HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, March 1, 2011

Hati-Hati Pilih Produk Pelangsingan.






Langsing bermakna cantik.
Putih bermakna cantik.
Gitula iklan-iklan selalu basuh pemikiran kita.


Sedih aku yang tak putih ni.
Tak putih melepak tak cantik ke?
Sib baik langsing hewhew.
Terlebih langsing pon yee.
Tak cantik pon langsing cam aku ni.
Dah macam nak terbang pon ada ahaks.


Haritu aku ada borak-borak dengan sorang lecturer ni.
Dia kata kalau nak beli produk-produk langsing ni kenala tengok label.
Aku kalo beli barang memang salu baca label.
Tapi kengkadang bukan paham pon nama bahan yang ditulis.
Nampak cam nama bahan kimia terus ngeri tiba-tiba ahaks.


Dia cakap kat aku ada sesetengah produk pelangsing ni letak aspatarme.
Korang tau ke apa aspatarme?
Aku pon tak tau.
Tapi ekceli bahan ni bahaya pada badan untuk long term, kata lecturer tula.
Boleh rosakkan buah pinggang kot.
Alih-alih makan koma.
Hambekkk.
Yang sadisnya jenama glemer-glemer ada gak yang guna ni.
Fungsinya sebagai pemanis kot.
Entah aku pon tak tau sangat.
Kawan aku penah citer gak somi dia koma lepas amik satu minuman pelangsing.


Yang penting aku memang tak ambik produk pelangsing.
Paling habis pon aku minum Green Fit je, fiber asli.


9 comments

March 1, 2011 at 2:38 PM

kalau dah jenis kecik kementot ni tak merasa la produk pelansing bagai... dah baka camtu. Alhamdulillah.. di sebalik kekurangan tinggi ada juga kelebihan kat situ.. kekekekeke

NAK BELI BUMI SEDIAKAN RM14,844 trilion

March 1, 2011 at 3:22 PM

kakNo sokong tu rina..tp kakNo nih klo tak cuci muka makin 'berlemak naik minyak'..jadi tenyeh la seadanya hehe..

ops! tang bab kurus ni mmg kakNo nak sangat sbb dh makin montel..maklum la anak2 dah beso...tima kasih atas info ni ye rina..

March 1, 2011 at 3:35 PM

lekit: samalah kita yer..

No:yg penting turunkan berat badan cara sihat yer..:)

March 1, 2011 at 4:40 PM

org dok sebuk nak langsingkan bdn qaseh ni nak gemok hahaha

March 1, 2011 at 7:44 PM

sebenarnya imej cantik yg diuar2kan kat media yg buat org rasa kalau cantik tu kene kurus, kene putih, ye dak? tu pasal la berlumba2 org nak achieve stended kecantikan yg macam tu sampai kadang2 terlebih extreme pulak. last2 diri sendiri yg merana..

March 2, 2011 at 12:46 AM

terima kasih kongsi info ini...dah beribu2 wang keluar..rupanya racun yang kita beli...

iKaN kELi HaSiL dARiPaDA BaHaN KiTar SemULa

March 2, 2011 at 9:02 AM

haiyoo...diet secara natural la kan bagus...exercise, jage makan etc..:)

March 2, 2011 at 10:10 AM

Qaseh: tunggu kamu kawen dan beranak nanti..hehe

gB: betullah gB..tak baek taww diaorang nih..

keli: memang suka kongsi²

dda: kita ckp senangkan tp org yg ada masalah berat badan mereka saja yg tau rasanya..

March 7, 2011 at 10:36 AM

tak penah pun pakai produk pelangsingan ni....tapi kerap gak sha nasihatkan adik hati2 dgn produk2 mcm ni sbb dia rajin cuba

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal