HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Sunday, March 6, 2011

Makcik..Makcik Tolong Jangan Sibuk Hal Saya Boleh Tak??

Assalamualaikum..

Haiiiiiiii...wah lama dah cik betty tak berbelog. Sejak khamis lepas. Lama tu hehe.

Khamis - sibuk berkemas rumah dan berkemas beg - nak siap² pegi Kuala Lumpur - yahooo (macam bestlah KL tu..best tak?). Ambik risya kat sekolah terusss gi Parit Raja tukar tayar (time² ginilah tayar nak benjol kan). Lepas tu dengan kelajuan pantas mr papa pun memandu menghala ke Ampang Park jumpa customer (best²..dapatlah sikit ongkos nak belanja² kat ikea nanti kan..hehe). Malam - makan² dengan bestnya di ramai seafood putrajaya dengan business partner (kutla tu nama restorannya..memang ramai pun orang kat situ).

Jumaat - menunggu mr papa abes meeting dengan bosannya. Macam manalah boleh tertinggal broadband dengan laptop kan kan..wuwu. Sangat bosan. Main² sudoku..main conteng²..melengung dengan bosan tahap dewa dan akhirnya jadi marah (sebab mr papa sangat lambat). Chek out dari residence hotel uniten (hotelnya boleh tahan selesa) pegi bergumbira dekat ikea. Best! Best! Dah abeskan duit bertolak balik rumah mak pulak...

Sabtu - lepak² aje kat rumah mak. Mak cerita² lagi benda yang aku malas nak dengar. Aku peliklah..kenapa ada makcik² tukang sibuk pasal aku? Aku nak jadik surirumah ke keje ke apa ke bukannya aku susahkan diaorang pun.

"Kalau anak makcik ada keje hebat gaji tujuh puluh lapan juta sekalipun ada saya pedulik ke? Makcik jeles dengan saya ke? Tak sudah² dari zaman saya belajar sampai saya dah beranak dua makcik masih nak sibuk pasal saya? Kalau saya susah pun ada saya mintak duit makcik ke? Kalau saya senang pun saya tak baginya duit kat makcik..anak makcik kan gaji tujuh puluh lapan juta..buat apa saya nak bagi makcik.

Saya tak penah ambik pot pun pasal anak makcik. Sapa anak makcik tu? Saya tak kenal pon. Owh..ingat. Tapi ingat² lupa. Makcik rasa best ke kutuk² saya? Kutuklah lagi..saya tak kesah pon. Nanti rezeki saya murah. Tak keje pun saya bahagia jer. Makcik nak sibuk saya ada degree tapi tak keje? Apa kata makcik pegi ambik degree..tak yah sibuk pasal degree saya. Saya dapat dean list dulu pon makcik kata saya dapat markah 0 kan..markah apa yang 0 tu makcik? Saya naik pentas amik degree pon makcik dok gelakkan saya kan..kesian makcik kan..

Kenapa makcik nak susah? Makcik rasa happy ke sakitkan hati mak saya? Makcik ingat saya tak keje ni saya dah jadik pengemis ke? Saya makan cukup, rumah selesa, masih mampu beli baju baru kadang²..masih mampu membeli-belah kat ikea..masih mampu bagi mak saya duit. Walaupun hidup saya tak mewah mana..tapi makcik tak payahlah nak sibuk² boleh tak. Jaga sendiri kain makcik yang jarang tu. Mulut makcik yang busuk berlalat tu pun tutup jerla yer..saya dah nak muntah. Pegi main jauh². Akhir kata untuk makcik: ADA AKU KESAH?"

11 comments

March 6, 2011 at 4:41 PM

ello dear..akak follower ke110..hehehe nak hadiahhhhhh:)

March 7, 2011 at 10:10 AM

zaira ko kalau nak tau spesis makcik ni mmg wujud di mana2..susah nak pupus wakaka..dia sebenarnya dengki ko ni pandai n cun, so bile dia tau ko tak kerja, dgn kembang hidung dia nak nyakitkan hati..
takde apa nak dibangganya dgn bekerja ni..biasa je..pening adalah..
so best dpt pi ikea lah ni.. hehe yg tu aku dengki..kikiki

March 7, 2011 at 10:25 AM

biasala manusia...suka sgt jaga tepi kain orang even kita tak amik tau pun pasal diaorang.

March 7, 2011 at 10:42 AM

sis risa:hehe..alah takde hadiahlahh..

dali:takpelah aku pun dh lali dgn makcik ni..hehe..best woo jln g ikea..yg x best duit abess

sha:tula sha..agaknya sy ni topik menarik kut..

diana..5/3 aku smpai ikea pukul 11am. 6/3 aku smpai ikea pukul 9.30am..hahaha..dengki tk2x..(ikea sale 3/3~20/3)

March 7, 2011 at 2:45 PM

emmm sama lah ... nasib.. ada degree pun org kata.. buat pe dok umah .. tp sy wat x kisah je.. dah hubby suruh... ikut sjalah.. kang tak ikut kita lakibini gaduh2 ... ada depa kisah.. yg dp kisah nak jaga tepi kain kita je.. padahal kita pakai seluar le... hehehe..

March 7, 2011 at 3:35 PM

wah makcik mana tu cik betty?? dorang igt surirumah tangga ni hanya tau pakai baju kelawar & bedak sejuk je ke nak pandang lekeh?? sorry surirumah skang up2date tau! kan?? kan?? kan??

March 7, 2011 at 3:43 PM

a a..pedulikan makcik radio buruk tu rina..buat hal kita je la..makin dilayan kang nnt kita lak meroyan hehehe...

waaaaah!..bestnya dapat shoping2..leh terapi minda sket kan hihihi

March 7, 2011 at 4:16 PM

makcik2 wont't stop talking..let them be..let's joli2.. =)

March 7, 2011 at 9:03 PM

makcik camni ko bagi sedas konpem dia diam teros.

March 7, 2011 at 9:56 PM

den:wah dengki²..aku pun dengki..wakaka

halila:tulah kan..apa salahnya ada degree dok umah kan..tp malas nak betah org² tua nih..

lekit:tuler pasal..ingt kita jd surirumah ni low class sgt ker..

No:tula No sy boleh je pekakkan telinga tp sian kat mak lah..sikit sebnyk hati dia terguris..luaran dia nmpk x kisah tp sy tau dia malu org kutuk² anak dia surirumah jer..tuh yg buat sy sakit hati

Nur:kalau boleh plaster dah lama akak plaster kan mulut diaowang tu..

kaukesah:ko tolong akak bg sedas kat dia leh tak hehe?

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal