HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, August 3, 2012

errr..errrr





Babak dalam sebuah rumah:

Sebuah keluarga sedang bersahur. Ada emak, ada bapa dan seorang anak berusia 7 tahun.
Sambil makan sahur mereka menonton channel 131. Movie Aku Masih Dara.
Motif membuka channel itu tak dapat dipastikan kerana biasanya mereka menonton ulangan masterchef selebriti malaysia.

----------------------------------

Babak dalam tv:

Si ibu sedang gabra tatkala melihat "benda-benda aneh" yang tak sepatutnya ada dalam laci anak gadisnya.

-------------------------------------

Babak dalam rumah:

Anak : "Maa..mak dia jumpa apa tu?"
Mama : Entahhh..plaster kot.

---------------------------------------------

Babak dalam tv:

Si ibu tadi lantas memanggil suaminya "bang..bang..mari sini cepattt...tengok apa saya jumpa ni..kenapa anak awak simpan kond*m niii ".
Mereka suami isteri pon mula bergaduh menyalah satu sama lain.

-------------------------------------------

Babak dalam rumah:

Mama : (sudah gabra kerana perkataan "itu" telah disebut dengan jelas)
Anak : "Maa..kond*m tu apaaa?"
Mama : errr..errr..plaster lah.

--------------------------------------------

Beberapa minit kemudian.

Babak dalam tv.

Gadis : "Saya nak buat confession kat awak. Saya masih dara walaupon saya liar".
Teruna : ..............bla bla (yang aku ingat pasal keaiban saja).

---------------------------------------------

Babak dalam rumah:

Anak : "Maa..dara tu apa?"
Mama : "errr..errr..dara tu macam kamu lahh..muda lagi..macam mama ni bukan dara sebab dah tua". hahah (gelak dalam hati).

Papa : (baru nak menyampuk) tula bukak lagi citer camtu.

-----------------------------------------------

PROMO GREEN FIT PERCUMA : KLIK HERE.


38 comments

August 3, 2012 at 10:00 AM

ha!kan dah kena banyak soal kan.. heee...

August 3, 2012 at 10:26 AM

Anak kakak anak dara mudah nak jelaskan tapi kalau Rina anak bujang agak payah ye...

Kakak dulu anak akak kecik-kecik kalau tanya apa pun kakak tak pernah lindung-lindung Rina tak ada err.. err...

August 3, 2012 at 10:29 AM

Satu ketika dulu (masa anak masih 'kecil') adalah sangat susah hendak menerangkan makna L*W*T yang kerap sangat di sebut di media... :(

August 3, 2012 at 10:33 AM

@Kakzakie

anak sy anak dara :))..zikry baru 2 thn lebih ckp pon masih pelat hehe

August 3, 2012 at 10:34 AM

kahkah..clever girl
aku masih dara.haha

August 3, 2012 at 10:37 AM

@kakcik

sy masih ingat ms tu sy darjah 4..penah tny mak makna perkataan L*W*T ni lps bc suratkhabar (kisah pengacara kanak-kanak yg kena bunuh dan dil*w*t)

mak sy cakap maknanya pukul..tp sy x puas hati sbb mcm x kena maksudnya..dan sy tny berulang kali smpi mak sy bosan haha

August 3, 2012 at 11:18 AM

itula bahananya if tertgk citer cenggini....mcm amzar dah hafal sgt 'genie bra' yg dok iklan kat tv tu...mmg tak dpt nak dielak...bleh amzar tanya 'asal mak tak pakai genie bra tu?'....hmm

August 3, 2012 at 11:28 AM

haa, bukak lagi cerita bukan2. keh keh :D

August 3, 2012 at 11:42 AM

Memang bahaya bagi anak kita tengok cerita cam gini hihihi

August 3, 2012 at 11:55 AM

rine pun ckup risau dgn citer zaman skg..perkataan rogol tu dh jd perkara biasa..ank2 pun dh tau rogol tu apa..huhu..APTB!!

August 3, 2012 at 12:19 PM

Ahahahahha...lain kali, time sahur tu, bukak channel Astro Oasis! :)

August 3, 2012 at 12:48 PM

berpeluhhhh nk menjawab ekkk???
hihihi!! =P

August 3, 2012 at 1:04 PM

papa betul... huhuhu. patut tukar cerita lain

August 3, 2012 at 1:08 PM

comelnya risya.... haha. akak cakap la komd*m tu "belon" orang tua-tua. hahaha.

saya pernah tanya cikgu "noda". tapi bab-bab lain saya rujuk buku.

August 3, 2012 at 1:13 PM

semua dia nak tau kan...budak2...hehe

August 3, 2012 at 1:19 PM

adik sy pun byk tanya pesen risya jgk.kekeke.

August 3, 2012 at 1:23 PM

Hehe..bijak. hihi,tak pasal2 gabra akk nk jawab..

August 3, 2012 at 1:35 PM

i kalau anak dara i tu tanya mmg la x bleh nak jawab..x leh kelentong..kena jawab betul2..kalau x kang dia ckp i ntah apa2 la mama ni...

August 3, 2012 at 2:30 PM

haha
kelakar lah akak
susah jugak jadi mak bapak ni ek
budak2 memang mcm2lah nak tanye

August 3, 2012 at 3:10 PM

tu la kan budak2 baya-baya anak kita memang semua benda dorang nak tau, letih nak jawab soalan-soalan dorang. rasanya lebih susah dari nak jawab exam.

August 3, 2012 at 3:19 PM

hehehe....susah nak jwb secara terus kan...kite pun kkdg² leh nek malu..

August 3, 2012 at 3:29 PM

@Daddy Ziyyad

sy rs sy ada instinct la..sbb sy dah tahu awak akan tulis mcm ni hehe

August 3, 2012 at 3:54 PM

@Che Rosliza Che mat

tula..x tahu pula filem ni kategori 18sx hehe

August 3, 2012 at 10:44 PM

ermmm... agak bahaya jugak soalan ni... tapi rasanya kena jawab dengan betul... kalau tak takut salah faham lak nanti...

August 4, 2012 at 3:50 PM

aduhhhhh..akak pun cukup risau kalau anak2 tanya pasal tu....tapi kena jawab jugak walau kdng2 lari dri tajuk...hehhe..

August 4, 2012 at 3:58 PM

LOL! susah jugak ek nak layan soalan anak2 ni. Bahayo!

August 4, 2012 at 11:50 PM

HAHAHAHHAHA

gelak guling2..
rzal kasi kawan2 baca semua gelak tak henti2..tambh2 part akhir tu hahahaha

August 5, 2012 at 1:28 PM

Anak2 skrg mmg petah bertanya lebih2 lg bila perkara tu nampek weird d mata mereka. Hehe

Haaa,len kali make sure jgn sampai terkantoi lg ye. Hahaha

August 5, 2012 at 6:31 PM

Payah juga nak menerangkan pada anak2 kecil.. Ibu bapa kena kreatif.. :)

August 6, 2012 at 1:25 AM

asal masuk dalam blog ni mesti aku nak gelak guling guling baca entry ibu rina yang agak sengal hahahahahahaha

betul la kata suami kak rina tu, padan muka.. jawab la soalan soalan anak kak rina..

jawapan tang dara tu tak menahan hahahahahahahaha...

August 6, 2012 at 9:23 AM

hehehe...susah jugak nak terangkan kat anak2 kan akak :)

August 6, 2012 at 1:39 PM

Belum sampai masa nak terangkan ye rina..kalau kena sabar banyak tahun lg tu..sementara ni pandai2 lah rina menjawabnya..hehe sape suruh tgk cite mcm tu..

August 7, 2012 at 6:28 AM

As salam Rina,

Inilah yg dinamakan sex education... Org Melayu mcm kite ni mmg taboo sikit bab2 mcm ni kan..tp rsnya dlm dunia yg serba mencabar ni kite kena lebih berfikiran terbuka serta bijak menerangkan pd anak2...ish...tgh terfikir mcmana nak explain dgn Iman nnt... hiks...

August 7, 2012 at 9:31 AM

@Marya Yusof

tahla marya..cuma sy rs lum sampai masanya sy nak terangkan psl tu semua pd dia..tunggula dia besar sikit

buat ms sekarang ni risya cuma tahu takda sape boleh pegang atau tgk badan dia ..tu pon cikgu yg ajar hihi

August 7, 2012 at 11:44 AM

hahaha..gabara juga mama nak terangkan

August 9, 2012 at 12:08 AM

Aduhhh bahye nonton cite gitu erkk

August 9, 2012 at 2:31 PM

memang ssh nak explain ! hadoi. haha. bahaya betul.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal