HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Saturday, July 21, 2012

takmo dah pose konon-kokon.





First day Ramadhan untuk 2012.
Selamat menjalani ibadah puasa diucapkan buat semua.
Tahun ni first day pose kena hari sabtu jadi tak dapatlah cuti tambahan sebab dah memang cuti ahaks.
Macamlah aku keje opis kan nak sibuk pasal cuti.
Mentang cuti, papa pon dah sambung tido lepas solat subuh tadi.
Aku nak lipat kain tapi teronline pulak ahaks.


Tahun ni risya pon nak start belajar pose penuh.
Tahun-tahun lepas masa tadika adalah pose.
Tapi pose mengkonon je.
Kat tadika kawan makan dia pon makan.
Sebab tadika memang cikgu sediakan makanan.


Ni dah sekolah betul kantin tutup.
Aku pon dah plan tak nak bawakkan dia bekal.
Bior dia belajar pose bebetul.
Sekerat hati hari pon takpa. #thanx cikgu nur betulkan ejaan :P
Kul 12 kang kalau tak tahan aku bagila dia buka.


Ni pon jenuh nak suh dia pose.
Dia nak pose (cakap beriya tu biase) tu pon cikgu cakap suh pose.
Kalau aku cakap memang jawapan dia tak nak.
Memang peel dia gitu.
Dah paham sangat.


Takpelah slow-slow.
Walaupon anak orang lain umo 4-5 tahun dah pose penuh.
Tak kisahla.
Nak banding anak orang lain dengan anak sendiri watpe.
Pasal pose pon takkan nak lumba.
Ikut kemampuanlah.


Solat pon tahun ni baru cam paksa sikit dia buat.
Kalau tak paksa (bertegas) memang tak nakk je jawapan dia.
Papa dia pon kena main peranan.
Tak leh harap aku sorang.
Sebab risya tak takut dengan aku.
Walaupon aku garang macam raksasa gorgon.


Yang penting tahun ni dia tak susah nak bangun sahur.
Sebab kul 9 aku dah ajak dia tido.
Tak dapat aku nengok Harry Potter malam tadi.
Sikit je pon dia makan tadi.
Roti separuh gigit isi kulit tepi buang.
Minum susu.
Tu je.
Misti jap gi kul 10 dia lapo.
Sebab dah biasa makan waktu rehat kul 10.
Takpe. Aku nak suh dia bertahan jugak sampai kul 12.
Insya-allah.



PROMO GREEN FIT PERCUMA : KLIK HERE.


26 comments

July 21, 2012 at 10:01 AM

Lain orang lain peel..ank saya yg sulong 6tahun pun xlrt pose dulu2..tp adik dia 6thun pose penuh..huhu

July 21, 2012 at 10:34 AM

insyaAllah mesti dia boleh tahan sampai kul 12... :)

July 21, 2012 at 10:55 AM

Insyaallah tahan tu !

Selamat berpuasa ! :)

July 21, 2012 at 10:56 AM

lain anak, lain fesen nya.. tak perlu banding dgn anak org.. cuma kita kena sabar lebih.. Jihad nama nya tu..

July 21, 2012 at 12:00 PM

lain anak lain kerenahnya..
moga dia kuat dan kita kenalah banyak sabar.. ;)

July 21, 2012 at 12:03 PM

umpan la dengan benda yang boleh melekakan dia...

July 21, 2012 at 1:06 PM

sama la anak saya pun kemain semangat nak puasa tapi time kejutkan sahur liat je, makan pun sikit tak tau la tahan ke tidak nak puasa ni.

July 21, 2012 at 1:57 PM

InsyaAllah dia pasti boleh....

opssssss akak pun sama.....nak iron baju tapi teronline jugak....hehhe

July 21, 2012 at 2:08 PM

Ok la tu didik anak sejak kecil lagi. Sekerat hati ke.. Sekerat hari.. Silap taip tu.. Selamat berpuasa Rina

July 21, 2012 at 2:51 PM

Takpe dear... Lain budak lain la caranya... Jnji kita ajar n cuba untuk dia belajar puasa...

July 21, 2012 at 3:32 PM

semoga risya berjaya puasa penuh hehe.

selamat berpuasa, cik betty :D

July 21, 2012 at 3:40 PM

sikitnya lah risha makan. sekarang dah pukul 3 lebih, dapat bertahan lagi tak dia tuu. hehee :D

July 21, 2012 at 7:13 PM

insyaAllah musti boleh... :) slmt berpuasa kak..

July 22, 2012 at 12:16 AM

xpe slow2..msti boleh nnti...

salam ramadhan buAT AKAk & family

July 22, 2012 at 10:38 AM

hihihi...tak mengapa...slow2...anak cik rose yg sulong semalam puasa...penuhlah sehari...

July 22, 2012 at 12:08 PM

takpe takyah nak banding2 ngan sesape.anak kita...kita yg lbh tau kemampuan dorang.nanti lelama dorang fahamlah.mamanya pose tak ni?mane tau dah nampak anak bulan awal.ehehe...

July 22, 2012 at 2:28 PM

hehe..dgn budak2 ni kite kene sabar kan. Takpe, risya mesti boleh puasa. Linda dlu pun darjah 3 baru puasa penuh..hihi

July 22, 2012 at 6:18 PM

slow2 kan...lama2 pasti Risya biasa...:)

selamat berpuaso yer...:)

July 22, 2012 at 9:23 PM

Salam Ramadhan Dior...

July 22, 2012 at 11:28 PM

tahun ni xdpt puasa ngn semua kwn2 sbb cuti

July 23, 2012 at 6:48 AM

esyhad thun ni pun belajar pose,saya kejut sahur,alhamdulillah mula2 liat lama2 boleh...kdg2 mkn 5,6 suap nasi kdg2 minum susu je...hari pertama sampai pukul 1,hari kedua smpai pukul 2..dia ckp nak puasa smpai nk dekat raya tp tk tahulah smpai pukul berapa je dia boleh tahan tu...saya rasa kita kena up kan beberapa jam tu sikit2...

sembahnyang pula walaupun smbhyg dia smbhyg ikut-ikutan tu pun kdg2 dia liat juga...yg pntg kita kena terangkan kenapa dia kena puasa dan solat jadi smpai besar nanti tklah dia puasa atau solat cuma ikut2 org je kans?

saya ckp solat sebab ucap terima kasih pd Allah sebab DIA masih beri kita nyawa utk jumpa mak,ayah,kawan2,dpt mkn2 best..balik kampung beraya dsb...kalau Allah dh cabut nyawa kita tentu kita dah tk dpt rasa semua tu..syukurlah lepas tu dia terus ambil wudhu' ikut saya solat...

July 23, 2012 at 11:17 AM

akak, salah taip tu "konon-kokon". hahahahaha.........

July 23, 2012 at 2:43 PM

@eLL

wakaka..kalo ko x tegor akak mmg x perasan..mentang pose seme pon typo jer

July 23, 2012 at 3:50 PM

betul2..x leh nak compare anak org ngan anak sendiri..masing2 ada kelebihan dan kemampuan tersendiri..

July 23, 2012 at 4:38 PM

a'ah betul tu..lain anak lain perangainya..selamat berpuasa untuk rina sekeluarga

July 24, 2012 at 3:28 PM

takpe. slow slow. tak pun suh dia puasa setengah hari dulu :)

http://nameeroslan.blogspot.com/

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal