HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Monday, August 13, 2012

nasib dia tanya mak mana.






As-salam :)).


Wah sopan-santun gitteww selalu main redah jer tak bagi salam eheh.
Nak update sikit je sebelum raya ni sebab nak ucapkan salam aidilfitri buat semua kengkawan di alam maya dan jugak pembaca senyap blog ni kalau ado la haha.
Dan jugak nak minta ampun dan maaf sekiranya tulisan aku atau komen aku dekat blog korang ada yang menyentap hati.


Beberapa hari ni aku bizi.
Mood raya dah nak sampai kan.
Harusla aku sebagi mak-mak mula sebok nak ngemas-ngemas rumah.
Rumah pon dah togel ni. Langsir gi dobi sarung sofa gi ganti weee *kelip-kelip mata kat encik somi*
Langsir 5 tahun tak penah ganti tak penah cuci dah pon melakar sejarah hantar pegi dobi tahun ni.
Lampu kipas seme dah mengkilauu.


Hari sabtu somi ada keje jadik kita tak keluar shopping raya cam selalu.
Masa yang ada habiskan menggilap kipas dengan lampu.
Lepas tu lepakk layan movie thailand.
Penat kot panjat-panjat tangga.


Tengah-tengah lepak tetiba somi kata kawan dia (perempuan) nak datang beli stok.
Dia mintak tolong aku bagikan.  Pesan kawan dia siap-siap suruh amik kat aku jer barangnya nanti.
Aku ok jerla.
Sebab perempuan yang nak datang takdela aku beriya nak carik tudung segala.


Tak lama pastu kawan somi pon datang.
Kak rinaaaa oo kak rinaaa.
Dia jerit-jerit nama aku kat muka pintu.
Aku pon pegila amik barang dia.
Sampai kat dia, pastu dia tengok aku macam blur.
Pastu dia tanya "mak mana mak?"


Aku plak yang blur sekarang.
Kejadah apa dia nak carik mak aku plak.
Mak aku kat kampong la kan.
Tak sempat aku jawab gitu baru dia perasan "eh. ni kak rina ke?"
Yela kak rina aku kata.
"Umur akak baper?"
Ohh. Pastu barula aku paham.
Dia ingat aku ni anak pada kak rina dengan encik subha (somi aku) ropeenyee.
kahkahkah.


Agaknya dia tengok aku sememeh belum mandi peluh-peluh dengan traksuit tinggi sebelah dengan rambut  buras-buras ikat ekor kuda macam budak baru pas main polis sentri kot.
Mujur takda hingus meleleh haha.


Mujur jugak dia tanya mak mana.
Kalau dia tanya "makcik..kak rina mana?"
Haaaa. memang sawan teros aku kat situ.
Dan-dan tu jugak ajak encik somi gi suntik botox.


Baii. nak sambung ngemas ni lalala.
Nanti petang sikit pas masak buka aku jenjalan blog korang ye.


"Salam aidilfitri buat semuaaa :)))).



41 comments

August 13, 2012 at 10:20 AM

Hahaha...lawak la Rina....geli usus tau nak gelak

August 13, 2012 at 10:34 AM

he..he.. maknanya tu, rina super awet muda.. bagus bangat tu.. Selamat mengemas rumah..

August 13, 2012 at 10:40 AM

haha..lawaks sesangat..gelak bacanya..

August 13, 2012 at 10:43 AM

hahahahahah selamat hari raya jugak...

August 13, 2012 at 10:58 AM

selamat hari raya, maaf jua dipinta :)

August 13, 2012 at 10:59 AM

hahaha, mbak, ibuknya mana?

lawak-lawak.

August 13, 2012 at 11:10 AM

salam aidilfitri...nampak sgt rina ni awet muda kan

August 13, 2012 at 11:16 AM

haha..tu la kak, comel sgt. adoi..kelakar tul. Syokla, badan kecik, rog ingt akk sekolah lg agknye

August 13, 2012 at 11:24 AM

muda belia lagi tu..hehehehe

August 13, 2012 at 11:26 AM

ahaks
untunglah ade orang rasa akak awet muda
doa tu
bersyukurlah. hehe

August 13, 2012 at 11:32 AM

muda tau. Bagi tips sikit rahasia awet muda. wink*

August 13, 2012 at 12:37 PM

cuba pakai seragam sekolah. Mesti dapat diskaun beli tiket wayang! ahaha..

selamat hari raya aidilfitri..maaf zahir batin ;)

August 13, 2012 at 1:02 PM

heee... gelak tau, nasib dia tanya mana mak tu tandanya awak nampak muda la tu. eh dah nak raya kan malas je nak menghias rumah rasanya.
selamat menyambut raya.

August 13, 2012 at 2:01 PM

cewah awet mude lettew kan. hahaha.

tak boleh jadik ni.
kene mulakan dari sekarang mengawet mudekan diri supaya kekal mude bila dah tue. eh? ayat tah pape tah. haha

August 13, 2012 at 2:41 PM

mesti kembang semangkukkan..org kecik2 nie awet muda

August 13, 2012 at 3:27 PM

aww! nampak muda la tu kan.. hehehe..

August 13, 2012 at 3:38 PM

Ini kalau en subha baca mesti dia tak boleh tahan sebab isteri dia macam anak dia hihi... jgn marah en subha.. maaf kakak minta nak raya nie:)

August 13, 2012 at 3:59 PM

@Kakzakie


hehe..ms tu dia dengar dari tingkat atas la kak..dia ketawa-ketawa jer..dia kt agaknya kwn dia ingt dia kawen dgn budak bawah umur kot haha

August 13, 2012 at 4:19 PM

hahaha. akak tu lupe pakai spec ni...

August 13, 2012 at 7:56 PM

pergh...sampai mcm tuh kwn husband tye...ini betul2 awt mudo nih...hehe

August 13, 2012 at 9:35 PM

waaa..awet muda leenni....

August 14, 2012 at 10:09 AM

amin ^_^

August 14, 2012 at 11:02 AM

As salam Rina,

Hahahaha... comellah awak ni Rina... serius jeles dgn org mcm awak ni yg awet muda sentiasa... :D

Suka entry ni! Sempoi je :))

August 14, 2012 at 4:28 PM

lawak2 .. salam aidilfitri juga ye dari KA sekeluarga

August 14, 2012 at 5:45 PM

Rina memang pandai buat lawak la.. If masuk sini, sure tersenyum2 baca entri.. Memang awet muda tu.. :)

Selamat Hari Raya ye.. Raya la rmh mak akak nanti.. Pape sms ye.. Selamat mengemas..

August 14, 2012 at 11:58 PM

awet muda gituhhh teeheee

August 15, 2012 at 10:15 AM

lamanya tak cucui..5 thun.perghh dobi ja

August 15, 2012 at 12:43 PM

Adoiii kak
tergelak je baca entri ni
awet muda k

August 15, 2012 at 3:51 PM

salam aidilfitri..wahhhh..awet muda tu,bole minta petua nih,akak pun nak nampak muda gak la..hehehe

August 15, 2012 at 4:44 PM

kihkih...lawak sungguh cik betty ni... selamat hari raya utk cik betty sekeluarga..

August 15, 2012 at 9:42 PM

haishh rajin nye rina ni..saya ni duk rumah tk terlarat nk buat semua tu...

awak memang comel..jalan dgn rina..org ingat akak..hehe

Salam Aidifitri..maaf zahir dan batin yer kalau ada salah dan silap :)

August 16, 2012 at 9:49 AM

hahahaaa...akak...nampak muda la tu :)

August 16, 2012 at 4:03 PM

hahaha...cari mak yer??

August 16, 2012 at 4:17 PM

hahahahha !! tu la sy cakap! muka akak nampak macam budak2!! haha. saya mula tengok akak pun sy mcm tak caya akak ada anak !! :D so the comelsss.

http://nameeroslan.blogspot.com/

August 17, 2012 at 1:25 PM

adoiiii dik, mmng gelak sorang2 akak baca...memang awet mudalah tu..

Selamat Hari Raya dear.....maaf zahir batin....

August 17, 2012 at 9:16 PM

Geli hati baca coretan Rina ni.. apa komen en. suami??

Salam aidilfitri. thanks sudi singgah di Ibu Berbicara.
follow sini..

August 18, 2012 at 2:31 AM

salam aidilfitri sahabat >_<

August 21, 2012 at 6:08 PM

Salam Aidil Fitri dari kejauhan..maaf zahir & batin..semoga bergembira di hari raya..

August 22, 2012 at 10:24 PM

HAhaha. Mak mana mak? Hahaha. Tetamu tu pun mesti malu kan? Hehehe. Btw, Salam Aidilfitri Kak Rina (:

August 26, 2012 at 12:11 PM

Salam kenal. Awet muda nyer kes ni..jeles btol

September 4, 2012 at 2:44 PM

kikiki memang lawak..nak tercabut bulu ketiak...jelesnya awet muda..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal