HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, September 20, 2011

Nak Feeling Eric Leong, Boleh?



Assalamualaikum..


Sebenarnya aku tengah kebuntuan idea ni. Tak tahu nak gebang pasal apa kat sini. Nak cerita pasal kehidupan aku, bukannya menarik sangat pun. Hari-hari sama aje. Tapi tak nak lah blog aku ni jadik macam tugu peringatan pulak.


Dalam banyak-banyak jenis seni yang ada kat dunia ni aku macam terminat ke arah seni hias dalaman. Memang diakuilah aku takda bakat dalam bidang ni tapi bila ada rumah sendiri automatik kita akan jadik minat. Siapa tak suka kan nak cantikkan rumah sendiri. Bukan nak menunjuk-nunjuk tapi untuk kepuasan sendiri aje.


Aku sebenarnya heran apesal lah tangan dan jiwa aku tak berseni keras semacam je padahal emak aku pandai melukis, pandai gubah hantaran dan pandai menjahit. Abah aku pulak berbakat dalam bidang tulis-menulis cerpen dan sajak. Dulu masa sekolah aku paling menyampah dengan subjek seni lukis sebab selalu bikin cacat aku punya report card. Aku rasa mak abah hirup abeslah kuah sampai tak tumpah sikit pon kat aku.


Seni lakon pon aku macam minat juga. kah kah kah. Aku selalu berangan dapat berlakon dengan hero-hero pujaan aku macam Rosyam Nor, Aaron Aziz dan Remy Ishak. Tapi bila cakap dengan incik papa aku nak jadik pelakon dia gelak sampai guling-guling kat lantai. Terus aku matikan niat aku buat selama-lamanya. kah kah kah. Abaikan jelah. Itu cuma angan-angan mat jenin aku je.


Sebenarnya aku cuma nak tepek hasil kerja berangan deko-deko untuk raya tahun ni. Sikit punya panjang mukadimah kat atas kan. Sebabnya aku takut korang gelakkan aku pasal ada hati nak feeling jadik Eric Leong. Wakaka.


Jadi, terimalah hasil kerja tak seberapa ni. Takda niat apa pon. Saja-saja nak tayang.




Untuk raya kali ni, aku upgrade sikit dinding kaler oren ni dengan foto-foto anak guna frame hitam dan putih. Dinding ni biarlah kekal dengan kaler oren untuk beberapa tahun lagi sampai aku dapat seruan nak tukar. Waktu tu aku akan menyeru-nyeru incik papa untuk buat keje-keje mengecat. Aku tahu dah misti dia tengah berdoa supaya aku tak dapat seruan tu. Wakaka.


Aku sebenarnya suka tengok efek kaler hitam putih atas kaler oren tu je. Frame hitam putih ni aku borong kat ikea tempat feveret aku tu. Kalau korang tere boleh buat sendiri sebab aku tengok frame ni simple je. Tapi disebabkan aku dah bagitau tadi tangan aku takda seni lebih baik aku beli jer dari memandai nak buat sendiri. Karang frame ke mana aku ke mana.


Asalnya kat dinding ni ada gambar konvo UTM aku tapi dah aku gantung dia kat bilik. Saja aku sembunyikan dia kat dalam sebab tak tahan bila tetamu datang tengok gambar tu mesti nak banding muka aku sekarang dengan 10 tahun lepas. Bikin rendah aku punya self-esteem jer.





Lain-lain upgrade, karpet jelah aku ganti baru sebab karpet lama dah penuh dengan noda-noda akibat perbuatan askar kecik aku. Macam tak selera dah aku nengok karpet lama tu. Karpet yang corak flora tu masa mula-mula nampak aku dah jatuh cinta dah. Tahler. Suka sangat aku dengan coraknya. Bila nampak je memang tak pikir dua kali dah. Terus ambik jer. Tapi sempat buat muka kesian dengan pelayan kat Jakel tu. Dapatlah kurang harga. Kat Jakel ni nasib-nasib. Lain pelayan lain harga.





Dekat atas meja makan aku tambah hiasan bunga dalam pasu. Bunga air hitam mari. Pasu lak ikea mari. Last-last atas meja makan mereka bertemu kan. Abaikan jelah cara gubahan bunga tu ya. Dah aku cakap tadi  tangan aku keras.


Pintu nak masuk dapur ni aku pasang string curtain. Konon nak cover sikit ah waktu ada tetamu aku pulak nak buat aksi lagak ngeri kat dapur. Maklumlah dapur aku ni boleh nampak terus dari ruang tamu. Tapi bila dah pasang macam tak berkenan pulak aku dengan kalernya. Memang macam tak praktikal sangat string curtain ni terutamanya bila kita ada anak kecik. Berapa kali aku jadik langsuir di sebalik langsir ni. Haha. Tengoklah. Kalau ada rezeki nak pasang sliding door je kat sini. Dengar tu ya incik papa. Goal setting untuk incik papa tu ya. Hehe.




Lampu kat ruang makan pon aku ganti baru. Lampu ni siap dengan kipas sekali. Kira macam 2 in 1 lah. Lampu lama takda kipas. Berpeluh ketiak tetamu aku kalau makan tak berkipas nanti. Sebenarnya lampu vs kipas ni dah old pesen dah. Tapi lantaklah. Janji murah aku bedal je.



Tu jelah. Raya tahun depan nak deko bahagian lain pulak.

46 comments

September 20, 2011 at 8:45 AM

kemain dinding kaler oren! ni tivi mesti 42 inci flet skrin!

September 20, 2011 at 8:49 AM

Keras2 tgn akak, nmpk juga lawanya. Hehe

mr papa
September 20, 2011 at 9:07 AM

aik?? Bukan goal setting cikbetty@pn mama ker?? hehehe....

September 20, 2011 at 9:12 AM

oklah tu rina...rmh akak lg la t.smenggah T_T

putih + oren - mnyerlah

merah pon ok gak

September 20, 2011 at 9:15 AM

balconi umh saya kaler oren

September 20, 2011 at 9:23 AM

Pandai Rina hias rumah. Cantik. :)

September 20, 2011 at 9:24 AM

seni hiasan dalaman ni bukan dah semua surirumah ada ke?

September 20, 2011 at 9:30 AM

@Dr. Ben

yelah dr..bila jadi surirumah automatik minat tu ada..tp ada juga yg x minat..bergantunglah..

September 20, 2011 at 9:31 AM

cantiknya design umah dia
anum suka la

September 20, 2011 at 9:37 AM

dinding kaler oren cantik juga yer...

nak berdeko2 jugaklah..tp kena tgg rumah siap dulu

September 20, 2011 at 9:52 AM

Kreatif gak Rina nie. Paling sy suke bhgn dining hall tu. Mmg menarik. Besar rumah Rina. Selesa je....

September 20, 2011 at 10:21 AM

pandai pun rina hias umah...sha tak pandaila plak hal2 mcm ni

September 20, 2011 at 10:26 AM

Cantik dan besar laa umah Cik Betty.. Kira okey ler..tuh..keras2 tgn pun ada gak serinyaa.. :)

September 20, 2011 at 10:52 AM

peminat skuad bolasepak belanda ke?? the oranje...

September 20, 2011 at 10:53 AM

dah cantik la tu...hias yg mampu...yana pun suka cantik tp murah, haha...tp kena pndaila nk cari.benda mcm tu susah sikit :)

September 20, 2011 at 10:55 AM

cantik dah tu...sy suka tgk deco-deco ni...blh la tiru skit2..hehe...
yg frame tu akak paku ke??

September 20, 2011 at 11:22 AM

@aanie

a'ah pakai paku penyangkut yg kaler putih tu..bukan paku biasa..

September 20, 2011 at 11:31 AM

@sahromnasrudin

pemain Belanda ada yg ensem tak? wakaka

September 20, 2011 at 11:50 AM

sis.sgt nice oke!

September 20, 2011 at 11:56 AM

org pandai hias takpelah nak feeling camtu, klu cam sya ...uat malu jek...huhu

so napa tak beli carpet kat Tian cern, jakel lagi murah ke?

adik sy beli kat pasar borong Pandan pun murah dpt murah.


yes rina, sya keje utm :)

September 20, 2011 at 12:05 PM

@mamaNoriz

tulah kisahnya..sbb dh nampak carpet corak tulah yg buat sy x sempat jengah ke Tian Cern tu hehe

September 20, 2011 at 12:07 PM

Terbaikla deco yg betty buat nih..if lantai dipasang warna coklat mcm kayu2 lagi nampak keklasikannya kan...

nFx
http://noframex.blogspot.com

September 20, 2011 at 12:07 PM

dalam akak dok kata tangan keras bagai...

bagi saya..cantik...lagi2 susunan frame hitam putih tu...nice.. ;)

September 20, 2011 at 12:20 PM

cantek la tu akak deco rumah...rajin betul =)

September 20, 2011 at 12:24 PM

Sama la.. tangan saya pun .. keras ,,, tak kreatif langsung ..

September 20, 2011 at 1:29 PM

zaira cantik rumah kau.. aku suke.. lenkali update sms aku. rumah aku byk contengan picasso la ni hehe.. tahniah..

September 20, 2011 at 1:48 PM

kombinasi color yang menarik..pandai akak pilih..nice...

September 20, 2011 at 2:11 PM

cantik ler.. hehe.. aku belum sampai seru lagi.. nantilah... ada hati nak buat guna tangan sendiri bab deko² dinding nih.. tapi tak kesampaian lagi.. haha..

September 20, 2011 at 2:26 PM

Walau keras tangan tapi bila mata pandang cantik dan duduk selesa itu yg penting....Rumah kita ikut selera kitalah...:)

September 20, 2011 at 2:45 PM

Gambar2 dalam frame kat dinding oren tu susunannya sedikit sengetkah? Atau bila dalam gambar di blog ia kelihatan senget.

Apa apa pun, selamat mendeko rumah. Rajin2 lah gi IKEA tu...kekekekeke

September 20, 2011 at 2:55 PM

rumah kak betty cantik!! :D saya suka! hehe modern ! :) ni eric leong pun kalah ni!

September 20, 2011 at 3:27 PM

keras tangan apanya gitu....cantik ape...comella wall colour oren...deko kat meja makan pon cantik ngat..

September 20, 2011 at 3:42 PM

ada bakat terpendam tu
nangis eric leong tau...hehe

minat yg moden saje nampaknya
kita langsung tak tukar
apa2 tahun ni..hanya beli
bunga sejambang 1 ...

September 20, 2011 at 4:08 PM

meriah betul kaler oren tue...sama la kita, tangan tak berseni..hehehe

September 20, 2011 at 6:53 PM

ada jugak bakat mendeco eric.lawa apa rumah cik betty..rumah sy comot jer.malas mahu deco,tgn tidak berseni plus kurang minat agaknya..:)

September 20, 2011 at 7:42 PM

fullamak.. cantiknyaa.. ada bakat laaaaa ganti macam eric leongg.. bertuahnya dapat isteri yang kretatif macam ni...

Salam fren, lama tak singgah sini.. Hadapi Semua Dengan Senyuman ye.

September 20, 2011 at 7:47 PM

ari 2 jalan2 dgn tunang,berangan2 nnt nk hias rumah cane.pusing 1 mall cari frame mcm kak 2 tau.suka!

September 20, 2011 at 7:48 PM

wahhhhhh..supriseeeeeeeeee....mmg kelas! terbaek la cik betty...

September 20, 2011 at 8:32 PM

wah kelas kau jah, cantik je rumah...hehehehe

September 20, 2011 at 9:22 PM

wah cantek la rumah akak...
papa mifz tahun depan baru masuk rumah baru....nak gak la design2 mcm rumah akak nih...tp perlahan2 kayuh la..budget tight la...huhu

September 21, 2011 at 12:05 AM

teringin nak ada rumah sndiri..

jeles tgk org beli itu ini utk rumah sndiri...waaaaaaaa!!!!

September 21, 2011 at 12:33 AM

paling kita exotic kan...tu haaa,,lampu tu,sekali dengan kipas lak,unik..btw...lawa rumah akak :D

September 21, 2011 at 7:11 AM

cntik! tang oren tu meriah...izan pun baru smlm pasang string curtain hala ke dining..hehe

boleh la amik idea rina ni utk umah akan dtg hehe..sbb rumah rina cool!

September 21, 2011 at 8:32 AM

ok la ni... kira boleh jadi eric deco deco la... tapi eric separuh je la... hoho..

September 21, 2011 at 9:01 PM

ratu pun suke deco2 gak tp skang ni cuba minimize kan perhiasan sbb umah kecik kan kang jd serabut plak.cantik umah rina...macam masuk rumah contoh je rase...ehehe...ratu ske kale oren...

September 22, 2011 at 12:23 PM

bla nk menjemput open house ni? umah da ok!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal