HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Monday, May 16, 2011

Puteri Gunung Ledang Malu-Malu Jumpa 'Shahir'


Assalamualaikum..

Hujung minggu kalian pergi ke manakah? Saya seronok bukan kepalang weh. Sebab suami mempunyai kerja di Gunung Ledang. Maknanya bolehlah bersuka-suka di tempat kerja suami. Hahah. Pelik bukan? Suami saya bekerja apalah di sana? Nak pegi mengumpan Puteri Gunung Ledang kah? 

Semasa sampai saya berjumpa artis. Hehe. Tapi takdalah nak bergambar bagai. Saya malu. Lainlah kalau artis tu Shahir. Mungkin saya jadi tak malu. Haha. Saya pon macam Rozita Che Wan. Walaupon Rozita Che Wan langsung tak macam saya. 


huhuhuh, penat dowh daki Gunung Ledang

mamat jambu macam teruja tengok air

fokus pada muka jambu nih je jangan tengok skirt merah jambu kat belakang tu

errr..kenapa budak berskirt merah jambu kelihatan seperti menari?

serius dowh muka encik suami neh

 
erkk..tetiba tersenyum secara aneh

kenapa mamat jambu meronta?

gambar aku mandi harus secara jauh saja

inilah 'shahir' yang aku maksudkan

Kalian kenal tak mamak ali eh ali mamak? Bukan. Bukan mamak yang buat roti canai tu. Dia ni pelawak zaman dulu kala weh. Dialah yang saya jumpa semasa sampai tadi. Bila sudah turun dari Gunung Ledang bertemu sekali lagi. Memang macam nak suruh saya bergambar. Tapi saya masih malu.

Oh. Inilah tempat kerja rakan-rakan suami saya. Mereka bukak gerai sempena festival kesenian di Gunung Ledang. Suami ke sini untuk support mereka. Harap lain kali mereka bukak gerai di New Zealand ke Australia atau Paris. Huhuhu.


nota-noti:
Saja tajuk meraban-raban.









36 comments

May 16, 2011 at 9:43 AM

Oohh..suami awak bidang kerjanya ada kena mengena dengan seni ya...

Dah lama saya tak ke Gunung Ledang...
Laku lagi ya Ali Mamak tu..saya suka tgk lawaknya dalam siri Santan Berlada dulu..

May 16, 2011 at 9:47 AM

hai sis...apa khabar..waahhh seronokla dpt jumpa ali mamak tu ek..hehe

May 16, 2011 at 9:51 AM

hehehe... bestnya .. saya suka.. suka sangat dengan air terjun tapi suami saya suka.. suka tak mau pergi .. suami memang tak suka tempat2 berair..

Boring la saya .. kalau jalan2 asyik ke mall, zoo, mall, zoo, mall, zoo pastu cameron ( tp yg nie saya tak boring)...

May 16, 2011 at 10:13 AM

Wah! Wah!...bestnya..pegi gunung ledang..pernah sampai....waktu cinta-cintun gan suami dulu dah lama dah...
Kenal pelawak tu...Ali mamak ke mamak ali..gitu2lah namanya...hehehe

May 16, 2011 at 10:26 AM

bestnya pergi mandi manda macam ni.. siap jumpa artis lagi.. he..he..

May 16, 2011 at 10:39 AM

assalamualaikum..

patut jumpe rozita che wan kat citu..ape rahsia dia menuntut ilmu sampai budak 13 tahun lg muda dari dia boleh terpikat huhuhhuuhhh

May 16, 2011 at 11:10 AM

whoahhhh tetiba teringat lagu ali mamak yang dengan abon tu.hihi teringin nak pegi gunung ledang.tak sampai2 lagi.

May 16, 2011 at 11:46 AM

memang notti cik betty..hahahaha....

May 16, 2011 at 12:06 PM

malu tapi mahu..huhuhu

May 16, 2011 at 12:11 PM

tajuk melet0p yar akak.....
hikhik....

ingt jumpa shahir td....
nak kagum yar.....
heee,
(=

j0m....

http://gad1ss0ypans.blogspot.com/2011/05/hafizzainals-contest-senyuman-mahal.html

May 16, 2011 at 12:58 PM

hehe...ingtkan jmpe mawi tadi...sekali ali mamak daaa....

May 16, 2011 at 12:59 PM

ekeke...ali mamak rupanya
lenkali g new zealand bgtau ye!
:P
akak takut nk g bkelah smnjak 2 mnjak ni...takut sjak baca rmai yg lmas

May 16, 2011 at 1:44 PM

bestnya g mandi air terjun..da lama tul chii x ke sini...last skali thn lepas kot..huhuhu...

May 16, 2011 at 1:44 PM

wah..kita pernah daki gunung ledang tu..memang penat gila..huhu

May 16, 2011 at 2:12 PM

lama dah tk jejak kaki kat sini... :)

Ali Mamak...kenal...lama dah tk keluar tv kan..? :)

May 16, 2011 at 2:21 PM

waaa...bestnya...dh lme kot x mandi sg..hehehe

May 16, 2011 at 3:32 PM

sampai dah masa belajar dlu.

May 16, 2011 at 3:34 PM

bestnya... bekerja sambil berholiday...

May 16, 2011 at 3:55 PM

dengan ali mamak pun malu ker cik betty?hehe...

May 16, 2011 at 4:03 PM

Ali Mamak. Hehehe, kelakar bila teringatkan lagu Apa Nak Jadi nyanyian beliau. Hahaha.

May 16, 2011 at 6:43 PM

harap impian akak nak ke paris tu tercapai lah, amin, :)

nape akak tak mandi same? rugi2,

May 16, 2011 at 7:24 PM

best nyer...da lama x panjat gunung.sure pancet

Aksi-aksi terlarang @ Kuala Lumpur International Book Fair 2011

May 16, 2011 at 10:17 PM

wah ..best tu !!!!
ali mamak ??
siapa itu ??
nampak benor dah lama tak amek tau dunia seni ~~
=='

May 17, 2011 at 12:13 AM

Seronoknya...

4 beranak perompak berjubah

May 17, 2011 at 12:41 AM

wah seronok mandi mandi sungi..aku suka mandi sungai lagi daripada laut..

May 17, 2011 at 2:22 AM

meh g sungai gabai pulak.. best woo.. ^^

May 17, 2011 at 5:30 AM

Betty, pelik kenapa tiba-tiba je suami ko berwajah aneh, dan anak ko cam menari kat situ. unsur mistik. ekekek.ko mandi jauh-jauh kenapa plak.Ali mamak memang best nengok muka pun dah wat kita ketawa.

May 17, 2011 at 8:57 AM

dgr nama Gunung Ledang pun dah terasa mistiknya. sejuk tak air kat situ? ;D

May 17, 2011 at 9:50 AM

wah seronoooooknye rinad apat p sana...No mcm terasa pula sejuknya air terjun tu...best nye rina....No pun suka 'ali mamak' tu..hehe

May 17, 2011 at 9:52 AM

ingatkan betol2 shahir..

hehe

May 17, 2011 at 11:49 AM

la..ingatkan shahir betul tadi..best klu bdk2 ni dpt mandi sungai kan..

Anonymous
May 17, 2011 at 1:01 PM

@RizalSadiman (Igossip) >>> Arghh tertipu hehe...nak kena kak...syok eh mandi manda?

May 17, 2011 at 5:14 PM

ehh ehhh.tertengok skirt merah yg blakang plak. hahaha

May 18, 2011 at 7:04 AM

Cik betty,

Gunung ledang tu kat mana?best kah? Ramai org tak kat situ?

May 18, 2011 at 4:43 PM

salam..tq semua yg bg komen..sy baca dah semua..tp sy nk jwb pd yg bertanya:

daddyziyad: suami sy x keje dlm bidang seni..nama ajer festival seni tp gerai macam-macam ada..

kami dan mereka: eh akak mandilah..kan kat pic tu ada..hehe

gadisBunga: maunya x sejuk..tuh yg si kecik meronta tuh..

msredcheesecake: gunung ledang letaknya lepas Tangkak..dah sempadan dgn negeri melaka..mistilah ramaiiii sgt org..

May 19, 2011 at 1:01 AM

sukalah cara kak rina tulis, bersahaja. celoteh comel je :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal