HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Wednesday, December 22, 2010

Takda Siapa Sangka Aku Akhirnya Jadik Camni



 "The beginning is the most important part of the work." - Plato

Dulu kan orang bajet muka aku nih bakal jadik dokter. Dokter koo. Kemain kan. Yelah dengan spek tebal. Berkepit dengan buku siang malam. Kalau periksa tahunan semua hadiah matapelajaran aku borong (masa sekolah rendah ah). Sampai berpuluh hadiah kotak pensel aku dapat. Yalah kalau dah subjek BM hadiah kotak pensel, hadiah subjek math kotak pensel, hadiah subjek alam dan manusia kotak pensel tak ke abah aku dapat menjimatkan wang sebab tak perlu beli kotak pensel untuk aku? 


Tapi langit bukannya selalu cerah. Macam tu jugaklah dengan nasib aku. Nasib malang yang sendirik carik. Lepas PMR aku dapat masuk MRSM. Sampai sana aku cam kena kejutan kot. Aku jadik cam malas sangat nak belajar. Walaupon SPM aku gred 1 dan subjek biologi (biol + logi) aku dapat A2 tapi aku malas nak amik jadik dokter. Dan aku bersyukur sebab tak amik medik. Kalau tak misti hidup aku suffer je harini.


Tapi tulah. Walaupon lepas tu aku sambung belajar sains komputer aku tak pegi carik pon keje dalam bidang tersebut. Aku bosan. Aku jadik tutor aku berenti sebab malas nak belajar. Jadik cikgu GSTT setahun lebih aku berenti dan memang diberentikan pon sebab mengandung. Lepas tu memang aku tobat dah nak jadik cikgu. Mintak ampunnlah. Kalau upah aku RM1 juta memang aku tak tolak jadik cikgu kahkahkah. Bodohlah nak tolak RM1 juta kan. 


Tapi tulah. Aku ni tak suka kerja sebab duit semata-mata. Aku nakkan something yang boleh buat aku happy. Bangun tido wah semangat nak buat keje giteww. Lastly, aku buat bisnes dari rumah je. Buat AVAIL. Barulah aku tau rupanya aku nih suka keje sendirik je. Tak kesahlah keje tu hebakkk di mata orang lain ke tidak janji halal udohh.


Baru-baru ni waktu borak dengan ex-roomate aku masa kat Muar dulu dia langsung tak sangka aku akan terjebak dengan perniagaan. Dia kata dari muka dan gaya aku yang lemah lembut (kononnnnn) dia syak aku misti terjadik cikgu. HAHA. 

2 comments

February 16, 2012 at 4:35 PM

hai cik betty... masih buat bines avail lg ke??

February 17, 2012 at 9:38 AM

@fara


masih dear :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal