HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Wednesday, July 11, 2012

hantu pisang.






Hai lama tak nulis.
Takda idea + malas.
Harini saya nak cerita pasal hantu pisang.
Hantu pisang ni dia dok berlegar kat dalam rumah saya.
Hantu biasanya muka ngeri kan.
Tapi hantu ni comel.
Comel pada mata sayalah.
Dan saya sayaaaaang sangat kat dia.


















Ni dia hantu pisanggg....













..... tengah nongkrong ngadap pisang. Siap bawak pinggan ke depann. Pisang banyak tu dia conquer sorangg.


Dia ni sukaaa sangat makan pisang.
Pisang yang ori je.
Biasa belikan pisang emas atau 40 hari.
Kadang-kadang pisang berangan.
Pisang goreng dia tak suka.
Cekodok pon dia tak suka.


Kalau nampak pisang keterujaan dia lain macam.
Semalam dia ngamuk sebab mihun yang saya goreng dah habis.
Saya tunjuk pisang terus dia riang ria.
Emmm..cedappp kata dia.


Kalau dibiarkan memang habis satu sisir dia kerjakan.
Lepassss tuuu.
Tahap pelawasan dia boleh buat saya pitamm.
Jadi bagi mengelakkan saya pitam, saya sorokkan pisang dan bagi had berapa banyak dia boleh makan pisang satu hari.


Tak taula nurun sape suka makan pisang gini.
Atok (abah saya) dia kot.
Mama, papa dengan kakak dia tak minat pulak makan pisang gini.


*Haaa..tengok tu dia tengah selongkar dapor carik pisaanggg. 



38 comments

July 11, 2012 at 9:38 AM

sm la kite..suka mkn pisang jg esp pisang 40 hari...setandan bleh hadap sorang ;-)

July 11, 2012 at 9:39 AM

ala comelnya hantu pisang nie

July 11, 2012 at 9:41 AM

hehehe.. hantu pisang.. tak seram la tengok hantu ni :)

July 11, 2012 at 9:48 AM

hensem hantu pisang erk...elok utk lawas ni...

July 11, 2012 at 10:00 AM

sila sedia diaper banyak banyak

July 11, 2012 at 10:06 AM

ahahahaha comel...untung dia makan pisang hokeh banyak khasiatnya ;)

July 11, 2012 at 10:07 AM

ha ha ha, but pisang baguslah dn banyak khasiatnyer

July 11, 2012 at 10:16 AM

hehehe cute je hantu pisang ni...mmg bagus budak2 makan pisang...sehari satu pisang baik utk perkembangan otak

July 11, 2012 at 10:27 AM

hahaha..comelnye hantu pisang. cute sgt. Kne control gak kak, hehe. linda pun suke pisang

July 11, 2012 at 11:38 AM

hehehe ngatkan hantu pisang tu apa... comel hantu pisang ni :)

July 11, 2012 at 11:43 AM

kalau hantu pisang comel cam ni... dah lama aku angkut bawak rumah...

July 11, 2012 at 11:43 AM

kalau hantu pisang comel cam ni... dah lama aku angkut bawak rumah...

July 11, 2012 at 12:03 PM

ingatkan citer misteri nusantara tadi...pisang 40 hari tue pisang apa erk???

July 11, 2012 at 12:59 PM

Lebih kurang minat cam haziq suka makan pisang hihihi elok makan pisang...lawas membuang air besar..

July 11, 2012 at 1:27 PM

'hantu pisang' tu mmg sangat comel!

July 11, 2012 at 1:46 PM

serupalah dgn syahmi

asyik2 sebut nak banana jek :)

July 11, 2012 at 2:07 PM

hehehe..betul la..comel je hantu pisang ni.. :)

July 11, 2012 at 2:27 PM

@mrs kayrul


x taula..agaknya 40 hari dh masak kut hihi

July 11, 2012 at 2:39 PM

alolololo comelnya hantu pisang nih.hehehe.

July 11, 2012 at 3:11 PM

hahahahhaa...
bagus betol..

lawas!

July 11, 2012 at 3:16 PM

dek. kite geng dek.

errr..silap.

nak....kite geng nak...

kehkeh!

July 11, 2012 at 3:25 PM

kita geng..aunty suka makan pisang..selongkar slow2..pasti akan jumpa pisang ada di mana..hehehhee

July 11, 2012 at 3:45 PM

kecik je hantu pisang ni. keh keh

kak, kalau kite dapat pisang 40 hari tu, makan 3,4 tak cukup. biasanya pisang 40 hari kat umah ni jenis yg kecik2. tu yg kena makan byk sikit. muahehe :p

July 11, 2012 at 3:58 PM

@gadisBunga™


hahaha..takpelahh..kt umah mmg panggil dia adek ponn

July 11, 2012 at 4:21 PM

Rina... jgn kata adik aje tau. Rumah kakak semua hantu pisang. Sebab itulah apa aje makanan yg ada pisang hatta cekodok pisang pun kami suka.

Kita geng dik:)

July 11, 2012 at 5:05 PM

Hehe.. tergelak bila baca entri Rina ni.. Ingatkan hantu betul..

Bagus tu makan pisang.. :)

July 11, 2012 at 5:09 PM

Suka pisang berangan, sambil makan boleh berangan-angan..

July 11, 2012 at 7:21 PM

ai pun suka pisang tapi takdelah makan selalu.. anak-anak pun suka.. tapi bila pisang tu banyak sikit pun tak heran tapi bila dah tinggal sebiji dua, mulalah nak berebut..

July 11, 2012 at 9:02 PM

nak melayan tahap kelawasan tuh yg x tahan...PONEKKKKK

July 11, 2012 at 9:06 PM

pestime dgr budak kuat makan pisang.. selalu bebudak tak suka makan buah..

bagusla ska makan pisang, bnyak faedah dia..

July 11, 2012 at 10:01 PM

comelnya hantu pisang....

July 12, 2012 at 8:09 AM

comelnye hantu pisang nih. meh sini nak cubit cikit pipi tu.
takpe kak biar dia makan banyak2 senang nak uuk...

July 12, 2012 at 10:21 AM

ALOLO...SUKA MAKAN PISANG YER..

makneng follow kamu
jom follow makneng

July 12, 2012 at 2:30 PM

bagus la suka makan pisang dari suka makan keropok2 ni..

July 12, 2012 at 3:32 PM

heee.. comei hantu pisang ni kik.kik.kik. kat rumah saya pun ada dua orang hantu pisang. teringat masa kat sekolah dulu sapa2 yang kurang bijak cikgu suruh makan pisang emas, motifnya nak suh jadi bijak.

July 12, 2012 at 4:02 PM

comel betul hantu pisang tu..

July 13, 2012 at 12:28 AM

hantu pisang ni harus di tangkap.tp jgn risau..chii dengan rela hati ingin membantu utk menangkapnya..ehehe..

anak kwn chii pun antu pisang gak..tp dia gurl.pisang emas je la yg dia layan..mmg leh abih sesisir kalau x dibendung.eheh

July 13, 2012 at 9:55 PM

Sampai hati mama kata hantu pisang..huhu..Hantu mana ada comey macam tu..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal