HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Wednesday, January 18, 2012

kejadian pukul 5 pagi.






Semalam.


Macam biasa. Bangun pagi-pagi niat suci murni nak masak sarapan untuk papa dan jugak bekal untuk risya pegi sekolah.


Sebaik lampu dapur dibuka, dada berdegup kencang. Duk dak duk dak. Ada kelibat makhluk hitam.


Cepat-cepat lari naik atas kejutkan papa yang sedang enak dibuai mimpi. Mimpi apa tah. Kejut banyak kali payah tul nak sedar. Dia balik lewat ngantuklah tu.


Papa. Papa. Bangun. Lemah-lembutnya suara saya walaupon sangat takut dengan kejadian kelibat makhluk hitam tadi.


Papa pon bangun terpisat-pisat. Itu diaa my hero dah bangun. Hooyehhh.


Sampai dapur.


Makhluk tadi masih 'bergentayangan' di dapur.


Saya dan papa berdoa agar makhluk itu 'pergi' sendiri tanpa perlu kami gunakan kekerasan. Kami buka pintu dan tingkap dengan penuh harapan dan ketakutan.


Tapi makhluk itu bodoh dan degil.


Papa ambil senjata api. Haha. Banyaklah. Sebatang besi je.


Saya beranikan diri pegi basuh kain (guna mesinlah). Dengan tujuan menakutkan makhluk tersebut.


Memang pon makhluk tu takut dengan mesin. Ia meluru mahu menerkam saya (pada perasaan sayalah).


Saya yang ketakutan terus buat larian lompat kijang. Dari ekor mata saya dapat lihat 'ia' berlari di bawah kaki saya.


Akibat terlalu trauma, saya duduk atas meja makan. Mujur ringan. Kehkehkeh.


Akhirnya dapat jugak papa menghalaunya pergi. Walaupon sebenarnya dia geli jugak. Kelakarlah tengok lelaki penggeli.


Moga 'ia' tak datang kacau lagi.


Yang menjadi misteri, dari mana ia masuk sedangkan semua lubang di dapur dah saya tutup.




























oh jerry pls don't come again !!

Peringatan :

Kata orang kita tak boleh marah-marahkan makhluk ni nanti ia mengamuk habis dirosakkan barang-barang. Juga dilarang mencederakan dan menyakitkan ia terutama untuk orang yang sedang mengandung (mungkin takut terkenan kut). Memanglah sebagai manusia kita tak patut mendera haiwan sebab ia pun makhluk Allah.


41 comments

January 18, 2012 at 9:54 AM

kekeke..ingatkan makhluk apa tadi....pagi-pagi dah berperang dgn cik T.....

January 18, 2012 at 10:04 AM

dah saya agak..tikus.. hahaha.. alhamdulillah..dulu pintu belakang rumah saya rosak rina.. hmm.. selalu dia buat pesta dalam dapur rumah saya.. hahaha.. skang dah takde.. sebab dah tukar pintu baru..

January 18, 2012 at 10:06 AM

rina..tau tak saya tgh bayangkan rentetan peristiwa ni kat umah rina..haha..kelakar btul..sampai duduk atas meja..ahaks!
kdg2 mahkluk hitam ni dia masuk bila pintu dapor kita bukak ke tingkap ker..pastu cepat2 dia menyelinap masuk laju jer tu yg tak nampak tu..

January 18, 2012 at 10:19 AM

makhluk Allah ni kalau dah masuk rumah..mmg susah nak keluar...

hope dia tak masuk lagi la.. :)

January 18, 2012 at 10:23 AM

Kalau dia nak keluar tak per..nie yg tak nak keluar.. dok bertapa dia.. kat dapur tuh.. pas tuh abis di gigitnya apa aje yg ada..kdg2 geram gak ler..

January 18, 2012 at 10:29 AM

hehehe...ingatkan makhluk apa td...suspen lak sy....besar ke tikus tu???

January 18, 2012 at 10:32 AM

@kis


sy geli nk tgk..yg sy perasan kaler dia hitamm

January 18, 2012 at 10:38 AM

yeckkkkkk!!!

January 18, 2012 at 10:54 AM

tikus ke mak menti ni?mmg pun...ade yg ckp mmg takble nk sebut2 nama dorang nnti kompem dorang dtg lg...

January 18, 2012 at 11:08 AM

kalau akak pun akan lari merempuh halangan klu nampak tikus.. he..he..

January 18, 2012 at 11:12 AM

cek ti huhuhuhu
geli gelemannn kak hahhah

January 18, 2012 at 11:41 AM

ingatkan kucing rupanya tikus...

sekarang ni saya dok pening cemana nak buang makdan anak2 kucing yg dok bertunggu tangga depan pintu umah...isk...saya bukan pencinta binatang...

January 18, 2012 at 12:25 PM

tapi ini binatang banyak bawa virus...ema selalu guna kekerasan..bukan ema..suami ler...

January 18, 2012 at 12:25 PM

na kaann.. saya dah agak, mesti tikus... ekekekeke...

ya betul, jangan kita sakiti haiwan ini.. penah sekali abis saluran air paip kami bocor kena gigit tikus ni..

semuanya sebab adik saya yang perangkap tikus lalu dijemur di bawah matahari..

mmg geram sgt dgn perangai adik tu.. kesian plak dera haiwan macam tu..

January 18, 2012 at 12:41 PM

baru-baru ni ai terkena lagi.. boleh pulak tinggalkan jejak lepas sedap merasa nikmatnya sambal sotong dalam kuali ai..

ai cite balik kat en. suami.. en. suami boleh cakap sebab sambal tu sedap sangat, tu yang menarik perhatian cik T tu..

January 18, 2012 at 12:43 PM

ingatkan mahluk hitam tu perompak, huhuhu...buat suspen jek

January 18, 2012 at 1:39 PM

Saya geli lah .... tp betul lah org pesan jangan marah2 .. nanti dia lg mengganas ..
Tapi apa kaitan dgn mesin basuh ...

January 18, 2012 at 1:43 PM

@halila Ibrahim


haha..sbb ia semunyik bwh mesin basuh

January 18, 2012 at 1:59 PM

@lianalovekhairi


oh mana link blog awak utk sy terjah..atau awak takda blog?

January 18, 2012 at 2:06 PM

lepas ni letak keju kat luar rumah, baru dia tak masuk. ~hahahaa

January 18, 2012 at 2:45 PM

tahniah kerana anda telah berjayamemuatkan sy tertanya2 dan ternanti2apakah makhluk hitam tersebut,.kehkeh..

lawak la takut smp dok atas meja..sy nie berani tau.tak takut pun makhluk hitam tu.haha..

January 18, 2012 at 2:52 PM

@Puan Kutu


hihi..menjadik gak citer suspen sy..uwah hebatnya x takut cik T

January 18, 2012 at 3:31 PM

A`ah...cerita sama tentang tikus!

Dulu ms sy peknen 5 bln, ade sekor tikus besar masuk dlm umah. Sy dgn hubby gigih dok halau dgn batang penyapu. Tp sy dah igtkan hubby awal-awal. Pukul angin je. Kami punyelah kelam kabut. Bukan sbb kami geli tp kami dah set mind yg tikus nie menggigit dan boleh mkn org. Hahahahaha! Ape punye minda ntah.

January 18, 2012 at 3:44 PM

Tikus nie tak boleh orang bising...Hari tue umah Cik Rose pun ada tikus..Cik hubby bising dan pasang perangkap..dapat sekor...Malam besoknya yg lain pulak datang gigit wayar telefon gan komputer...geram betul!!! jaga2 cik betty...hihihi

January 18, 2012 at 3:47 PM

hehehhehe...kakD pun geli juga dgn itu makhluk...

TAPI N3 ini byk saspen lo...

January 18, 2012 at 3:50 PM

owh makhluk itu..saya ingat makhluk apekah tadi..saspen thriller plak ekeke :)

January 18, 2012 at 3:55 PM

tikus rupenye.. ingt ape td.. hehe

January 18, 2012 at 4:23 PM

beruntungnya meja makan dpt meriba rina hehehe...

cik T ni mmg musuh utama kalau kt mana2 rumah.geram kan.

dah mcm misteri nusantara dah baca n3 rina ni hikhikhik

January 18, 2012 at 4:37 PM

panggillah ia sebagai kak tie hihihihhh

January 18, 2012 at 4:50 PM

eeee... sya mmg geli dan mencik betul dgn menatang ni...huhu

klu sya, mahu dah jerit sebatu jiran dgr...hahaha

jgn sebut nama betul dia tau! kena panggil siti ke, mak menti ke...

January 18, 2012 at 5:58 PM

cik T eii memang geli, pernah masuk dapur rumah saya gak pastu bila malam je merayap2 cari makanan sampai satu tahap bila dah hilang sabar saya guna gam letak ikan kering untuk perangkap dia dan kena tapi tak mati ar baru boleh buang dia jauh2 dari rumah.

January 18, 2012 at 6:05 PM

papa mifz pun penggeli jugak..hehe

January 18, 2012 at 7:09 PM

geli la..... hish!

org kata, kalo nk letak umpan ke apa, jgn cakap kuat. nanti dia dengar, dia paham. huuu

January 18, 2012 at 9:25 PM

Owh... Cik siTI... bahaya tu... bagi getah pelekat sikit, biar tersangkut...

January 18, 2012 at 9:49 PM

cik T rupanya.

January 19, 2012 at 8:53 AM

eeei gelilah dgn cik ti ni, kita mmg takboleh marah2, nanti makin byk yg dtg

January 19, 2012 at 10:42 AM

cik ina nak nyanyi satu lagu boleh, aku memang pengeli tikus".tak tahulah bila baca cite rina pasal tikus je meremang bulu roma cik ina.

January 19, 2012 at 11:40 AM

mmg geli tgk makhluk ni...makhluk pengotor...dulu dok umah kampung mmg kerap terserempak dia tapi lani ALHAMDULILLAH....

January 19, 2012 at 5:51 PM

saya geli dgn tikus. :( kalau dia masuk umah saya, sy dah jerit macam org gila dah kak :(

January 19, 2012 at 10:49 PM

sy mmg x berkompromi dgn spesis2 gini

January 20, 2012 at 7:15 PM

hee..rumah ira cencorot...ni da xda sbb da wat perangkap..

busuk la kak..dia dok dlm kabinet smua..huu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal