HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, September 9, 2011

Kenapa Saya Semakin Jarang Update Blog?



Assalamualaikum..



raya kedua kat rumah tok mak incik papa - hambek kau satu famili pakai kaler sedondon


Biasanya saya update blog 5 kali seminggu. Tapi buat masa ini berkurangan 3 kali seminggu aje.


Sebabnya:

  • Ini bulan syawal. Saya harus pegi beraya dan marhaban. Hampir setiap malam hingga bila balik terlentang tak sedar diri lagi nak tulis blog. Ada orang kata orang Johor beraya sebulan. Kat Johor sajakah? Atau saya sajakah?


  • Dan orang datang beraya rumah saya. Maka haruslah pastikan rumah kemas senantiasa supaya tetamu tak tersalah tafsir saya surirumah pemalas atau mak lampir yang kerjanya ngadap blog saban waktu. Pagi petang rumah kena sapu dan kemas. Maklumlah, dua askar kecik dan satu askar besar siap sedia menyepahkan rumah ini. 


  • Dan juga bila orang datang beraya selain kuih-muih kena juga masak-masak sikit. Sajalah nak tunjuk sikit bakat memasak yang tak berapa nak ada tu. Alah setakat mee goreng apalah susah sangat kan.


  • Juga, masa tidak update saya boleh guna pegi jengah blog anda semua. Saya paham perasaan anda yang ternanti-nanti kehadiran saya mengomen kat blog anda (haha..jangan menyampah). Sebab saya macam tu jugak. Tertunggu-tunggu komen anda macam pungguk rindukan bulan. Eceh. Baca komen anda macam satu hiburan buat saya.


  • Dan lagi saya ada tanggungjawab kat blog yang satu lagi tu. Kasihan kat sana. Update sudahlah jarang-jarang. Alhamdulillah, ada juga pelanggan membeli-belah kat sana. Anda bila lagi? Ekeke. Kiranya impian saya nak bekerja dari rumah 10% dah jadik kenyataan. Kenapa 10% aje? Sebab 90% lagi masa saya adalah pada tanggungjawab surirumah tangga. See, nak kerja dari rumah bukan semudah makan ABC atau baca ABC.

Terima kasih dan sila datang lagi :).



40 comments

September 9, 2011 at 8:35 AM

saya ingat baru nak merajuk sebab lama da tak namapk komen cik betty kat matcham2~~tapi da ada penjelasan~saya tak jadi merajuk~keh keh~~

September 9, 2011 at 8:47 AM

org jhr mmg raya sebulan.Klu org dtg umah tk makan kuih raya ..mesti nk masak special cikit.Marhaban wajib ada.

September 9, 2011 at 8:50 AM

"bukan org johor jer beraya sebulan...akak kat sini pun sama...dulu masa belum kawin dok kg,raya paling lama pun 3 hari jer..pastu sunyi..bila dah kawin pindah kat bandar ni...terkejut jugak..lps balik cuti beraya dari kg...kwn2 en suami dan jiran2 kt sini masih dtg beraya kat rumah selagi tak habis syawal...skrg ni bila dah lama di sini,dah faham dan boleh terima situasi begini...selamat hari raya,maaf zahir batin..jemput dtg beraya kat umah akak ni.."

September 9, 2011 at 9:20 AM

lamanya sebulan, kat kg saya dah sunyi dah. masing2 dah balik bekerja. adik2 saya pun dah balik asrama,lagilah sunyi sepi. sabtu ahad jelah diorg datang balik nak beraya..huu..esok member nak datang nih..kenalah masak sepecial...

September 9, 2011 at 9:24 AM

jenuh tunggu kunjungan cik betty...huwaaa

cantik la biru tu kan...

September 9, 2011 at 9:32 AM

alasan yang boleh di terima dengan hati dan tangan terbuka ni.. (eh..eh.. macam nak dapat duit raya pulak he..he..).. mmg busy sungguh ni.. faham sgt keadaannya.. 3 kali seminggu ke, 5 kali semingu ke, mmg suka aje nak baca celoteh2 di sini..

September 9, 2011 at 9:39 AM

saya memahamimu. :D

September 9, 2011 at 9:43 AM

saya faham :D

September 9, 2011 at 9:52 AM

blh jadi superwoman la k.rina...haha...

September 9, 2011 at 10:00 AM

wahhh sedondon.. macam team chelsea plak.. ehehe..

tahnx juga cik betty yang rajin singgah blog saye..

September 9, 2011 at 10:07 AM

" kerana dirimu begitu berharga"

lupe plak tagline dr iklan mana nie kan heheehe

apepun, cik betty utamakan yg penting dulu ya..blog ini sampingan je kan :-)

September 9, 2011 at 10:13 AM

orang johor ni raya meriahkan. baik boss faham sangat, ko kan busineswoman ngan supermom.

September 9, 2011 at 10:14 AM

Mak aih! Raya lagi ke? Jeleslah cmm nie...

Cantik betul satu famili pakai baju sedondon. Thn dpn nak plan dgn family gak lah pakai baju sedondon...

Kelas gitu!

September 9, 2011 at 10:17 AM

tak kisah la jarang atau kerap updat blog janji kita update

September 9, 2011 at 10:48 AM

wow big family

September 9, 2011 at 11:43 AM

kalau kat kg, sy raya sehari je sb raya kedua mak ayah dah g meniaga...tp bila dtg kl, kena beraya sbln sb byk rumah terbuka...meriah...

September 9, 2011 at 11:57 AM

isnin depan dah start kelas. tak boleh beraya dah. hukhuk

September 9, 2011 at 12:11 PM

tertunggu2 gak bila Rina nak update blog.. suka baca!!

September 9, 2011 at 2:02 PM

dah macam geng marhaban jer..hehehehe

September 9, 2011 at 2:21 PM

ye lah rina..tanggungjawab tetap kene laksana juga kan..nanti kang tak pasal2 jd buah mulut orang huhu..

duk 24jam ngadap tenet nih leh juling gak hihi..

September 9, 2011 at 2:23 PM

saya paling suka baca komen...kengkadang komen2 tu semua boleh buat saya gelak terbahak2...
menceriakan hari saya...

September 9, 2011 at 4:20 PM

perghhh... semua biru... hehe.. terbaek..

xpe kak.. jangan paksa diri nk update kalau xde mood lg.... sekarang kn ngah mood raya :)

September 9, 2011 at 4:26 PM

kite pon dah lame tak update kak. hari ni entah hantu mane merasuk, ade lah update satu dua entri. hihi

September 9, 2011 at 4:36 PM

Saya pun dh jarang menulis.. tapi bukanlah sebab beraya sampai sebulan ... kat kedah .. raya seminggu jer .,... kekeke ....

September 9, 2011 at 4:44 PM

hampeh betol komen Bujal! hahahah


gigih bermarhaban! keep it up..takpe..blog sepanjang tahun, raya sebulan aja dalam setahun..:P

September 9, 2011 at 7:19 PM

mana yg lebih penting kita dahulukan dulu...;)

September 9, 2011 at 8:21 PM

saya pun sama. :( ni saya kt rumah kawan dan sleepover her place. so tak bawak pun laptop ke apa. entry dalam draft pun tak siap lg. :( emm kdg2 rasa x boleh commit update harian..

September 10, 2011 at 12:12 AM

alasan diterima

September 10, 2011 at 1:47 AM

kita ok aja.... apapun kita terima dengan rela hati... kalau ada free baru lah.... rayaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kitapun raya sebulan... kita orang KL... kah kah kah....

September 10, 2011 at 2:56 AM

sy fhm aka msti sibuk time raya ni, btw cantk gambr raya, semua sedondon. nicee :)

September 10, 2011 at 3:23 AM

eh , kenape wane biru 1 family dekat2 same ? ni memang plan baik punye nih

September 10, 2011 at 7:52 AM

org johor jer raya sebulan kot.ms mula2 dok jho rdulu pelik gak apsal org jhor nie meriah sgt bila smbut raya,selagi tak habis bln syawal tak sudah2 marhaban.org utara beraya takde pun marhaban,paling kuat raya pun seminggu je,pastu ilek..

September 10, 2011 at 10:34 AM

families full with blue...takpe abis syawal nanti rajin2 update yerk..:)

September 10, 2011 at 10:49 AM

Barulah kakak tahu. Tapi raya tahun ini kakak cuti panjang dan dapatlah pergi banyak rumah saudara-mara.

Kakak salute pada surirumah yg business. Ingat nak juga tapi tak ada idea lagi dan rasa memang tak bolehlah cik betty...

Selamt hari Raya... Cantik biru...:)

September 10, 2011 at 10:18 PM

Raya sedondon le tahun ni ye. Cantik.
Meriah le kat Jhr ye raya sampe sebuln. Kat Ipoh ni dah tak raya kot. Kalau akak jadi Rina mmg dah pengsan kepenatan. Blog akak pun dah lama tak di update. Salam lebaran ye Rina.

September 11, 2011 at 12:14 PM

itu namanya 'biru selamat'

biru umno bukan....

biru keadilan pon bukan...

haha!

September 11, 2011 at 8:13 PM

amboi ... beraya sakan akak kite ..

bestnye org johor wat marhaban.. tmpt kite jrg .

Anonymous
September 11, 2011 at 8:17 PM

sejak puasa sampai sekarang, dah jarang gak update. huhuhu

September 12, 2011 at 5:15 PM

johor raya sebulan?? x pasti la plak.tp yg pasti kalo chii kat johor..beraya mmg sakan..kadang2 sampai lewat mlm..g umah2 sedara berbanding kalo blk pahang :p

September 13, 2011 at 2:35 PM

kak, patut la habis 1 kayu kain kt kedai tu..rupa nyer akk sekeluarga da rembat dulu ye

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal