HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Thursday, February 24, 2011

Gelihati Dengan Telatah Si Dia

Pagi tadi aku sibuk berblogging. Di blog ini dah jugak blog satu lagi: inspirasi sihat&cantik. Dalam masa yang sama menguruskan pesanan customer. Tanpa aku sedar pagi dah nak masuk tengahari. Baru perasan dah pukul 11..si kecik aku tak mandikan lagi. Okeh..dia pun dah bising. Mari mama mandikan. Dia pun dah buat keje tambahan dalam pampersnya. "Mari acam ucuk mama", sambil cium² pipi gebu dia. Alangkah bagusnya kalau pipi aku segebu dia.

Sebelum mandikan dia aku nak membuat bisnes dulu jadi aku biarkan dia di luar bilik air. Dia bising² lagi. "Tunggulah kejap", aku cakap kat dia. Tiba² aku tengok dia blah dari pintu bilik air (aku biarkan terbuka senang nak pantau dia buat apa). Oh, rupanya dia kembali lagi dengan tuala di tangannya. Yang buat aku gelihati boleh pulak dia pilih tuala yang betul. Dekat penyidai ada 4 helai tuala - tuala papa, tuala aku, tuala kakak dan tuala dia. Aku mula ketawa. "Oh, adik tak sabar nak mandi yerr", kata aku.

Alih² dia menghilang lagi lepas aku sangkutkan tuala dia di pintu bilik air. Dia datang balik dengan tuala kakak dia pulak. Memang kadang² dia mandi dengan kakaknya. "Dik..kakak dah pegi sekolah. Adik mandi dengan mama ajelah. Pegi ambik tuala mama", saja aku nak duga sejauh mana dia paham apa yang aku cakap. Dia pun campak tuala si kakak ke lantai dan menghilang. Datang lagi dengan tuala aku di tangan!

Sungguh..aku happy sangat sebab dia nampaknya dah mulai paham apa yang orang cakapkan. Kalau sebelum ni dia paham kalau kita minta dan bagi bola pada orang tertentu nampaknya sekarang dah bertambah  lagi kecerdikan dia. Inilah antara saat² manis bergelar ibu. Korang semua yang dah ada anak mesti rasa yang sama macam aku kan?


[zharif zikri si penggeletek hati mama, papa dan kakak]


Moral of the story:
Yang belum kawen..jangan buat anak sebelum kawen. Nanti bila dah kawen dan dapat baby tak ke sedih bila teringat baby lama yang mungkin dah dicampakkan ke mana²..

13 comments

February 25, 2011 at 10:51 AM

comellnyeeeerrr.... tembam... suke2... dengan songkok dia... bakal pak ustaz ni.. hehe...

February 25, 2011 at 10:52 AM

cik betty..comel sungguh budak ni..hihi gelagat anak2 mmg mampu mengubat hati yg tgh lara kan?

jemput ke rumah,
http//laydie-dda.blogspot.com
keep in touch ye..♥♥♥

February 25, 2011 at 11:01 AM

chekjah: haha..insyaallah jd ustaz yer..aminnn

dda: yerla..sy pon suka bc blog yg ada telatah budak²..

February 25, 2011 at 11:05 AM

cute sangatla anak teruna betty....mmg gebu pun pipi dia...geram...hmm bestkan bile lihat gelagat anak tgh membesar ni....sebab tu walau bz mana pun sha, sha akan curi gak masa utk sentiasa berada dgn amzar...setiap perbuatan & gelagat dia sha nak abadikan

February 25, 2011 at 11:20 AM

sha: moga² blog kita nih boleh kekal sampai tua kan..bolehla diaowang dah besar nnt baca balik kesah masa diaowang kecik..sure tangkap leleh punya..

February 25, 2011 at 12:31 PM

comeynyer..!!..XD

February 25, 2011 at 1:19 PM

proses pembesaran baby memang mencuit hati. pengalaman jaga anak buah dulu.. kdg2 rasa taknak bg dia besar. nak dia baby jer

February 26, 2011 at 9:12 AM

mamaema,dea:sume baby mmg comey..

lekit:x lama lg kamu pun nak dapat baby kan..

February 26, 2011 at 10:43 AM

hehehe...comelnyeeeeee...meh auntyNo nak cubit pp tu sket hehehe..

betul la rina..saat ni mmg hepi sangat kan..nak2 nnt dia dh leh panggil kita..pastu bila dh meningkat besar..terharu dan sejuk je hati bila dia panggil kita meleret2 ala2 manja gitu..bahgia sangat!

February 26, 2011 at 10:51 AM

No:zikri nih dah pandai panggil mama..tp mama jerla..nak jatuh ker..takut ker..apa ker..sume mama..papa dia pon dia panggil mama..hehe

February 28, 2011 at 10:37 AM

betul tu rina...sha mmg blogging ni pun semata-mata utk amzar...nak abadikan kenangan sha selama besarkan die....mcm wasiatla

February 28, 2011 at 10:45 AM

sha:sure diaowang besar nnt kesat² mata baca blog mak diaowang..

mr papa
March 2, 2011 at 5:33 PM

like father like son...br tgk anaknya...lum papa dia lg...huhuhu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal