HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Monday, July 30, 2012

skincare.





Haiii..

Ngantuklah harini huwarghh.
Aku tengah gugel-gugel pasal nutox yang hydrarefiner tu (botol kaler biru).
Macam best jer.
Ada sesape penah try?


Macam aku skang sebab dah 3 series so produk-produk yang jadik pilihan wajib ada anti-penuaan hehe.
Ekceli kan umur 25 kita punya kulit dah start nak berkedut dah.
So kalau start produk anti-penuaan ni awal lagi baik.
Bukan cam aku dah nampak ada kedut baru terhegeh-hegeh nak pakai.
Kalau tak dulu asyik fokus nak putihkan kulit muka jee.
Konon kulit putih cantik sangatlah.


Aku ingat dulu masa aku kat mrsm, ex-roomate aku bukan main comel lagi.
Dahla putih melepak pipi dia lak cam chubby-chubby gitu.
Aku yang masa tu umo baru 16 tahun pikiran pon tak berapa nak matang.
Berangan nakkk jugak comel camtu.
Lantas balik cuti, curik (ambik tak cakap kiki) krim avon mak tenyeh kat muka biar putih.
Rupanya krim mak dah lama expired.
Ciss. Terus muka licin naik jerawat batu.
Hambekk ko nak putih melepak sangat terus abah cakap muka aku cam harimau sebab bercapuk-capuk dek kesan jerawat.


Hidupla aku lepas tu dengan muka berjerawatnya.
Sedih gakla. Takde sape nak pandang.
Kalau jalan dengan roomate aku yang comel tu korang boleh bayangkan tak perasaan remaja seperti aku.
Orang seme dok usha dia. Aku???? Kucing pon tak sudi pandang huhu.


Masa kat universiti dah tahun 2 camtu barula reti nak pakai-pakai skincare ni.
Masa tu ada akak jiran depan rumah sewa kitaorang tu jual sirna sari.
Ada housemate kitaorang pakai jadi cantik kulit dia.
Memang jadik pakai sirna sari masa tu.
Dan dah ada jugakla orang yang perasan kehadiran aku.
Kalau tak malapp jela hehe.


Lepas tu aku salula tukar-tukar skincare.
Tapi rerata seme yang produk tempatan punya.
Nak bahan semulajadila kononnya.
Padahal hidrokuinon.


Masa tu aku rasa pakai produk dari rak pasaraya ke watson ke guardian macam tak jalan je kat kulit aku.
Paling ekstrim masa praktikal.
Aku try noveux (betul ke tah ejaan ni) visages yang dr becky m leorgado punya tu.
Ekceli, tujuan asal nak cari nouvelles visages yang sosilawati (arwah) punya tu tapi aku tersilap masuk kedai.
Dah ejaan macam serupakan.
Budak yang jaga butik noveux tu pulak kulit dia cantik kemahen.
Melepak-lepak licin macam nak cubit je rasa.
Sampai boyfriend (ex) aku pon asyik usha dia kan.
Panasss hati terus beli.
2 minggu muka aku sopak.
Menggelupas teruk giler.
Tapi pastu weeehuuu hasil dia.
Snow white jadiknyaa.
Sampai mak aku tegor apesal kulit aku putih sangat.
Tapi 6 bulan je bahagia pastu kecoh pasal produk tu beracun la hape.
Terus masuk tong sampah.


Lepas-lepas tu banyak lagi la produk lain yang aku guna cam felisa lah putri rembulan lah.
Dari jenama terkenal sampai jenama tak terkenal aku guna.
SK11 pon penah masa aku keje dulu.
Dah habis tak beli lagi dah.
Kopakkk.


So sekarang kembalilah kepada produk pasaraya/watson/guardian yang dipandang sebelah mata dulu huhu.
Buat masa ni aku pakai bio-essence yang ada bird nest tu (kaler kuning) campur-campur dengan safi rania gold.
Tamak.
Sarang burung nak tenyeh.
Emas 24K pon nak tenyeh.
Tak cantik jugak tak taulaa.


PROMO GREEN FIT PERCUMA : KLIK HERE.
Nak LIPSTIK PERCUMA? KLIK HERE.


32 comments

July 30, 2012 at 3:00 PM

owh akak.. nak cantik bukan senang kan..farah taun dpn kena tukar jugela skincare.. nak yg anti ageing ni.. maklumla da nak masuk 30an..:)

Anonymous
July 30, 2012 at 3:01 PM

saya guna cni je, dulu2 penah gak try mcm2 menten tak lawa haha

July 30, 2012 at 3:13 PM

Sy tak pnh try apa2 produk kecantikan. La ni je pki krim pelindung. Tu pun baru2 ni je berjinak2...haih!

July 30, 2012 at 3:13 PM

i pun tukar2 ...now lagi selesa ngan product Aiken..sebab kulit i sensitif

July 30, 2012 at 3:15 PM

Beberapa bulan dulu kakcik guna produk safi rania gold. Kulit muka yang takde masalah jadi ada mesalah. Terus tak pakai lagi dah...

July 30, 2012 at 3:41 PM

kak ati sendiri tak pasti nak pakai mana...

tapi selalu pakai yg ada pelindung je :)

July 30, 2012 at 3:43 PM

dulu zaman remaja muka saya berjerawat batu dan bernanah. seme org takut melihatnya, apatah diri sendiri. banyak gak la try tp tak jadi pun, mak kata hormon. nanti lepas sekolah dah takde la. betul pun. sekarang guna safi rania gold sebab nak wajah keemasan. ceh.

July 30, 2012 at 4:16 PM

terus pengang muka tengok ada kedut-kedut tak ...huhuu..ada la..muka dkna dah berkedut :)

July 30, 2012 at 4:24 PM

@eLL


blog awak ada malware dear..x dpt masuk :(

July 30, 2012 at 4:37 PM

sedihnya bila sis ckp kucing pun tak nak pandang...huhu...

saya ni tak reti pakai benda2 ni...pakai foundation cap ayam ngan bedak je...sedih tak?

July 30, 2012 at 5:33 PM

cite sy lbh krg cm akk la..entah brape ratus juta da abes utk skincare tp x cantik2 jg..finally pakai safi rania dan alhamdulillah.. ok la kalu banding dulu...

July 30, 2012 at 6:51 PM

pakai sabun cap kapak je la...

July 30, 2012 at 7:52 PM

pasti lepas nih kedut2 tuh hilang kan...:)

July 30, 2012 at 8:42 PM

Salam.. Hi Rina.. Wah banyak skincare produk.. Sama la juga cerita kita ye.. Cuma tak pernah la guna produk mahal2 sangat.

Now, pengguna setia Safi Rania Gold.. Nampak serasi dengan kulit wajah.. :)

Rina dah cantik, yang penting cantik di luar dan cantik dalaman..

Suami Nur out-station dan akan pulang minggu ni. :)

July 30, 2012 at 9:58 PM

saya pakai safi dr dulu sampai sekarang,walapon muka tader la elok pun tp pakai gak sbb takut nak tukar produk lain hehe

July 30, 2012 at 10:31 PM

dah lama tak jaga muka betul2 hukkk, rasa cam banyak kedut je ni. safi rania gold bagus apa

July 31, 2012 at 6:01 AM

zaman remaja dulu mmg suka bertukar2 produk skincare....jeles gila tgk muka member bak telur dikupas gitu...muka kita mcm bulan...huhu...

sy penah try felisa...mmg jadi..tp x larat nak maintain..mahal...

sy x sesuai pakai safi rania gold tu...nape ntah...naik jerawat...

July 31, 2012 at 6:53 AM

safi je sy pakai,mantain jep..tapi skrg dah guna bila perlu,

July 31, 2012 at 8:07 AM

cuba mary kay pulak... :)

July 31, 2012 at 8:24 AM

hehe..same la mcm linda dlu mase skolah. suke sgt try2 produk nk bg muke puith..last2 jerawat yg makin naik..tp sekarang ni gune nano white n olay..:)

Anonymous
July 31, 2012 at 9:27 AM

eh kak rina, saya pun duk mencari product best ni.. sama la kita, sekarang pakai bio-essence tu, mak sy ckp muka sy nampak la erah sikit. tp sy mcm naik jerawat je pakai, dah la beratus jugak satu set. sebenarnye nak try HADA LABO tu mcm best je, anti-ageing pun dia ade gak, yg botol merah. hmm tp mmg lambat la kesan dia, xmcm produk aunty2 jutawan kosmetik tu..hihihi

faizura

July 31, 2012 at 10:41 AM

Kakak lama guna Sendayu Tinggi tapi sebab baru-baru ini ST ada masalah yg produk perampingnya terus kakak tinggalkan walau yg perampingnya kakak tak guna. Takut.

July 31, 2012 at 10:57 AM

@Anonymous

kak rina ada gak terjumpa psl hada labo kt internet tp dia ada jual ke watson/guardian ek? mcm x penah nmpk je..tulisan botol dia seme dlm bhs korea kut ek?

awk try dulu..nnt kalo ok ceciter skit hehe

July 31, 2012 at 12:10 PM

orang lelaki tua boleh cuba?

July 31, 2012 at 12:20 PM

saya nak hilangkan dark spot..camner ek?

July 31, 2012 at 12:41 PM

nampak gaya kite pun akan kembali kepada yang lama - olay total effect.

huhuhu~

July 31, 2012 at 4:20 PM

ALhamdulillah kulit skrg sesuai dgn safi rania gold..tp sejak puasa ni..tak pakai pun..

July 31, 2012 at 9:43 PM

pakai pencuci safi plus minum collagen je sy sekarang ni kak.. hehe...ehh terpromote plak.. benda kulit2 ni kena jaga dr dalam jugak.. :D betoi dak?

July 31, 2012 at 11:36 PM

Rizal tak guna sangat produk2 ni hehe

August 1, 2012 at 1:17 AM

dulu waktu study..muka sgt scary...almaklumlah..hormon gatal kuar..mcm2 produk chii guna..tp x berjaya..sampai satu hari.guna sabun honey dari ST..alhamdulillah..ok..

tp skrg ni da pakai campur2 gak..malas punya pasal pun ye gak..kengkadang pakai garnier..kengkadang safi..johnsons pun ada gak..tp rasanya mcm nak kembali semula kepada ST..murah pun iya..tahan lama pun ye gak..sekadar pakai sabun je la..ehehe

August 2, 2012 at 9:04 PM

akak nampak muda dan sangat lawa. saya harap sgt sy macam akak. tak makan di usia... :/ pleaseeeee. huu. akan rajin buat facial ?

Anonymous
August 16, 2013 at 11:26 PM

Kisah kite ni sama la pulakkkk hihihi

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal