm geli je nanti nak cuci...kekeke....

sori pnjg lak komen...

September 25, 2012 at 3:43 PM

wahhhh zikry and the new potty~!

September 25, 2012 at 3:44 PM

*potty train adam...

frame tu sy tempah kat airis wall deco...try la search kat fb dia....


Anonymous
September 25, 2012 at 3:55 PM

zaman skarang macam2 peralatan tersedia utk anak2 kan

September 25, 2012 at 4:47 PM

hahaha cute potty...amzar tak penah train potty...direct trus ke jam*** je...

September 25, 2012 at 5:06 PM

hahaha..comel je....tp budak2 mmg ssh nak ajar guma toilet..jenuh gak la tgk arwah wan pujuk adik biar buang kat toilet..dlm pampers gak dia nak buang :)

September 25, 2012 at 10:36 PM

comeljer... ok la tu..sbg latihan awl utk zikry kan..

September 25, 2012 at 11:55 PM

comel..comel..rasa mcm nk beli jgk utk naufal nnt..

September 26, 2012 at 9:22 AM

alaa..tomeinye potty dia. Nakalnye zikry smpai mama pitam..hihi

Anonymous
September 26, 2012 at 9:29 AM

haha comel gila, emir cikgu nursery dia ajar buang kat toilet je

jadi mak bapak jimat tak payah beli benda alah ni, nyaris mau mengikut

September 26, 2012 at 11:00 AM

comel giler potty tu.. anak akak dulu akak cuma belikan cover potty aje.. he..he..

September 26, 2012 at 1:47 PM

hadiah spesel dr mama...hehehe

September 26, 2012 at 4:57 PM

hai Zikry, salam dari PCL..utk mama awak :)) salam ukhuwah yer..

September 26, 2012 at 5:46 PM

nak tumpang uh..uh...boleh tak zikry? nanti mama zikry basuh kan...kan..kan...heheh

September 26, 2012 at 6:27 PM

Hehehe part basuh gayung tu.. sure mama kerutkan muka dia... Zikry jangan buli mama k. Bagus hadiah advance yg mama dgn papa beli ni.. Untung Zikry.. Kim salam mama ye.. :) Cakap kat mama jangan la berkurun x update blog... Readers nak tahu progress Zikry guna ke tak potty tu..

September 26, 2012 at 11:43 PM

nak takut takutkan anak anak lelaki mmg tak dapat la kak rina oiii..

seronok la dia dapat jamban mobile..
is napa la dulu mak aku tak belikkan jamban mcm ni..hahaha

September 27, 2012 at 3:57 AM

As salam Zikry,

Pandainye Zikry tulis blog! Sweet gitu lepas ni teruskan menulis gantikan mama ye...hahaha ;D

Iman pun tak lepas lagi potty train mmg nak kena geget montot die tu...grrrrr...

September 27, 2012 at 2:44 PM

ist time dkna tengok yang ada tangga kak.. tapi ayat akak yang cuci hampas tu terbaik laa..hikhikk

September 27, 2012 at 3:58 PM

hehehe..rasa macam betul2 lak Zikry bercerita.. :)

moga Zikry berjaya membuang dalam potty tu..tidak lagi di dalam pampers.. ;)

September 29, 2012 at 12:42 PM

canggih sungguh anak2 skrg ni..da ada tandas bergerak cmni..ehehe...

October 9, 2012 at 10:38 AM

comelnya zikry. :D comel gila !! hehe. cian mama dia kena cuci tayik zikry nanti. hehe. takpe kak, kerja mulia tu :D

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal