HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Wednesday, February 1, 2012

tak sempat tekan brek.






Adehhh. Minta nafas sekejap. Ooopp ahhh. Oooooppp ahhh.


Sungguh. Sungguh Penat. Minggu penat. Tak sempat tekan brek. Lagilah dah naik sekolah. Ahhh. Tak sabar tunggu ujung minggu lepas tu isnin selasa cuti lagi hoorayyy!!!


Minggu lepas sambung pulak ke minggu ni hampir setiap hari mop dan kain pengelap menjadi BFF. Juga TTM dengan baju-baju masam berbau muntah dan kesan cirit. Apa tu TTM? Teman Tapi Mesra.


Rasanya kalau mop tu pandai berkata-kata, pasti dia pon merayu "sudahlah..sudahlah..guwa penatttt".


Mesin basuh tu pon aku tengok semput semacam je. Kalau dia ada nyawa, mesti dia tengah berdoa mintak nyawa. Minggu ni keje dia berat sikit. Kena pulun basuh sarung sofa. Basuh cadar. Basuh kusyen hiasan.  Hampir setiap hari. Bahana kena muntah. Mujur tak datang giler aku sumbat karpet sekali dalam tu. Mujur tangan kerdil aku ni masih gagah memberus muntah atas karpet. Mujur juga ada tangan sasa nak tolong sidaikan karpet basah atas pagar. Kalau tak adalah korang baca berita seorang surirumah comel pengsan akibat dihempap karpet basah.


Akulah juga suster ngesot untuk minggu ini. Terngesot-ngesot sudah bila berjalan sebab kepenatan terlampau.


Korang tengok AJL kan. Vogue kan baju hafiz awan nano? Kalau nak tau itulah baju rasmi aku hari-hari haha.


Oh. Semoga lekas sembuh anak-anakku.


Ada tak orang nak hadiahkan pakej spa untuk aku neh haha.



nota-noti:
Pada kawan-kawan maafkan saya jarang BW ke blog anda kerana kekangan waktu dan juga kekangan BB yang semput manjang.



37 comments

February 1, 2012 at 10:13 AM

saya gelak kecil membaca entri ini..rutin harian awk sgt menyeronokkan kan :-)

February 1, 2012 at 10:20 AM

comellah rina ni.. suka dgn ayat2 rina.. semoga anak2 cepat sembuh.. semoga rina dapat tajaan spa dari cik abang untuk memanjakan diri nanti..

February 1, 2012 at 10:31 AM

suster ngesot? keh3. tengok, selamba dia ambik hadiah berkaki ayam.hu3

February 1, 2012 at 11:06 AM

hehehe..ni barulah dah dinamakan superwoman sis :) caiyyookkkk

February 1, 2012 at 11:09 AM

kelakar la cik rina ni....
kalau ada berita camtu, sy mesti akan teringat cik rina dulu...hehe...

bju rasmi sy kat umah pun camtu...baju pjk...hehe...

February 1, 2012 at 11:16 AM

sy kadang2 keluar rumah pun baju rasmi macm hafiz awan nano.haha..

semoga si comel cik betty cpt sembuh..:)

February 1, 2012 at 12:09 PM

glamer tu pakai baju mcm hafiz hari2! hahaha!!!

*

saya penah baca dalam buku hadis, amalkan zikir fatimah utk ringankan kerja seharian. insyaAllah...

February 1, 2012 at 12:30 PM

katanya, modal hafiz utk AJL tu tak sampai pun RM50 :p

February 1, 2012 at 12:47 PM

@Daddy Ziyyad


hafiz paling kaya..haha..dhla menang..x yah byar rege baju pon..paling habes belanja herman tino makan-makan kan

February 1, 2012 at 1:15 PM

Anak demam kalau batuk mudah muntah Rina. Ikut style kakak masa tidur sebelah stand-by baldi. Bila nak muntah tadah terus kat baldi...

February 1, 2012 at 1:49 PM

sini ayu urutkan..
ala rina, kita serupa, kurang BW kat blog kawan2..

February 1, 2012 at 2:03 PM

take care~!semoga anak-anak cik betty cepat sihat :)

February 1, 2012 at 4:19 PM

hahaha..lawakla rina..

takpe kita semua supermak..semoga anak2 cepat sembuh ya..

February 1, 2012 at 4:28 PM

Wah!! surirumah yg tegar hehehe...rajin betul cik betty mengemop rumah...

February 1, 2012 at 4:38 PM

@Cik Rose Cute



anak-anak muntah cik rose sbb x sihat jd kenalah rajin ngemop utk elakkan bau ashemmmm

February 1, 2012 at 7:29 PM

Alahai ciannya dia.. Mesti penat uruskan kerja rumah. Hope anak2 Rina cepat sembuh.. Jangan dibiarkan, takut melarat pula.

Tengok juga AJL, memang simple abis pakaian Hafiz.. Tak payah susah2 nak tempah.. hehe

February 1, 2012 at 8:22 PM

Satu catatan santai yang sampai maksudnya. :)

Hafiz kata pakaian dia berharga RM20 saja. :)

February 1, 2012 at 8:44 PM

ada masa ambil rehat betul2 ek...

February 1, 2012 at 9:32 PM

Hafiz paling sempoi malam tu. Tapi bergelar juara jugak. Betul lah kan "less is more".

* Macam tu juga kerja yati hari-hari, bau muntah, kesan cirit birit tu dah lali dah. Kata cikgu tadika kan hehe

February 1, 2012 at 10:29 PM

byk pahala tu ... voguenya rina pkai baju ala artis hehe... akk pon dh gmar pkai trek balik. dulu t.suka ngeh3x

February 2, 2012 at 9:37 AM

iyalah kan cik betty, kenalah rajin2 kn diri mop rumah, kalau tak bersih sian kat kita & anak2 (^_^)

February 2, 2012 at 10:01 AM

tiada sudahnya bila dah sentu isu dalam rumah ni. Ada je yang nak dibuat..

betul.. samalah.. itulah fesyen yang sama ai pakai..

February 2, 2012 at 10:41 AM

tu la kan...kalau kita dok rumah ni...semuanya wajib kita buat...

February 2, 2012 at 11:23 AM

betul2..itulah..lau dah duk umah memmg kena buat ;a..tapi cayalah..dahleh jadi super women..hehe

February 2, 2012 at 11:38 AM

ala...siannya dia... tentu ada lengan2 berotot kali ini..hehehe

February 2, 2012 at 12:53 PM

kesiannya cik betty... dpt dibayangkan betapa busynya puan punya diri tu...

izan pun malam tadi terlebih rajin cuci bilik air sampai berkilat. last2 naik atas tilam rasa cramp kaki semua...

February 2, 2012 at 1:01 PM

hahaha.. lawak la u rina.. anak2 tak sihat ke rina.. semoga mereka cepat sembuh ye..

February 2, 2012 at 1:47 PM

super mama..cayalah..eheh..
insya Allah..semoga si kecil lekas2 sembuh ya..

February 2, 2012 at 3:05 PM

ibu yg baik...

February 2, 2012 at 4:59 PM

hehehehe...suster ngesot pun jadi gak... :)

hanya Allah je yang boleh membalas jasa2 akak...

moga anak2 cepat sembuh.. :)

February 3, 2012 at 11:10 PM

Fuhhh... penah merasa macam gini bila tiga-tiga anak jatuh sakit serentak. Macam senget pinggang jadinya waktu tu. Semoga anak-anak awak cpt sembuh :)

February 4, 2012 at 5:18 PM

Patutlah lama Cik Betty tak muncul2 melawat Ariana story..hehe
Tak pe, besar pahalanya tu..mop jadi saksi hehe

February 5, 2012 at 12:04 AM

anak2 akk xsihat ea?muntah2 yea..

kasih seorang ibu..syurga menanti akk :)

February 5, 2012 at 10:32 PM

ini barulah wanita sejati. pegang mop dan pengelap hari2. hehe. saya esok nk jd surirumah jela.

February 6, 2012 at 10:44 AM

kalo sumbat karpet mau hang mesin basuh tuh...haha

February 6, 2012 at 11:19 AM

Alahai, kesiannya Cik Betty... Banyak pahala tu :)

Comel ayat2 tu semua, mcm tuannye jugak :)

February 7, 2012 at 12:57 AM

minta encik abg je urut nanti..hehe

hafiz plg tk kuar modal..selipar jepun pun tak beli...tapi dia menang...saya jeles dgn dia!!!haha...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal