HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Monday, July 4, 2011

Tarikh Harini Penting!

Assalamualaikum..

Apa yang penting?

Sebab dengar khabar harini serangan kedua terhadap laman web kerajaan oleh penggodam.

Tak. Tak. 

Tarikh 4 Julai sangat penting sebab harini adalah ulang tahun emak saya ^^.

Harini emak dah 55 tahun. Tapi masih kelihatan seperti berusia 45 tahun? Atau 35 tahun? Eh. Macam nak dekat pulak dengan umur saya. Kalau berjalan sama mungkin kelihatan seperti kakak-adik? Jangan saya pulak yang nampak macam kakak. Nanti saya merana seumur hidup. Haha.



emak dan abah.

Saya gembira pada usia ini emak masih sihat tanpa ada penyakit yang kronik-kronik. Cuma kadang-kadang tulang emak sakit-sakit. Dan saya mesti kata itu sebab emak tak minum susu dari muda. Saya berdoa agar emak diberi kesihatan dan dipanjangkan usia agar emak dapat melihat cicitnya nanti sama seperti ibu emak (mak tok saya) yang dapat tengok cicit (anak saya).

Macam orang lain juga saya mestilah akan puji emak saya tinggi-tinggi. Masakan emak paling sedap. Emak saya penyayang. Emak saya caring. Emak rajin kemas rumah. Emak saya pembersih. Ini paling ketara. Kadang-kadang macam berlebihan pulak. Saya rasa emak ada penyakit macam monk. Haha. 

Untuk ulang tahun emak saya tak mampu nak belikan emak hadiah materialistik. Sebab taste emak pon tinggi juga. Rasanya emak paling suka barang kemas. Yang kaler kuning tu. Yang 916 tu zhulian zhulian dia tak main. Kesukaan emak yang ini memang tak menurun kat saya. Ntah ya. Kalau orang lain mungkin pengsan-pengsan tengok barang kemas saya pulak tengok tanpa ada perasaan apa-apa. 

Macam tahun lepas juga, nanti saya akan belanja emak makan. Memang tak akan belanja KFC punya pasal emak saya paling suka makan stimbot dekat Johnny's

Selamat ulang tahun, mak!



"Entri ini ditulis untuk cabaran #1 ipad MySuperKids yang direviu oleh Almiraz"



nota-noti:
Alang-alang dah buat entri hari lahir emak, saya hantarnya untuk pertandingan di MySuperKids.







43 comments

July 4, 2011 at 11:40 AM

memang nampak muda la mak cik betty :)

Anonymous
July 4, 2011 at 11:44 AM

em,sweet la entri ni kak..
bagi la emak angkat minum anlene.. :P

July 4, 2011 at 11:44 AM

Ate pun kurennngg ngan benda-benda 916 yang warna kuning2 tu.

Mak Cik Betty masih syantik bergaya.

July 4, 2011 at 11:51 AM

anak yang baik!.. :) akak doakan semoga mak adik sihat selalu & dlimpahkan rezeki..amin

July 4, 2011 at 11:57 AM

Selamat Ulang Tahun kepada emak Cik Betty !!

July 4, 2011 at 12:28 PM

slmt hari ulang tahun jugak abu ucapkan utk emak kak betty..semoga sihat sihat selalu..:D

July 4, 2011 at 12:40 PM

okeh..
nnti syu join ye..
gudluck..~

July 4, 2011 at 1:04 PM

mudanya mak cik betty...selamat ulang tahun ye

July 4, 2011 at 1:44 PM

terima kasih inform ya.. insyaAllah.. gud luck!!

July 4, 2011 at 1:48 PM

selamat ulangtahun kepada emak rina erk.. semoga kekal hingga ke hujung nyawa

July 4, 2011 at 2:30 PM

Abah kamu segak lah....!


Suroh dia simpan rambot panjang...!

July 4, 2011 at 2:43 PM

kite pon suke mkn steamboat dkt johnny's ..

hehe

kirim slm dkt mak akak eh .

cantek lagi tuuu ..

July 4, 2011 at 2:44 PM

mmg nampak muda maknye..slamat hari ulangtahun utk mereka berdua...smoga berkekalan bhagia hgga ke akhirnya...

July 4, 2011 at 3:02 PM

selamat ulang tahun aunty...
mmg aunty awet mudee lee... :)

July 4, 2011 at 3:39 PM

selamat hari ulangtahun aunty...

serupalah dgn mom ema...tak main zhulian2..kulit gatal2 jadinya..ahaks...

July 4, 2011 at 3:48 PM

selamat utk thn..

muda nyer mak..

Pengakuan yang tulus dan jujur

July 4, 2011 at 5:15 PM

Wah! Wah! Wah!....Emak Cik Betty walaupun umur 55tahum tapi still nampak muda lagi...Pakai petua Apa? hihihi

Jom! komen Cik Rose Cute punya N3

http://hairulizacontestga.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

follow sekali ya my dear...

July 4, 2011 at 5:40 PM

selamay hari lahir untuk bonda rina ya..ye la, dlu lagi No prasan mmg agak muda sket..mmm agaknya berkat isteri solehah kot kan rina..mudah2an rina pun mcm tu gak nnt sebab rina kan comel hihi..

No doakan semoga rina berjaya dalam kontes tu nnt ya..

July 4, 2011 at 5:50 PM

slmat ulang thn makcik! ;D

akak pun t.truja sgt emas. skrg t.ssuai bli...harga mncanak2 naik.

alahai nk g mnum susu la jap lg...risau plak akak

July 4, 2011 at 6:09 PM

55 mmg muda lg betty..samalah sy jugak tak suka barang kemas yg kuning2 916 tu.sy pun pandang sebelah mata.haha...

July 4, 2011 at 6:42 PM

selamat hari lahir!maintain je.

July 4, 2011 at 7:00 PM

ehh ... mudalah nampak mak rina mesti rina pun turun jugak kan awet muda.. nampak macam muda mungkin pasal badan kecik jer tak macam saya yg gedebab layak di panggil kakak jer...

BTW .. selamat hari lahir .. aunty..semoga di beri kesihatan yg baik...hari lahir mak saya .. saya bg ucapan jer hehehe..

July 4, 2011 at 7:05 PM

Cik Betty, maceh follow saya..saya dah follow jugak..
ni ada citer sikit pasal cik betty.. cantik blog sis .. ^_^

July 4, 2011 at 8:15 PM

sampaikan ucapan selamat ulang tahun kelahiran belalang kpd amk cik betty ye...

belalang wish semoga dia d panjangkan umo, sihat tubuh badan utk beribadat dan ceria2 selalu

:)

July 4, 2011 at 10:29 PM

pasti ke mak awak 55? hurmmm... ada kemushkilan di situ...

p/s: kita membayangkan kalau mak di usia itu masih cantik..... kuahnya saling tak tumpah kelak jatuh ke nasi... 'manis mak awak... kirim salam dengan dia ya... semoga dimurahkan rezeki dan sihat sentiasa'

July 4, 2011 at 10:55 PM

Slmt ulang tahun untuk mak Rina. Salam akak untuknya semoga diberi kesihatan yang baik. Memang awet muda, cantik dan sweet sgt.

July 4, 2011 at 11:08 PM

sedapkan Johnny's....selalu lepak situ..heehee

July 4, 2011 at 11:44 PM

hepi besday makcik~ hehe


fuh fuh, tiup sikit kasi menang cabaran ni la kak, ;)

July 5, 2011 at 12:23 AM

"eh nampak muda lagi emak kamu,awet muda!kalah akak ni...slmt ulangtahun ,smga panjang umur kaya rezeki..Amin.."

July 5, 2011 at 2:11 AM

mudanya mak Rina...memang mcm adik ngan kakak la ni..btw selamat hari lahir buat emak rina semoga dirahmati Allah selalu:)

July 5, 2011 at 5:19 AM

selamat tambah umur, untuk mak cik betty.eh ingatkan kakak tadi.kekeke~

July 5, 2011 at 7:47 AM

muda la nampak ma tu..cantik..

July 5, 2011 at 9:13 AM

semoga berjaya utk awak ya...join kontest nie bukan sekadar nak ipad tetapi kita leh saling kenal mengenali di alam maya ini

awak grup 3 kan???

July 5, 2011 at 9:37 AM

kan sambil menyelam minum air... selamat berjaya dalam contest ipad .. dan amin tuk semua doa buat emak

July 5, 2011 at 12:04 PM

Selamat hari lahir yg ke 55 buat mak Rina..Moga dengan bertambahnya usia akan bertambah-tambah juga rahmat kebahagiaan dari allah buatnya.,
memang nampak muda lagi lah..
Rina tak tanya ke apa rahsia awet muda dia..kongsi2 lah..:)

July 5, 2011 at 3:06 PM

happy belated b'day utk emak rina...sempat gi tu nak join cabaran,...best of luck...mana tau aura b'day mak rina membawa tuah

July 5, 2011 at 9:01 PM

happy annivesesry utnuk mak n bapak cik betty yerk.. so sweet pic tu :)

July 6, 2011 at 9:13 AM

taufiq: ni besday mak bkn anniversary mak&abah..hehe

July 6, 2011 at 11:31 AM

Wow! Meriah! Good Luck!

July 7, 2011 at 10:42 PM

syu dah buat entry..
takde idea sgt..

http://syu90contest.blogspot.com/2011/07/kelahiran-ku.html

jom baca..

July 13, 2011 at 10:19 PM

MAK TU MESTI ADA ETUA AWET MUDA EK.. GOOD LUCK RINA

July 14, 2011 at 12:28 AM

Hieee!

Pertama sekali, sebelum saya komen secara rasmi, saya nak beritahu bahawa saya tak pernah dapat komen di blog saya sebanyak Rina, paling banyak komen yang saya terima adalah 11, itupun semua komen saya balas..haha...ok, berbalik pada komen saya:

Entri yang menarik kerana awal-awal lagi Rina berjaya membuat saya tersenyum. Rina juga telah keluar dari polar biasa mengenai topik kelahiran dengan menghubungkan cerita mengenai emak, ada peserta lain dalam Kumpulan E juga berbuat begini. Namun begitu, Rina perlu simpulkan entri ini dengan lebih lagi agar pembaca dapat merasa 'empathy' dan membuatkan mereka ingin menulis sebegini untuk ibu mereka. Ok, itu sahaja komen saya. Semoga berjaya di pusingan seterusnya!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal