HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, April 10, 2012

mana peginya?





Semalam kan, semua kedai yang aku masuk semua takda mende alah yang aku carik.
Adalah dalam 5 kedai jugak yang aku terjah.
Semua geleng kepala.
Geram jerr rasa.
Rasa nak tempeleng pon ada.

























Nape ekk?
Susah sangat nak carik mende alah ni?




Dah takda kelapa sawit kot kat sini.


Soalan hari ni : Korang pakai minyak masak cap apa ek kat rumah?


43 comments

April 10, 2012 at 9:34 AM

hahahha, comel la akak ni !! rumah saya pun pakai minyak tu jugak !!! :D

April 10, 2012 at 9:36 AM

kat sini bersepah.......jusco AEON rawang

April 10, 2012 at 9:39 AM

hahaha...seri murni jugak...kat sini banyak...

April 10, 2012 at 9:47 AM

betul2
semua pasaraya kekurangan minyak

April 10, 2012 at 9:52 AM

Kitorang beli minyak yg mana murah jer.. Tak memilih.. Kadang2 vesawit murah, kadang2 seri murni.. Dan selalunya, sama jer harga minyak tu.. Yang mahal selalunya minyak cap helang dll..

April 10, 2012 at 9:55 AM

tima kasih ye mengunakan minyak sri murni, cik ina pun mengunakan minyak sri murni : )

April 10, 2012 at 9:55 AM

myk cap buruh..jrg msk..1 botol = sebulan hehehe

April 10, 2012 at 10:00 AM

akak pun semalam kena pergi 2 kedai baru dapat beli minyak.. itupun terpaksa beli minyak jenama yg mahal sebab jenama yang selalu pakai dah habis stok..

April 10, 2012 at 10:02 AM

@azam

kat jusco mmg ada..tp kdg pon takda..semalam malas nak gi jusco hny krn minyak sebotol

April 10, 2012 at 10:03 AM

@Hanis Azla

kan kan..ada satu kedai yg sy pegi tu tinggal jenama sunflower tu..dia kt minyak yg sy nak org lain dah borong..sabo jela

April 10, 2012 at 10:12 AM

sawit skang ngah proses tumbuh pokok baru. sebab banyak tender mencincang skang... wahaha.

*aku main sebut je...

aku pakai minyak paling murah ade kat kedai tu. hua hua

April 10, 2012 at 10:13 AM

Nak naik harge lagi la tu

April 10, 2012 at 10:20 AM

@KhaiRin : anies

cap buruh sy pakai gak..tp yg ni pon semalam takdak

April 10, 2012 at 10:23 AM

@Tieah Madian

cap helang x penah guna lak..

April 10, 2012 at 10:38 AM

kt giant melaka berlambak2 lgi... hahaha

April 10, 2012 at 10:41 AM

pakai cap helang sbb ada bau kacang pd minyak tu, wangi...

April 10, 2012 at 10:46 AM

cap buruh....slalunya time raya yg susah dpt minyak but lani time biasa pun susah gak

April 10, 2012 at 11:27 AM

acik tak tukar2 setia dengan saji..he he..kalau tak de ganti minyak jagung.

April 10, 2012 at 11:31 AM

wah..parah dah ni..bekalan minyak dah kurang...

tp kat melaka..masih banyak lagi..

minyak seri murni ni payah nak jumpa dah....skrg ni beralih guna Alif :)

April 10, 2012 at 12:18 PM

Cik Mendezz pakai cap Giant jek..
seblom ni pakai minyak jagung..hehe! =)

April 10, 2012 at 12:18 PM

dah habis stok kot.....

kelapa sawit byk, tp xde buah kot..hehe....

sy pakai seri murni n buruh....ari tu try alif....ala, sama je semua minyak ni.....

April 10, 2012 at 12:40 PM

@aanie

tula sy pakai seri murni dgn cap buruh..masalahnya yg tinggal minyak sunflower yg mahal tu jer huhu..cap lain xdak

April 10, 2012 at 1:36 PM

biasalha..diorang nak buta bagi harganya mahal..sorok duluu

April 10, 2012 at 2:12 PM

mereka nak naikkan harga kot... kita guna seri murni jugak

April 10, 2012 at 2:41 PM

hari jumaat lepas beli kat giant cheras, byk je minyak masak ni

April 10, 2012 at 2:42 PM

Hmm..tak kisah sgt ngan brand.. janji kelapa sawit.. :)

April 10, 2012 at 2:53 PM

@nabilah_2908

x nampak plak minyak alif kat sini..restoran alif (mamak) adala HEHE

April 10, 2012 at 2:54 PM

kita bedal je yg mana murah..x kisah ler brand apa pung..janji minyak..hehe
kat sini bersepah2 myak2..meh beli kat kedah ni..

April 10, 2012 at 2:54 PM

agak kerap tukar jenama minyak...tapi biaso nyer beli seri murni...:)

April 10, 2012 at 2:59 PM

@Tina Othman

sy rs kat pasaraya mungkin ada..yg sy pegi ni sekitar kedai runcit rumah sy jer..

April 10, 2012 at 3:07 PM

@wanie amerie

poskan boleh? HEHE

April 10, 2012 at 3:38 PM

lor kt sini pun sama cik betty.ssh betul nak carik minyak masak yg seri murni tu.klu dekat Pernama (kedai tentera) sekejap je habis.hangin gak..

sy selalu pakai tukar2.mana smpt jer.baru nie beli yg tesco punya sbb murah.kihkih..

April 10, 2012 at 4:05 PM

saya bese guna sri murni jugak..kdg2 beli yg peket tu..hehe :)

April 10, 2012 at 4:28 PM

kite guna knife kot.
haha !
sendiri guna sendiri lupa :P

April 10, 2012 at 4:29 PM

selalu beli minyak saji, seri murni, cap buruh, cap tesco.. ikut mana ada.
pernah gak time beli barang dapur minyak yang ada cuma minyak sun flower ngan minyak jagung apa hal lak nak masak guna minyak gitu... bajet ciput hee
walau minyak mahal orang kampung yang tanam sawit merungut gak jual sawit murah yang kaya tokey minyak tu je hee...

April 10, 2012 at 4:33 PM

@J.Syazwana

sbb jarang guna kot sbb tu lupa HEHE

gurauu..larikk

April 10, 2012 at 6:39 PM

tp skarang mmg problem nk cari minyak.. mmg kekurangan minyak kan skarang ni..kt sini pon ssh nk dpt minyak.. y ada brand mahal punya..minyak jagung... pastu..minyak y dlm plastik tu ada laa

April 10, 2012 at 8:24 PM

cap pedang!eh eh cap pisau.heheh~

April 10, 2012 at 11:30 PM

emm tk kisah jenama apa pun..janji halal dan boleh wat masak :)

April 11, 2012 at 1:41 AM

kat tempat akak pun susah jugak nak dapat.....

April 11, 2012 at 9:24 AM

haha ingat ape tadii... hurmm.. so far takde lak masalah carik mnyak ni.. pakai seri murni gak.. suci lagi murni dgn 2 pemeringkatan.. ahaha

April 12, 2012 at 12:29 PM

a'ah memang susah nak cari minyak seri murni ni..kat rumah ema akai jenama ni..bila tak ada..ema beli yang sepeket 1KG entah jenama apa...

April 13, 2012 at 11:03 PM

mak chii kadang2 je guna seri murni..tp slalunya dia beli yg dlm paket2 je...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal