HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Wednesday, May 30, 2012

me and my famili @puteri harbour





As-salam, korang. Hai blog!
Duh. Cam dah berkurun lama jer aku tak meraban kat sini.
Aku mulakan dengan cerita kehidupan last week punya.


Last week, minggu yang meriah untuk kehidupan dan rumah aku.
Memula mak dan abah datang sebab nak nemankan aku. Seminggu diaorang kena bertapa kat sini.
Pasalnya pak busha gi langkawi takmo bawak aku. Asyik jenjalannn jer dia tu. Aku nak ikut tapi tak bolehla sebab belum cuti sekolah.
Bahagia rasa bila mak ada sebab mak masak. Mak ngemas. Aku rilekk. 
Cis. Tak baik tau. Dah mak aku memang spesies rajin. Suruh duduk dendiam mana maunya dia. Kejap kang pegang penyapu. Kejap kang belek pokok aku yang nak tak nak jer hidup. Kejap kang tolong lipat baju aku yang berbakul-bakul tah dari zaman bila tak lipat. 


Hari jumaat adik aku, suami dengan anak-anak dia pulak datang berkampung kat sini.
Pak busha pon dah balik.
Bertambah meriahh kehidupan dengan bertambahnya kekanak riang dalam rumah ni.


Ramai orang berkumpul time tu jugaklah baru pak busha nak terkedek-kedek repair itu-ini dalam rumah.
Pasang kipas 2-3 bijik, betulkan shower. Tula pak busha ni. Memang pe'el beliau sejak azali bab nak repair benda misti lambat.


Adik aku ngan suami dia ada kenduri kat sini sambil tu nak jalan-jalan tengok apala yang best sangat kat jb ni.
Kitaorang bawak gi Puteri Harbour je. Lepas tu makan-makan kat saujana
Tak bestla saujana tu. Makanan dia besa jer aku rasa. 
Ada lak orang main ghazal kat situ untuk hiburan orang makan. Aku lak spesies tak suka dengar bunyi-bunyian yang kuat. Tertekan aku kat situ. Kang ada plak orang seni dan budaya marah kat aku.
Aku memang dari kecik tak suka dengar bunyi kuat. Tak kirala bunyik apa pon. Asalkan bunyi tu macam mendesing kat telinga nanti aku jadik pobia. Ada tak istilah untuk pobia bunyik?
Motip nak gi saujana sebab nak view cantik jer. Boleh nampak singapore dari situ.
Padahal bukan singapore yang nampak bercahaya malam-malam tu tapi ptp (pelabuhan tanjung pelepas). Konfiden jekk pak busha aku dok gebang kat orang putrajaya kan hihi.


Diaorang tanya gak apa shopping complex yang best kat jb nih.
Entah. Yang aku tau jusco jela yang paling best haha.
Yang lain seme hidup segan suruh tutup takmo plak.
City Square? Uhh. Parking mahal situ. Bukan ada apa sangat pon.


Aku rasa korang pon bosan nak baca catatan aku yang berjela-jela ni kan.
Baik korang tengok gambar aku ngan famili.
Kalau korang nak nengok arr.
Tak mau tengok kalau, sila tutup mata haha.


Adik, mak, risya, akif (anak adik). Tak banyak kapal berlabuh. Gi berlayar kut.

Anak buah aku. Hensem kan? Glemer sat bibik adik aku masuk dalam blog. Manala tau famili dia terbukak blog aku misti jeles diaorang tengok lis jenjalan.


Yang dewasa, mereka berdua adalah biras. Biras bukan guni beras ponni taj mahal. Body tu adala sikit rupa guni beras hikhik. Tapi pak busha dah kurus sket sejak rajin minum Green Fit ni. Cuma dia tu takda masa nak gi gym kalau tak beliau misti lagi tough dari Ady Putra uhukkk.
Yang kenit, mereka berdua adalah sepupu.


Mak dan cucu-cucunya. Semua manja dengan emak. Terpaling manja risya dengan akif. 


Mak long dengan humaira. Mak long tu akulaa kalau ada yang tak tau. Comel kan? Humairaa. Bukan aku. Aku taula aku tak comel. Korang cer tengok kasut aku. Kasut baru beli tu. Cer pokus kat bulatan merah tu. Aku tak taula kaki aku cacat ke apa. Bila aku pakai kasut ni jari kelingking kaki belah kanan mesti nak tersentil keluar. Yang kaki kiri elok jer duk lam kasut. Pelik. Aku dah try sumbat-sumbat nanti dia tersentil balik.


Famili besar aku yang kecik je bilangannya. Aku takda ramai adik-beradik. Cuma aku dengan adik jer.


My sweet child.



nota-noti:
Aku pagi memang bizi. Nanti petang aku BW umah korang. Ada yang aku dah jenguk semalam.





35 comments

May 30, 2012 at 10:21 AM

gambar last tuh dah boleh join gambar yang mengelirukan sebab tangan kanan zikry macam ade 2. huhuhu

May 30, 2012 at 10:25 AM

eh a'ahla..akak br perasan hihi

Anonymous
May 30, 2012 at 10:27 AM

so sweet n cantik.... happy family ye! luv yr blog n dah follow u

May 30, 2012 at 10:34 AM

kenapa x sewa bot2 kt situ? hehehehe

May 30, 2012 at 10:45 AM

xbosan pun kak...dok sengih2 lagi baca cerita akak..hehe..

jari kecik akak yg terkeluar tu nakkan udara kot.... ;P

May 30, 2012 at 10:51 AM

memang seronok duaronok kalau mak datang kan..anak2 relax jer..hehehee

May 30, 2012 at 11:03 AM

Puteri Harbour eh? Mcm nak g je satu hari t...Huhuhuhu...

Mak Rina tu nmpk muda la...

=D

May 30, 2012 at 11:18 AM

aku ingat balik dulu ko citer 2 beradik jer.. x membesar korang ni menten je haha

May 30, 2012 at 11:25 AM

alalala tomeinye cik betty. dah besar panjang anak bujang tu ye.

May 30, 2012 at 11:52 AM

kdg2 jalan2 dgn family mmg sronok...ilang stress tgk kerenah sorang2

May 30, 2012 at 12:00 PM

hehhe..ketawa sorang-sorang baca jari terkeluar tu..hehehehe

May 30, 2012 at 12:09 PM

mall kat depan CS tu apa nama ek? dah tutup belum? haha...kejam je soalan....

x bwk g jpo ke?

May 30, 2012 at 12:12 PM

bosan arr jpo hehe

May 30, 2012 at 12:24 PM

puteri harbour ni kat mana? saya tak tahu!

pasal jari tu, pakai aja stokin! ahahaha

May 30, 2012 at 12:55 PM

linda x penah lg berkesempatan nk meronda area JB.Macm best je JB kak. Bestnye sekali sekala umah meriah dengan family..:)

May 30, 2012 at 1:05 PM

hye k.rina..:)

sihat?hee..

nmpk happy je lagi2 cuti sekolah ni..haha..;p

tak pernah g puteri harbour lg even rmai sdara kat jb ;p

hikhik

Anonymous
May 30, 2012 at 2:35 PM

pernah parking dekat CS kena belas2 hinggit. adusssss

May 30, 2012 at 2:36 PM

what fun! betapa senangnya bila dapat berkumpul se familia. kalau Arisha mau pergi ke JB, sis boleh bawa Arisha jalan-jalan! weee

May 30, 2012 at 2:37 PM

amboi... jadi memm besar ek bila mak ada...

May 30, 2012 at 2:50 PM

kik.kik.kik.. Rina ingatkan jari kaki saya je yg selalu terkeluar gitu haa ade geng rupanya sbb tu kalau beli kasut saya cerewet sikit.
zikry tu cute arr sweet sesangat tapi kakaknya sweet jugak sbb maknya pun sweet hee.. mesti menurun dari neneknya. mak awak awet muda la Rina.

May 30, 2012 at 3:40 PM

@Daddy Ziyyad

area nusajaya..sesekali balik tmn u leh gi menembak kat sana :)

May 30, 2012 at 4:54 PM

ehehehe..;p..cis tat pn jual gak kalau ada org tempah la..hehehe..xda blogshop khas ;p..on9shop tu jual tdung ngan renda roses tu..kalau berminat nt add la kak :)

hehe ira sibuk sikit tu y menyepi...pastu xda mood..haha..ni br ada mood sbb cuti sekolah..akk watpe je cuti sekolah?:)

May 30, 2012 at 5:04 PM

Wah menariknya aktiviti Rina waktu cuti... Suka baca caption untuk pembantu rumah, Lis tu.. :D

Bab kasut terkeluar tu, patutnya Rina test betul2 kasut tu.. Kalau Kak Nur masalah lain pula, susah nak dapat saiz. Al maklumlah saiz kaki besar sangat (saiz 9).. Memang payah nak cari.

May 30, 2012 at 6:06 PM

sesekali bila famly datang meramaikan lagi dlm rumah, bestkan.. bukan senang nak berkumpul..

May 30, 2012 at 7:15 PM

belum tgk kaki gedabak kite lagi tuuu....hehehe~

May 30, 2012 at 7:49 PM

Ramai ckp JB best..saya pnh smpi g singapore je..tp xdan g berjln!!

May 30, 2012 at 9:12 PM

kelakarlah...kasut cam tue memang terkeluar jari kelingkingnya....hehehe saya pun dah kurang up-date blog...

May 30, 2012 at 9:31 PM

wah.. tak sabar.. nak g jenjalan.. ;)

May 30, 2012 at 10:52 PM

bestnyer dpt jenjalan ngan family.. :)

May 31, 2012 at 12:51 AM

kat sini mmg cantik kat..tp tu bot org2 kaya kan

May 31, 2012 at 1:16 PM

Puteri Harbour ..selalu dengar cerita, tapi belum pernah pergi..teringin nak ke sana..insyaAllah klu ada peluang..

May 31, 2012 at 3:15 PM

comel je "mak long" tu..takpe la cacat kat jari je..muka cun..ahak....(gurau je)

May 31, 2012 at 6:34 PM

Cara Rina menulis ni blh buat org muka tgh masam jd senyum lebar..mcm pemnglipur lara plk Rina..hehe terutama bab kaki tersentil keluar tu...haha kelakar

June 1, 2012 at 12:04 AM

hye k.rina..:)

sibuk dgn anak2 ek cuti sekolah..jom la dtg kl pastu g bukit tinggi..bw anak2 best..hihihi

tp kena bw mknn sendiri sbb kat sn mahal..berkelah best kat bkt tinggi tu ;p

June 1, 2012 at 9:42 AM

Cantiknya kat Puteri Harbour,dr situ boleh nampaklah Singaopre ya?

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal