HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Thursday, February 16, 2012

Rongak.







comel tak saya ??


Gigi susu risya selamat dah saya campakkan atas bumbung rumah. Kata orang tua-tua tu petua untuk dapatkan gigi kekal tumbuh rata huhu.


Gigi susu korang masa kecik dulu/gigi susu anak korang buat macam mana pulak? Ada tak yang simpan dalam bekas buat kenangan hari tua kikikiki.



nota-noti:
Risya dah pindah tempat duduk kat sekolah. Nampaknya macam ok.


42 comments

February 16, 2012 at 2:18 PM

x pe nanti akan berganti

February 16, 2012 at 2:33 PM

patah tumbuh hilang berganti.takpe...tetap comel :)

February 16, 2012 at 3:08 PM

agaknya kalau dok umah flat ke apartment ke..condo ke..nak campak cmner ye? heheheh

February 16, 2012 at 3:10 PM

serius ini sangat comel.

February 16, 2012 at 3:10 PM

@Pen Biru


campak kt lantai rumah orang ats kut haha

February 16, 2012 at 3:25 PM

ni mesti mama suh Risya pose mcm ni kan...? hehe...

gigi susu saya...simpan dalam 1 bekas...sekarang ni tah ke mana...huhu...

February 16, 2012 at 3:28 PM

hahahah sm mcm sy kecik2 dulu..tp kami tanam dlm pasu...mudah2 pokok bunga berbunga lebat hehehe

February 16, 2012 at 3:54 PM

alaahai comel risya ....

February 16, 2012 at 3:55 PM

Anak cik rose yg sulong pun gigi tue yg tanggal dulu.....sama la dengan risya...Tapi syira dah ada giginya...yg lain semua gigi susu lagi...

February 16, 2012 at 3:57 PM

walaupun rongak tetap comel....

February 16, 2012 at 3:57 PM

betol ke kak?
mesti mak saya dulu tak buat camtuh.
sebab tuh gigi saya tak rata.
oh sedih.
hahaha

February 16, 2012 at 4:03 PM

hehe.. rongak3 pun menten comel cute,. fes time singgah... nice blog akak -=)

February 16, 2012 at 4:04 PM

@J.Syazwana


haha..psg besilah spy rata

February 16, 2012 at 4:04 PM

comelnya rongak.

February 16, 2012 at 4:05 PM

Alalalalalalala...tomei2.

Rina, org kate cmpk gg atas bumbung t tumbuh pokok kacang atas bumbung tu kang!

Hahahahah!

=p

February 16, 2012 at 4:15 PM

owh, cam tu kena buat yer...tgg gigig azwa cabutlah nanti..

February 16, 2012 at 4:18 PM

comel risya.. akak pun dulu buat gitu jugak..

February 16, 2012 at 4:26 PM

alahai, cantiknye gigi risya!

baru satu je lopongnye???

anak sya dah berderet sbb susah sgt gosok gigi...huhu...

tpi petua tu mmg betul lah...
kite pun suka ikut..

February 16, 2012 at 5:11 PM

"salam rina...alahh betul ker kena buang gigi yg patah tu ats bumbung baru tumbuh cantik...akak buang kat tanah jer../kdg2 dlm pasu bunga janji tanah....hehe....ingat2 lupa petua lama tu..smga gigi risya nanti tumbuh cantik tersusun.."

February 16, 2012 at 8:23 PM

nasib ronggak kat bawah, kalo kat atas, btambah comel risya yek..hehehe...

p/s-cmna risya, masih stress lg tak??

February 16, 2012 at 8:45 PM

tempat gigi risya yang patah tu yang sama tempat ngan gigi firdaus yg patah : )

February 16, 2012 at 9:35 PM

ayu selalu buat sendiri.
campak tinggi2 atas bumbung.. hahhahaha


PS: dh tua2 baru simpan gigi kekal yang rosak bt kenangan.. walhal,, gigi dh teruk sangat., kikik

February 17, 2012 at 12:55 AM

buat loket rantai lagi..hehe..

anak saya lg banyak betl gigi dia yg rosak...sedih saya tengok,gigi memang tk comel..hrap2 bila gigi kekal nanti pandailah dia menjaganya

dan rajin la omak dia ni menegurnya..

kenapa tmpat duduk yg lama...ala tertinggal citer..

February 17, 2012 at 9:23 AM

alahai, bumbung umah sy tinggi sgt la pulak....

gigi sy dulu dah buang....x tergamak lak nak simpan...hehe...

risya mcm muka rina la...

February 17, 2012 at 12:07 PM

gigi baru akan tumbuh akan membuatkan risya lebih comel kans

February 17, 2012 at 12:18 PM

Tak penah plak laa akak simpan gigi anak heheh dah cabut buang aje laa.. :)

Nanti dia tumbuh laa baru sure cantik anak dara nie nanti.. :)

February 17, 2012 at 3:21 PM

dulu kecik2 asal gg longgar sendiri cabut, sekarang gg x ensem...hehe

February 17, 2012 at 4:29 PM

chii dulu pun campak atas bumbung gak
pastu ada gak yg kata..kalo kita simpan gigi bawa bantal..nnt akan jadi duit..ehehe

February 17, 2012 at 4:53 PM

oklah, walau rongak tetap putih bersih, senyuman pun manis je;-)

February 17, 2012 at 5:54 PM

eee, comelnya dia !! hehe. rongak sikit je...tak nampak sangat ! :)

February 17, 2012 at 10:33 PM

siaplah ..tak lama lagi
semuanya pun nak luruh juga :)

February 17, 2012 at 10:35 PM

hihi..bgus2..tenang sikit risya nk belajar.

February 17, 2012 at 10:37 PM

Salam Cik Betty,

Rina, 1st time dgr org campak gigi atas atap... Pernah dgr baju je campak tas atap sb konon2 boleh alihkan hujan....mcm sy dulu nak kawin abis bj kena baling atas atap, huhuhuu...

Gigi kecil2 comel2... dah besar nnt mesti lawa tu :)

February 18, 2012 at 1:01 AM

saya simpan dalam kotak..... gigi2 tu lepas dah lama sket, mengecut.... jadi kecik sangat.

February 18, 2012 at 10:45 AM

heeee..xigt la kak rina gg susu 1st kena buat apa..;p

knapa dgn risya b4 ni?jap nk g bc entry b4 ni..

February 18, 2012 at 11:30 AM

masa kecik rongak takpe..masih lawa..klu dah besar tentu berganti..insyaAllah

February 19, 2012 at 9:32 AM

Eh..pindah tempat duduk nanti kang banyak kawen tau..

February 20, 2012 at 9:18 AM

Kakak dapat petua ini dari bibik yg jaga anak-anak kakak dulu. Kelakarnya anak-anak kakak pun ikut kata dia tau Rina... Siap dia kata kena baling membelakangkan tak boleh berdepan:)

February 20, 2012 at 11:59 AM

hahaha... bagus tul... kayna punya gigi, mak cakap... Euwww... pi buang dalam tong sampah. Alhamdulillah gigi rata gak... ekekekek. and kawan2 cakap mcm iklan colgate

February 20, 2012 at 6:52 PM

Cantiknya gigi Risya ni Rina..kalau anak akak dulu, drjh satu ni dah banyak pagarnya yang tumbang hehe. kalau tumbang semua tak pe juga..ini ada yg separuh ( tinggal tunggul dlm gusi..huhu) tapi skrg semua dah besar, dah tiba masa keluar duit buat braces mereka plk..huhu nak gigi cantik punya pasal..

February 21, 2012 at 11:39 AM

pernah dgr petua tu. tapi tak buat pun. gigi2 susu abg muhaimin dah selamat masuk dalam tong sampah aje.

February 22, 2012 at 11:51 PM

boleh pakai ke petua campak atas bumbung tu?

Aiman punya gigi semuanya masih dalam keadaan baik.klu petua tu boleh pakai, nak gak praktis utk gigi aiman nti.haha..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal