HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, June 1, 2012

lesen.






Aku ada lesen memandu.
Lamaa dah amik.
Rasanya zaman study kat u dulu.
Malas nak hambek yang benarnya.
Tapi mak paksa. 
Mak kata nanti susah kalau takda lesen.
Aku kata ala apa nak susah nanti upahla driver.
Emak pon bagi jelingan maut.
Maka, aku amekla lesen dengan berat hati.
Nyampah aku kalau cikgu driving cina nama an tiam tu datang pon pon kat rumah.
Aku baru nak layan hindustan.


Dah ada lesen aku simpan je wat pekasam.
Yala. Study lagi mana mampu nak pakai keta.
Dah keje baru aku pegang stereng semula sebab dah mampu beli kancil terpakai.
Tu pon auto je boleh pasalnya aku dah tak reti bawak manual.
Dah kawin aku malas nak pegang stereng lagi sebab dah ada driver hihi.
Dan aku tak pernah ingat nak renew lesen.


Haritu mak abah datang diaorang sibuk suh aku renew lesen.
Bila cek rupanya dah mati dari 2008.
Selalunya memang abah pon yang pegi renewkan (aku bayo laa tapiikk manyakk cantikk mukaa)
Abah pon pegi tolong renewkan.
Tapi tak boleh.
Sebab dah lama.
Aku kena amik driving test semula.
MATIKKKKKK (padan muko kauuu!!).


Muka berbelas tahun yang lampau. Mak aku kata muka cam lampu. Sampai ati mak T__T.





32 comments

June 1, 2012 at 10:47 AM

errkk....betul ke kak kena ambil test semula...?

ohhh...tak sanggupnya rasa nak hadapi tekanan test tu lagi sekali..huhu...

June 1, 2012 at 10:56 AM

Ouh, klu dah lame sgt mati mmg kene blaja blk? Tidak!!!!!!!!!

June 1, 2012 at 11:03 AM

Kakcik pun ada lesen memandu, setiap tahun kakcik perbaharui walaupun memandunya jauh sekali... :(

June 1, 2012 at 11:12 AM

ye la kan kalau dah lama mati

June 1, 2012 at 11:16 AM

Kena amek lesen semula??
Errrr= ="
Kalau ary, tak kuasa= ="

June 1, 2012 at 11:21 AM

yeke kak? adoi, susahlah macam ni kena repeat.

June 1, 2012 at 11:25 AM

lamanya tak renew...huhu. Saya dulu walau 4 tahun masa tu di UK, tetap renew lesen, kirim kat kawan2 yg balik Malaysia sbb takut macam nilah, kena amik semula kalau lama sangat tak renew...huhu.

Tp skrg mmw wajiblah kan renew, kalau rasa malas 1 tahun sekali, buat je terus 5 tahun sekali, senang cerita, mmg kena bawa kereta pun setiap hari, jadi driver untuk anak2 ke sekolah.

June 1, 2012 at 11:41 AM

alahai ruginya kak....nak amik semula tu belajo balik la dr awal jawabnyer hahhaa...

xper,,,,pas ni dah ada lesen kene berani kan diri :))

Anonymous
June 1, 2012 at 11:47 AM

alamak, jenuh kalau nak ambik lg

hehe dan dan tgk lesen sendiri, pun dah mati tapi boleh lg renew hehe

June 1, 2012 at 11:48 AM

ni mesti tak bawa2 keta ye kak.. hehehe.. kena bawak balik la ni yang penting renew dl..

June 1, 2012 at 11:51 AM

lahai bila dah jd pekasam baru nak sedar...bile amik test balik kene blajar & bayar lagi ke?

June 1, 2012 at 12:07 PM

bla da kena amik smula, maknanya $$$ kena kuar lg... ;-)

June 1, 2012 at 12:27 PM

kena ambil test semula?? wahh... tak sanggup...

June 1, 2012 at 1:49 PM

Comelnya muka Rina zaman sek2... Ermm kena ambil test semula ke? Baru tahu... All the best.. baik2 pegang stereng tu.. hehe

June 1, 2012 at 1:52 PM

sape suruh ??????

June 1, 2012 at 2:53 PM

dulu saya pass lesen diring masa tahun 2007.. pastu dah mula ada kereta sendiri tahun 2012... so, ada 4 tahun lebih saya tak bawa kereta... so mula2 bawa kereta tu ya Allah... berdebarnya bukan main lagi... langgar sana langgar sini... hihihi.. semua kenangan yg tak bole nak lupa

June 1, 2012 at 3:09 PM

kesian awak kena belaja drive semula, camane boleh lupa nak renew sejak 2008 tu??? kalau belaja free lain cite tapi kena bayar semula utk dapatkan lesen yg dah matikk tuh. Rina pasni kalau belaja drive semula mesti pandai bawak manual kan... jom la kita belajar memandu sama2 hee... saya tatuttt nak drive

June 1, 2012 at 3:18 PM

hah, kena ambil balik ke?

kena tanya MIL ni, sebab dia pun ada lesen tapi tak pernah bawa lagi kereta sejak FIL beli kereta auto.

June 1, 2012 at 7:15 PM

ciannya..tak perasan..bayaran nak ambik lesen kereta..mahal dh....

June 2, 2012 at 11:47 AM

erkk...baru taw...selama nie x taw lak kalau lama x leh hidupkn..sebab x penah try lg..hehehe

June 2, 2012 at 2:22 PM

hahaha matikkkkkk

June 2, 2012 at 6:12 PM

hahahahaha...betul la... muka cam lampu...

June 3, 2012 at 12:48 PM

ruginyee.. sayangnyee.. tapi eloklah amik balik.. apa-apa hal senang..

psstt: ai dah gatal2 tangan nak pegang stereng ni.. hehehe..

June 3, 2012 at 5:54 PM

Lorrr...linda bru tau kalo da lme x renew,kne amik test lg. Perghhh...x sggup

June 4, 2012 at 4:40 AM

kene amek test semula pakai manual lak tuh~

June 4, 2012 at 7:36 AM

driving test tu ada yg auto kan skrg ni? rina boleh...

sorry lmbat jengah...tk berapa sihat...

June 4, 2012 at 9:57 AM

Chomel je rin tgok rina..lor syg kena ambk test drive smula..huhu

June 4, 2012 at 12:22 PM

Xpe le kena belajar blk tp lps nie memang terrorlah bawa keta....

June 4, 2012 at 3:50 PM

hehe..sama mcm kes ayah chii..tp dia kena test jpj je la..sebab da melebihi hadnya

tunggu dorang apply kete auto la..baru g amik test..ehehe..senang

June 6, 2012 at 1:58 PM

Kalau dah lama mati..kena ambik semula lesen huhuhu...cik rose pun cam tue jugak...

June 6, 2012 at 4:51 PM

sayang tuh duit nak amik test semula. huhuhu

June 14, 2012 at 11:29 PM

akak cantik!!!! :D takpela amik lesen lagi, gambar baru pun sama cantik gak.sama muda. hehe.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal