HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Thursday, December 15, 2011

Sambutan Harijadi Yang Ke-80





Minggu lepas saya balik kampung. Untuk sambut harijadi atok mak (nenek kepada incik papa) yang ke-80. Alhamdulillah. Beliau masih kuat. Masih aktif. Masih sihat. Kadang-kala saja asma datang menyerang.


Bekas cikgu. Makcik saudara saya pernah jadik murid beliau.



Kat dalam rumah ada bacaan yassin oleh kumpulan yassinan, anak-anak dan cucu-cicit.



Kat luar rumah kambing digolek-golekkan. Sabar itu separuh dari iman. Hiks.



Kek harijadi. Pulut kuninglah.



Salah seorang cucu (menantu) yang comel dan cicit yang comel ~hiks. 


Perasan tak kat gambar terakhir tu ada benjolan kat dahi cucu yang comel tu kikiki? Aih bukan yang tengah nangis tu tapi yang tengah ratah kambing golek tulah.


Haha. Tulah penangan bersilat dengan anak kat bilik air. Gara-gara tak dibagi menogok air paip Zikry naik berang lalu menghempuk gayung tepat kat dahi saya (sebenarnya niat dia nak lempar cakera gayung tersebut). Nak lagik best lepas tu dia siram pulak mama dia yang sedang terkesima dengan air. Seronok kan jadik mak? huhu.


Dah. Babai.



38 comments

December 15, 2011 at 9:21 AM

semoga mak tok sihat dan ceria di samping anak cucu cicit...

kesian...mesti ramai yg tanya pasal benjolan itu...haha.

December 15, 2011 at 9:22 AM

Huhu~Memang teesgt BESTTTTTTT jadi mak

December 15, 2011 at 9:35 AM

memang seronokkan...

December 15, 2011 at 9:36 AM

Selamat hari lahir atok mak..

waow kambing bakar.en suami suka..:)

seronok jadik mak.org lain ada?keke

December 15, 2011 at 9:48 AM

"alhamdulillah sihat lg nenek kamu tu rina....~kahkah...kalau tk ckp akak tk perasan lak dahi kamu bertelor....kesian kan..tp itulah mmg best jadi mak ni...akak ms ank2 masih kecik dulu mcm tulah, lagi hebat pun ada tau.."

December 15, 2011 at 9:50 AM

da 80 tp masih sihat lg..alhamdulillah...apa petua dia sihat mcm tu??

December 15, 2011 at 10:03 AM

perasan..ingatkan jerawat...huhuhu..
alahai zikry...notti nya kamu....

macam tak caya nenek dah 80 thn..

December 15, 2011 at 10:16 AM

nenek tu dh 80 thn? cam bkn je.. nmpk still kuat ag kn.. ^^,

http://karyakuideaku.blogspot.com/2011/12/friendship-moment-with-you.html

December 15, 2011 at 10:40 AM

wow~~betul silat gayung tu~~keh keh~~

December 15, 2011 at 11:01 AM

kalau 80 tuh kire muda lagi tu....semoga terus sihat ye nenek onyeng... :D

December 15, 2011 at 11:05 AM

Kakak nak kambing golek tu rina...:)

December 15, 2011 at 11:24 AM

abah sy pun dah 74 tahun..

December 15, 2011 at 11:28 AM

happy birthday..wow meriah :)

BTW,JEMPUT JOIN GA DI BLOG KAMI YER

December 15, 2011 at 11:32 AM

Amboi, meriahnya! Tang kambing golek tu...yummeh!

December 15, 2011 at 12:26 PM

alhamdulillah, panjang umur dia...

dan mmg comel cucu yg ratah kambing tu!

hehee,

meriah tul sambutan!

December 15, 2011 at 12:50 PM

salam....

semoga mak tok awak dipanjangkan umur.....dimurahi rezeki..bahagia di dunia dan akhirat...amin.

December 15, 2011 at 1:12 PM

semoga nenek panjang umur dan murah rezki..

mmg seronok jadi ibu sebab selalu gak kena bedal ngan anak esp yg kecik tuh.. hhuhu..garang!!

December 15, 2011 at 1:18 PM

wahhh sihat lagi..alhamdulillah..selamat hari jadi buat atok mak..:D

aloo ciannya k.rina..xpsl2 ada benjol ek..heee

December 15, 2011 at 1:34 PM

baru nk tanya pesal benjol kehkehkeh sabar je la mak ye! kambing tu yummy weh pulut tu pun

December 15, 2011 at 2:28 PM

nenek saya tinggal sorang saje.
tuh pon dah sakit2.

aduh nasib lah tetiba dapat benjol free kan kak. hihihi

December 15, 2011 at 2:33 PM

bestnya

December 15, 2011 at 2:47 PM

cantik pulut kuning tu
di deco dgn udang

hehe..tulah jadi mak ni kena
byk sabor...kalau tak sabor
tangan cepat naik..huhu

p/s: kito selalu kena gigit dgn
syahmi :)

December 15, 2011 at 3:44 PM

selamat ulang tahun kelahiran buat atok mak. may she be fine always and be happy with her beloved ones..wow, hidangan yang menarik, sis rina..hehehe.

December 15, 2011 at 3:48 PM

selamat ulangtahun untuk nenek.. alhamdulillah masih kuat..

December 15, 2011 at 5:06 PM

alahai....Zikry tak kena marah ke lepas tu..? huhu.. :)

December 15, 2011 at 5:57 PM

la.. ingatkan kepala anak, rupanya mak hehehe. Semoga atok mak sihat walafiat hendaknya, Amin...

December 15, 2011 at 6:59 PM

besarnya telur di dahi,...

December 15, 2011 at 7:10 PM

semoga atok mak kekal sihat..amin...

aduhai hero ketuk kepala mama nye..hehe

December 15, 2011 at 7:23 PM

adoilah kak,sure skit 2.smpai x hlg bengkak 2. jat mule2 tgk da perasan da.huhu

December 15, 2011 at 10:12 PM

k.rina dl duduk melaka ke?

skang mak ayah dok mn?heee

mmg pesat membangun melaka sekarang..:D

December 15, 2011 at 10:46 PM

saguhati utk mak tu..ehehe...em alhamdulillah sihat lg kan wlu umur dah 80...

December 16, 2011 at 4:25 AM

cucu menantu tu ngan cicit tu memang comei : )

semoga Allah SWT kurniakan nenek incik papa kesihatan yang baik, panjang umur dan dimurahkan rezeki. Amin

December 16, 2011 at 11:24 AM

Alhamdulilah sihat lg nenek hubby rina..seronoknya ada lg nenek..semoga beliau terus dipanjangkan usia dan sihat slalu...

alahai rina,ada benjol kecik pun tetap maintain cun shawl bagai.terus xnmpk dh benjol tu hehe

December 17, 2011 at 12:55 AM

nampak kuat dan berisi lagi dah umur 80..huhu..mesti sakit kan kak..dasyat gak benjol tu..keke

December 18, 2011 at 12:42 PM

eppy belated besday wat mak tok juga..semoga dipanjangkan umo dan dimurahkan rezeki di sampaing org2 tersayang di sisi...

aduhai..nasib baik la benjolan tu kecik je..kalo x..mesti ada yg sorok muka krg kan :p

December 20, 2011 at 1:31 AM

Alhamdulillah. panjang umur. :) akak sangat cantik !! :D

December 21, 2011 at 8:46 AM

huh.. gempaklah... umur 80 smbut besday besar-besaran gitu..

moga terus panjang umur.. :)

December 21, 2011 at 5:59 PM

baru nak tanya....kenapa ada benjolan di dahi....ganas betul rifqy ya....memang seronok jadik mak huhuhu...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal