HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, December 23, 2011

majlis kahwin dekat kampung tetap meriah walaupun tak masuk nona





Dah lama tak tengok nona. Rasanya dah bertahun-tahun. Lepas zaman Normala Shamsuddin (kemain purba) rasanya dah tak ada tengok lagi. Sampai dah lupa wujudnya rancangan nama nona.


Masih samakah pengisiannya? Masih meriah dengan perkahwinan gilang-gemilang orang kaya?


Dengar kata pengacaranya akan bertukar. Rasanya lagi baik tukar nama terus kot. Tukar pengisian. Biar betul-betul berwajah baru bukan setakat muka pengacara saja yang jambu.


Eh sebenarnya nona langsung takda kena-mengena dalam ini cerita ~hiks.


Jomlah saya bawa anda tengok-tengok gambar sekitar majlis kawen cikgu salmah dekat kampung parit belemam. Pernah dengar nama kampung tu? 


Memang taklah kan. Nona pon tak pernah sampai haha. Dulu masa sekolah saya malu hendak sebut nama kampung itu. Teruk. Padahal itu kampung atuk sebelah abah saya. Tapi itu dulu. Sekarang tak malu. Kalau malu saya tak tulis dalam blog ini ~hiks.


Inilah cikgu salmah. Makcik saya. Adik abah saya yang kedua bongsu. Kami kelihatan sebaya kerana saya cuma 5 tahun lebih muda darinya.


Ini anak murid cikgu salmah. Beri hadiah persembahan joget khas buat cikgu kesayangan mereka.


Mereka juga anak murid cikgu salmah.


Oh yang menyanyi ini abang sulung cikgu salmah merangkap abah saya. Yang kecil-kecil itu sepupu saya. Yang baju belang itu deejay kot.


Ini abah Sarimah Ibrahim. Ingat Sarimah? Alah artis tu. Kalau sudah lupa pegi gugel sekarang juga. Abah dia dan abah saya sekampung dan berkawan baik dari kecil. Saya dan Sarimah tidak berkawan baik ~hiks.


Pelamin tema hijau ini membuatkan saya teringat pelamin saya 7 tahun lepas.


Merekalah hasil perkahwinan saya dan incik papa ~hiks.


Abaikan. Mereka saja nak mengimbau kenangan.


Mereka pengantin sebenar. Semoga kasih sayang berpanjangan hingga ke syurga.


Atok dan nenek saya bersama sebahagian cucu, cicit dan cucu menantu. Sebenarnya lagi ramai tapi tak balik sebab ada urusan. Saya antara cucu yang tua (kedua tua). Sepupu saya masih ramai yang kecil-kecil memandangkan abah saya anak sulung dari 12 beradik.




nota-noti:
Entri ini autopublish sahaja. Saya balik kampung. Rasa bersalah pula up entri tanpa BW ke blog kamu. Maaf.











52 comments

December 23, 2011 at 8:53 AM

haha

tajok tu sangat kreatif

December 23, 2011 at 9:00 AM

Hoho... Hasil naik pelamin pun dah dua orang, tak nak tambah lagi ke? Ooopppsss...

December 23, 2011 at 9:04 AM

pelamin yang cantik

December 23, 2011 at 9:04 AM

sangat meriah..

sukanya lihat kamu di pelamin..
hehhehehe. ala2 pengantin juga

moga panjang usia perkahwinan rina dan perkahwinan mak saudara a.k.a cikgu salmah dan suaminya..amin

December 23, 2011 at 9:07 AM

ada kudang kepang tak? itu yg unik kt johor nie huhuhhhh

December 23, 2011 at 9:08 AM

moga berkekalan hingga ke akhirat...mmg meriah ya perkahwinan di kampung ni...sha takde kampung...kampung sha is penang yg moden

December 23, 2011 at 9:12 AM

meriah²...suka kenduri...tapi penat...hehehehe

December 23, 2011 at 9:38 AM

rina...kecomelan kamu
mengatasi pengantin!

meriah majlis tu..suka :)

December 23, 2011 at 9:40 AM

Meriah betul majlis kawin.. cikgu yer.. glamer gitu..ada plak anak murid yang buat persembahan.. :)

December 23, 2011 at 9:54 AM

mjlis kawin cikgu mmmg meriah kan sbb satu sekolah duk mai dan bajet pun kena extra...hehe

comel tul hasil keje keras kamu suami isteri kan...hahaha


terasa lak sya bila baca footage tu...huhuuu

December 23, 2011 at 9:57 AM

org johor, kalu wat kenduri kawen x sah kalu x de zapin

December 23, 2011 at 10:16 AM

nampak kemeriahan majlis ni..joget pun ade ye..hehe..kat nona tu tunjuk majlin orang kaya je..

December 23, 2011 at 10:17 AM

parit belemam ..kat baru pahat kat..dekat gak ngan umah kwn chii..tongkang pecah..eheh..

simple je majlis nya..kaler hijau..nice..pelamin mcm abg chii punya dulu..

December 23, 2011 at 10:19 AM

owh..selamat bercuti2 di kampung ya

December 23, 2011 at 10:21 AM

haishh pas baca entri akk terus tengok gambar kawen saya semula... hee... :)

December 23, 2011 at 11:20 AM

Meriahnya siap ada tarian Zapin. Memang dah jadi trend sekarang kalau di kampung2 akan adakan tarian ni.

Pssttt Rina nampak cantik.. Parut chicken-pox pun dah hilang. :)

December 23, 2011 at 11:56 AM

pengantin nie sebaya sy.hehe..

tgok eksesori kt kepala tu tema ala2 arab ekk pengantin.

jgn rasa bersalah..bliknti habis2an..happy holiday!

December 23, 2011 at 12:36 PM

Rina,

Gaya Incik Papa tu dah betul dah. Tp gaya Rina tu mcm malu-malu kucen je? Hahahahah!

December 23, 2011 at 1:10 PM

mmg meriah k.rina..ptt nona dtg rakam ni..heeee

selamat blk kg!

psss : pelamin cantikkkkk...k.rina nape slim sgt?heee :)..

December 23, 2011 at 1:24 PM

yg penting ada entri utk dipublish..jejak kemudian pun tak apa...seronoknya balik kg

December 23, 2011 at 2:05 PM

tahniah... buat pgantin..
ingat apa tdi psai nona..
apapun kwin kat kmpung susna lg bst :)

December 23, 2011 at 2:07 PM

Risya sgt bergaya~Buleh jadi model

December 23, 2011 at 3:13 PM

rizky comel. risya ayu. hihihi.

kawen dekat kampung lagi seronok. meriah. hehe

December 23, 2011 at 4:29 PM

wah sompek lg mengimbau kenangan yer..hehe

December 23, 2011 at 6:06 PM

selamat pengantin baru kepada ur auntie erk.. chomel je!!

December 23, 2011 at 7:04 PM

wah ..meriahnya !!!

December 23, 2011 at 7:44 PM

so sweet perantin tu kak..hehe..nape akak ngan sarimah xbekawan baik.....saje nak tanya...hehe

December 23, 2011 at 9:31 PM

ololo.. comel nyee bdk2 tu posing ats pelamin :)

December 24, 2011 at 1:51 AM

Meriahnya nampak, ;) Tak masuk Nona pun tak apa.. yang penting gembirakan keluarga dan jiran tetangga.

December 24, 2011 at 7:33 AM

haha..kelaka.masa saya dan sarimah tak berkawan baik.

December 24, 2011 at 12:16 PM

Cantik pelamin kaler ijau...sy dulu pun kaler ijau jgk..tp belah husband... tudung pengantin ala2 arab gitu ;)

December 24, 2011 at 9:46 PM

"moga perkawinan mereka kekal ke akhir nyawa...amboi bersanding sakan ko rina..hehehe..mengimbau kenangan sekali sekala kan...dan hasil perkawinan itu sgt superb...eh,sarimah ibrahim?...ingat2 lupa,mana dia?lama tak nampak kan..."

December 24, 2011 at 10:50 PM

Pengantin & anak sedara nya, dua2 comel loteh

December 25, 2011 at 8:24 AM

kampung parit belemam?? mmg x pernah dengar.. hehehe..

moga Cikgu Salmah dan pasangan berada dalam rahmat dan limpah kurnia dariNya..sehingga akhir hayat..

Semoga berbahagia.. :)

December 26, 2011 at 12:53 PM

seronok balik kampung jumpa saudara mara..gotong royong kenduri kahwin,walaupun penat tapi happy jumpa semua..

December 26, 2011 at 4:13 PM

seronok bila mengimbau kenangan lama. Adik beradik ramai cam ayah rina, seronok time raya meriah.

December 26, 2011 at 11:00 PM

hihi, kak, nona kalau xde cite psal kahwin2 mewah ni bukan nona namanya. huhu

selamat pengantin baru utk mereka O.o

December 26, 2011 at 11:31 PM

nnt pon kite nk kawen kat kg . suke sgt suasana tu ;)

December 27, 2011 at 11:51 AM

semoga berbahagia cikgu salmah & pasangan...:)

December 27, 2011 at 1:01 PM

slamat pngntin baru ckgu salmah. meriah tu ;D

gmbar 2 model ats plamin tu cantik! i mean model yg kcik ;P

December 27, 2011 at 6:04 PM

Slmt pengantin baru buat mereka..dan buat " pengantin
lama" yg mengimbau kenangan kat pelamin tu pun..Selamat berbahagaia jg dan boleh tambah sampai sedozen lagi cahayamata yg cute mute ye..:)
pss..akak suka tgk tahi lalat Rina tu..hehe maniss

December 27, 2011 at 11:05 PM

Joget lambak ada? Hhee.....

December 28, 2011 at 10:18 AM

Alhamdulillah..selamat dah jadi suami isteri.. :)

Sy tgk gak nona...bab kawin tu...masih mcm dulu...anak2 org kaya...datuk nenek...opps... (^_^)

tp suka part share resepi...adakalanya menarik dan mudah nak buat.. :)

December 28, 2011 at 4:43 PM

ehh, lamanya x update blog...bz ke?

nona sampai sekarang tayang perkahwinan org kaya2....

December 28, 2011 at 7:41 PM

hehe, yang masuk Nona tu semua mewah je tp tak meriah. duduk makan je pastu balik. tak meriah macam kenduri yg biasa kita buat kt rumah. :) maaf kak, sy dtg lambat. busy sikit. :)

December 28, 2011 at 11:41 PM

tak pe tak pe.. ketepikan rasa bersalah itu :)

hahaha kelakar entry ni.. ok fine sarimah tak nak kawan kak rina hahahha..

ala kawin kat kampung lagi meriah apa, sebb sanak saudara suku sakat dn warga kampung semua ada.. lagi suka kat kampung drpd kat hotel.. wah gitu aku mengomen hahahahahaha..

December 29, 2011 at 5:08 AM

kat kampung la lg meriah sebab ada "salam keruk"

awak selalu buat saya ketawa dgn entry awak..awak ni lucu la..hehe

December 29, 2011 at 3:13 PM

Meriahnya. Walaupon bersederhana tapi tetap meriah. Meriah tu lebih utama. Kalau mewah tapi tak meriah pon mcm tak best jugak kan :P

December 30, 2011 at 10:53 AM

@YATZAKIE


sbb sarimah jeles akak cun dr dia hahaha bluwek!

December 30, 2011 at 4:54 PM

Memang meriah...cantik pelaminnya..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal