HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Wednesday, July 25, 2012

kena sorokkan ni.





Alhamdulillah. Semalalam 4 ramadhan risya berjaya berpose penuh satu hari dengan jayanya :)))).
Dah janji kalau rajin pose bebetul bukan yang yok nak belikan dia beg sekolah baru.

-----------------------------------------------------

Back to the tajuk.
Mujur aku pose kalau tak dah krup krap krup krap tak sedar abes sebalang kueh raya nih.
Baru dapat semalam.
Beli 5 balang sebab tamak haloba.
Yang benarnya takut terabes tak sempat nak hidang tetamu raya nanti kiki.


almond slice makan tak leh berenti tapi lepas tu sakit tekak.

Aku mula kenal akan kueh raya ini (kategori kueh la kan?) masa raya tahun lepas.
Masa pegi beraya kat rumah kawan ada kueh ni.
Buat muka tak malu abeskan kueh orang.
Pastu jumpa kat rumah orang lain pon aku pulun lagi.
Tahun ni tak nak wat camtu dah tu yang beli untuk makan-makan sendiri.
Harap bertahan sampai raya.
Aku ingat kena sorokkan kot.
Biar terlupa.


PROMO GREEN FIT PERCUMA : KLIK HERE.


32 comments

July 25, 2012 at 10:35 AM

hahahaa..baik akak simpan .. takot nanti tak sempat makan hari raya :)

July 25, 2012 at 10:38 AM

huhu..linda pon mcm tu, xtahan tgok biskut nestum fevretku. Akk simpan jgn smpai lupe trus, tgok2 dah abis raye baru ingat. hihihi

July 25, 2012 at 10:46 AM

ades..tibe2 je perut aku menyanyi..huhu~ sedap tu...~

July 25, 2012 at 10:49 AM

Ingatkan Risya yang akan habiskan. :)

July 25, 2012 at 10:52 AM

Kalau ini memang tak boleh nampak depan mata Rina...

July 25, 2012 at 11:09 AM

risau gak tak sempat raya..sebab lagi 24 hari puasa ni...huhuhu

July 25, 2012 at 11:11 AM

tak penah tgk la rina.. kat mana ek nak beli..kalau order jauh plak johor nun..

July 25, 2012 at 11:17 AM

kuih apakah ini?serius sy tak pernah nmpk n tak pernah rasa lg..ssh tak nak buat?cik betty beli kan?hehe

July 25, 2012 at 11:21 AM

kena sorokkan dr saya jugak ni. saya dah terliur ni. hehe

July 25, 2012 at 12:03 PM

Awalnya beli kuih raya??? Hehehehe....nak skett!

July 25, 2012 at 12:10 PM

kalau saya la kak, memang habis cepat woo.. baik akak sorok kak.

July 25, 2012 at 12:12 PM

tak pernah jumpa lagi ni, kalau dapat ni kompem laju gak abis. kalau kuih raya yang krup-krup gini mmg abis dulu. sorok cepat atau tambah lagi 5 balang kik.kik.kik..

July 25, 2012 at 12:16 PM

masuk ni dah 2 org tunjuk kuih ni.ratu tak pernah rasa lg.tp kalau ada almond camni mesti sedap..

July 25, 2012 at 1:11 PM

adoi dah tunjuk biskut raya dah..sajer tau gugat iman

July 25, 2012 at 1:25 PM

oh biskut ni. tetiba macam femes sekarang. nak pergi tempah jugek lah. mak kite dah pesan suruh belikan dia kuih raya. hehehe

July 25, 2012 at 1:46 PM

simpan jgn tak simpan.. kang raya hidang balang je. kekekeke

July 25, 2012 at 2:17 PM

simpan bawah katil ke kak? haha. kang ngigau, seluk bawah katil

July 25, 2012 at 3:14 PM

alhamdulillah berjaya jugak risya pose penuh hehehe.

wah cam sedap je kuih tu.nk crik la jgk nnti kekeke.

July 25, 2012 at 4:23 PM

meh sini biar saya tolong simpankan.

July 25, 2012 at 4:38 PM

almond slice eh? 1st time tengok

July 25, 2012 at 6:50 PM

amboi...awalnya sorok... kang terlupa kang cam mana>

July 25, 2012 at 6:58 PM

tak pernah makan lagi...sedap ke?awal betul beli...

July 25, 2012 at 7:00 PM

belum pernah rasa lagi la...

tahniah utk risya sebab berjaya puasa full dr aunty :)..beg sekolah tkpe kot...tk la mahal sgt,ada orang bagi duit...kalau duit saya mcm kurang setuju sikit, entah kenapa tk tahulah...

dh 3 bulan rina,jom sama2 tmbah family tahun depan :)

July 25, 2012 at 9:25 PM

Tahniah buat Risya.. Awal betul beli biskut raya.. Takut habis je sebab lama lagi nak raya tu.. :)

July 25, 2012 at 9:35 PM

ehh..x pernah tgk lg.sedap tak?

July 25, 2012 at 10:07 PM

Akaktau kue tu rina..akak pun suka almond slice tu! Tp dtrategi akak lain dr rina...jgn beli awal utk mengelak dr cpt habis...hehehe
tahniah kat diconey risya dan ibunya jg yg pandai pujuk anaknya..akhirnya berjaya jg puasa penuh ye..:)

July 25, 2012 at 10:57 PM

Rizal tak pernah mkn pun almond slice ni haha..
Baru 1st time dgr haaha
Thanks for the pantun sis!

July 25, 2012 at 11:22 PM

tak pernah jumpa kue jenis yg mcm ni.. ni jenis yg rangup ke.. ada biji biji macam petai hahaha..yam yam

July 26, 2012 at 5:44 AM

sy pes time tgk kuih raya ni...mcm best sb ada almond....
kalau sy pegi umah awk mesti sy buat2 x malu jugak mkn kuih ni....hahaha....

July 26, 2012 at 6:06 AM

cukup kak 5 balang je ? haha eleh, kalau sorok, entah2 asyik teringat jugak. :D

July 26, 2012 at 8:22 AM

syabas risya.. akhirnya berjaya juga...

dan.. jangan sorok² kuih tuh sampai expired plak baru teringat.. hehe..

** slalu baca blog rina nih.. cuma tak sempat komen.. :(

July 26, 2012 at 9:22 AM

walaupun d sorok, kami nmpk jg ehehehhehe.. raya nnt nk terjah umah akk la heheheh

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal