HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Thursday, September 13, 2012

nak serikan muka caranya tak payah basuh muka hihi






As-salam :)).

Cakkk. Masih ingat saya di sini?
Apa?
Sudah terlupakan???

*nanges sambil log out blog*


















Kahkahkah.
Beberapa hari sangat bizi kerana memberi tumpuan kepada rumahtangga tapi kain baju tak habis lipat jugakk.

*ohh sekarang kantoi kurang memberi tumpuan kepada rumah dan tangga sebab memberi tumpuan kepada blog.*


Di samping iitu, bizi packing order customer.
Tengok >>SINI apa aku jual. Juga boleh tengok andai mahu tahu kenapa ada Avail di penghujung nama aku kiki.


Hari ni cuma nak bagitau pasal aku dah tak cuci muka waktu pagi haha.
Tak cuci pakai cleanser lah.
Sebab haritu ustaz don kata jangan cuci muka pakai cleanser pagi-pagi kalau nak kasik muka ada seri.


lihat petua 2 kata apa

Haha. Nak seri punya pasal aku rela tak basuh muka pakai cleanser waktu pagi.
Nampaknya cleanser aku yang ada 3 botol  tu (lain-lain jenama ini kes tak habis sebotol dah beli botol baru jenama lain sebab cepat bosan haha) akan masa bertahun-tahun nak habis tu pon nasib baik kalau dapat habiskan mana tahu aku terbeli pulak lagi jenama lain hahahihihuhu. 


Nak bagitau lagi pagi-pagi aku cuci muka dengan buah tomato aje hihi.
Ingat nak pegi tadah embun di hujung rumput wat cuci muka tapi malas lagipon ada lagi ke embun zaman sekarang ni?
Kutu embun banyak kot.


Byeee. Nanti petang kalau tak bizi saya melawat anda semua. Sekarang nak pegi memberi tumpuan kepada rumah dan tangga.


28 comments

September 13, 2012 at 9:36 AM

huhuhu.. thanks akak sudi share <3 :)

September 13, 2012 at 9:39 AM

bagus2

September 13, 2012 at 9:50 AM

Kakcik tak pernah ada cleanser, tapi muka tak berseri juga! :(

September 13, 2012 at 9:56 AM

@Yuyu Zulaikha

arkkk..yuyu datang sini.

*lompat sampai pitam*

September 13, 2012 at 10:11 AM

tak pe.. kita kan superwoman..serba serbi boleh dalam satu masa.

September 13, 2012 at 10:16 AM

seeloknya macamtu lah kan.hehe. sebab bahan kimia dalam cleanser tu tak elok juga. hehe.thanksfor sharing kakak cantik! :D

September 13, 2012 at 10:50 AM

thanks for sharing..mmg input yg berguna ni..hee

September 13, 2012 at 11:01 AM

dkna siap jadikan wallpaper doa nie kat pc..tiap kali tengok pc mesti tengok doa :)

September 13, 2012 at 11:36 AM

petua berguna...

kena buat nihhh

September 13, 2012 at 11:58 AM

memang tak cuci muka pagi2...hehe

pasni nak amalkan la macam ni

September 13, 2012 at 12:49 PM

kencang bisnes...tahniah!

September 13, 2012 at 1:53 PM

huhuhu. boleh amalkan ni.

September 13, 2012 at 2:00 PM

bz manyak untung bestlah

kena tampal petua ni kat bilik, senang sikit nak ingat

September 13, 2012 at 6:14 PM

nti nk bt jgk..i pun nk muka berseri2 hehe..

September 13, 2012 at 9:36 PM

bagus petus ni..tq sudi kongsi..
pasni leh amalkan petua ni..
jom sama2 kita berseri2 nnti..
cik betty,kalo gigi x cuci leh gak ker??..hehe

September 13, 2012 at 11:54 PM

thankz kak sudi share petua nih. Tapi linda x biasa kalo x cuci muke oagi2 tu gune cleanser, huhu..harus try ni

September 14, 2012 at 10:56 AM

ema cuci muka pakai air paip jer..

September 14, 2012 at 12:05 PM

Kakak belum pernah cuba tapi kalau lihat cermin dan nak bermake-up kakak baca doa ini: -

Allahumma aghnini wazaina bihilmi waakrimna bittaqwa wajammilna bil-'afiah... moga sentiasa cantik dan sihat (so walaupun kakak tak cantik moga-moga sihatlah hendaknya hihi...)

September 14, 2012 at 12:15 PM

owh... ada caranya gak ek...

September 14, 2012 at 12:25 PM

kalau gitu macam mana pencuci muka
baru yg kak ati beli ni nak
habis...Nutox Oxyfusion...bestlah :)

September 14, 2012 at 1:45 PM

errr...bab tak cuci muka waktu pagi tu macam berani tak berani je nak try...sebab malam before tido kan pakai night cream...

September 14, 2012 at 5:04 PM

yeayyy~dpt info baru..tq sudi share :)

September 14, 2012 at 6:51 PM

oh.. kena tukar ni.. pagi jangan basuh muka dengan cleanser..

September 14, 2012 at 7:03 PM

@Kakzakie

patut la akak sentiasa kelihatan cantik... :D

September 14, 2012 at 9:37 PM

hihihi samalah kita...pagi2 dah tak cuci pakai pencuci muka...ikut petua Ustaz Don..

September 15, 2012 at 9:15 PM

amalan yang bagus untuk dikongsi ni. ehh teringat plak zaman dulu2 (dulu2 la sangat hee...)mandi embun pagi2 masa nak gi mengaji sejuk tau. kat kampung ada embun lagi sebab banyak pokok kat bandar tak tau la yang ada batu ngan pasir embun takut nak turun kat situ.

September 16, 2012 at 10:48 AM

oh macm tu ke.. baru tahu.. kalau mcm tu lambat la nak habis pencuci muka aku, jimat hahaha.. nice sharing..

btw, kutu embun tu apa.. selalu dgr orng sebut sebut jak..

September 17, 2012 at 6:52 PM

tq for sharing.. pdahal nak cantik berseri x susah2 kluarkan duit..cuma kna rajin utk mgamalkannya..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal