HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, March 9, 2012

what's so special about yesterday?






Tajuk english lah pulakk. Abaikan kesalahan tatabahasa kalau ada hikhik.


Semalam adalah hari wanita. Apa yang speselnya semalam dalam kehidupan saya sebagai seorang wanita?


Semalam, rutin harian saya berjalan macam biasa. Cuma waktu pagi ditambah dengan aktiviti perkebunan di porch sekangkang kera.


Yang buat hari saya jadik spesel, 
semalam saya adalah wanita yang mendapat resdung setelah memakan sambal belacan yang diblender sendiri, dibuat cicah dengan bendi celur (tapi terebus sebab terkhayal baca blog orang).


Tak sangka pula belacan kukup begitu kuat hingga menyebabkan hidung saya mengalami kegatalan yang amat, mungkin ulat resdung dalam hidung sedang move like jagger ketika itu.
Air hidong juga amat lebat mengalir seperti hujan membasahi bumi KL semalam.


Lepas mensembur-sembur propolis dalam lobang hidung, mata dan lobang telinga, menenangkan diri dengan berbaring seketika dan sambung baca blog kawan-kawan, penyakit resdung pon berjaya dilupakan buat seketika.
Tak sangka pula baca blog orang pon boleh dijadikan penawar resdung.


Ada lagi yang spesel.
Semalam saya dipaksa menyanyi. Hingga letih. Oleh Zikry.
"Mama, nyinyik a-a-bat." "Mama. nyinyik a-a-bat."
Apa tu lagu a-a-bat?
Inilah dianya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Pagi tu, dia dengar lagu ni kat radio.
Agaknya sebab sedap, dia paksa saya nyanyik pulak.
Saya manalah tau liriknya. Jadi saya ulang-ulang rangkap (lirik tak betul pon):


sahabat untuk selamanya
bersama untuk selamanya
kau dan aku sahabat
untuk selamanya
bersamaaaaaa lepas tu uwaaaaa 
sebab dia paksa dekat 10 kali (agaknyalah sebab mulut saya dah letih sangat belum campur dengan membebel ke kakak dia yang lambat betul bersiap nak pegi sekolah agama).


Petang, dia paksa lagi.
Jadi saya carik kat youtube dan nyanyi sama-sama dengan dia dengan lirik yang betul. Puaslah hati dia dapat buli saya nyanyik sama-sama. 
Bersunguh-sungguh dengan gerakan tangan (jari tunjuk ke atas) dan anggukkan kepala sambil menyanyi a-an-aku-a-a-bat lamanyaaaaa cetiaaa. Yang tak tahan dia paksa saya gerakkan tangan sama macam dia huhu.




adik, u you've made my day :)
(lagi sekali abaikan kesalahan english saya tee hee)


Petang itu, bila papa diaorang balik tengok saya sedang kelihatan seronok menyanyi bersama anak-anak di depan laptop (padahal saya sudah sangat keletihan). Lantas beliau memberi arahan:


"MAMA, CEPAT KIRA STOKKKK!! (saya adalah kerani substokis kini)


Begitulah hari wanita saya berlalu.
Happy belated women's day untuk diri saya sendiri serta buat wanita yang membaca blog picisan saya ini.



nota-noti:
Entri teramat panjang sebab qada' semalam tak update. Puasa bila nak qada'? HEHE.




37 comments

March 9, 2012 at 10:15 AM

banyak yang special kan

March 9, 2012 at 10:16 AM

Wah.. baca blog pun boleh jadi ubat. Hebat tu. :)

March 9, 2012 at 10:19 AM

comel betul si zikry nih.suka nyanyi rupanya huehue~

March 9, 2012 at 11:03 AM

Hahahahahahah!

Rina, sila update entri hari2 sbb entry Rina pengubat stress sy.

Lawak tak hengat! Smpi la nie dok gelak sorang2 lagi...

March 9, 2012 at 11:07 AM

alahai kte pun samer.....
alah belacan..
tp suker giler mkn sambal belacan....

wooohaaaa seksa resdung ni kan huhuhu

March 9, 2012 at 11:24 AM

hebat betul penangan sambal belacan tu...

mesti mama dia nyanyi sedap..sebab tu zikry suruh ulang je...hehe..

propolis tu apa ek??

March 9, 2012 at 11:59 AM

akak ni lawak la. ada pulak ulat resdung move like a jagger. ahah. patut lah akak awet muda. jiwa pun muda. hehe :) selamat hari wanita...weee

March 9, 2012 at 12:07 PM

every day is special for a very special woman kan.. (abaikan jugak klu english akak ni tunggang langgang.. he..he..)

March 9, 2012 at 12:28 PM

comel je.. ;)

March 9, 2012 at 12:59 PM

hari wanita dipenuhi dengan pelbagai aktiviti..hehehe... ;)

March 9, 2012 at 1:15 PM

selamat hari wanita..moga tabah menjadi wanita..hehe

March 9, 2012 at 2:49 PM

sometimes saya suka baca ayat2 akak ni.. teratur jalan ceritanya... mmg menarik.. teruskan ya..
selamat hari Wanita

March 9, 2012 at 3:38 PM

selamat hari wanita!!

*dapat hadiah tak?

Anonymous
March 9, 2012 at 3:50 PM

alaaa comelnyaaaa muahahhaa.. comelnya pipi dye comot alallaa

March 9, 2012 at 4:10 PM

nak satay tue cikit huhuhuhhhh

March 9, 2012 at 4:42 PM

comel je muka comot makan sate..

puasa saya pun belum habis qada'..huhu

March 9, 2012 at 5:16 PM

mesti rs nk cabut je kn idung tu bla da gatal tahap cipan ;-)

Anonymous
March 9, 2012 at 5:25 PM

aduh tang resdung yg tak tahan tu, cuba makan ubat raja resdung, kat kedai jamu ada, saya selalu makan tu klu dtg kegatalan melampau ni

cream cheese kan, pakai philadelphia, jgn beli jenama tartura, berbau cheesenya, philadelphia ni mmg mahal sikit dari tartura tapi insyaallah, sedap =)

March 9, 2012 at 5:33 PM

hahahaa!!! kesian! dah penat menari2 pastu dianggap tgh energetik. huhuhu tak patuttt

March 9, 2012 at 5:37 PM

hadui lawak la...move like jeggar...muahaha

March 9, 2012 at 5:54 PM

seronoknya baca aktiviti awk kat umah rina...

jeles!!!

March 9, 2012 at 5:59 PM

hihi..a a bat eh kak?hihi.

March 9, 2012 at 10:00 PM

Chomel giler boboy rina..

March 9, 2012 at 11:20 PM

Baru hari ini saya tahu ubat rsdong yg luarbiasa sikit ialah baca belog org...hehe


awak ni lucula orgnya,baik..suka dengar curahan hati saya kat fb..betul tau ni..bukan bodek...

kalau awak dtg kat belog tu umpama semangat kat saya :)

March 10, 2012 at 12:13 AM

haha...lawak2..
apa2 pun selamat menyambut hari wanita..

March 10, 2012 at 12:44 AM

selamat hari wanita sahabatku! ")

March 10, 2012 at 5:32 AM

As salam Cik Betty,

Hola! kena buli nyanyi lagu aaa babat ye...hehehe... Happy Belated Women's Day! Hari yg indah & hadiahnya yg tersendiri... nice entry cik Betty! Suko den baco! :)

March 10, 2012 at 2:28 PM

pandai fikri membuli mama.sangat comel!hehe..

March 10, 2012 at 4:36 PM

Slamt hari wanita utk kita ye Rina..
Hari yg meriah kat rumah rina smlm tu..mcm tulah bagus..penuhi hari dgn aktiviti ceria..awet muda gitu..lupakan ulat resdung tu..buatlah apa yg patut ye..:)l

March 10, 2012 at 8:54 PM

Kita akan jadi special bila kita yang wujudkan suasana dan rasa special tu kan kan.. ;)

March 11, 2012 at 9:33 AM

nak imejin kejap gaya ko menyanyi n menari dengan anak2...mesti happening..haha.

March 11, 2012 at 3:41 PM

yg menarik tu adalah sate..dap nyeww :)

March 11, 2012 at 11:54 PM

alahaii..mmg sgt 'special' la hari wanita bagi rina..tp part yang best bila zikry buli..ehehe...mcm mana la suara rina kan..pastu mcm mana zikry dok sebut tajuk lagu tu :p

March 12, 2012 at 11:31 AM

baba resdung tu sangat funny..hehehe...

March 12, 2012 at 1:20 PM

wahhh...tahniah bila baca blog dan2 hilang rasa resdung ye...

adik....
mesti cumel kan...mama dia nyanyi sambil menari...

March 12, 2012 at 4:03 PM

wanita yang teristimewa di hati anak & suami...tanpa wanita yang bernama rina maka beertila hidup anak2 & suami...happy blated world ladies day

March 17, 2012 at 9:46 PM

comelnyaa zikry!mkn nsi impit ea..heee..comot!

happy belated women's day kak..

ira pon xda y specialnya hari tu..heee

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal