HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Thursday, March 1, 2012

kisah dalam jamban.






Haritu risya balik sekolah dengan stokin basah. Kes tak reti kencing dalam jamban sekolah lagila tu. Dia siap nangis lagi dalam jamban sebab tak reti macam mana nak handle seluar besar (seluar PJ) dengan seluar kecik. Takda tempat gantung semua habis jatuh. Kesiann. Kalau pakai kain dia dah pass dah. Saya pon cuma tertawa kecil mendengar ceritanya sambil menunjukkan simpati.


Lantas kenangan zaman dolu-kala terimbas kembali. Kisah dalam jamban sekolah saya dulu. Yang cukup popular dengan cerita hantu macam-macam. Cisss. Ngeri betul nak masuk jamban sekolah masa tu. Ada pulak kelawar gayut-gayut tido kat tingkap jamban. Lagila takuttt. Takut kelawar gigit vontot masa tengah ek ek.


Tapi bukan cerita hantu yang saya nak upkan dekat sini. Tapi kisah purse saya yang terjatuh dalam lubang jamban masa saya dok salin baju PJ. Sekolah zaman dulu leceh kalau ada PJ, kena salin baju bagai. Zaman risya sekarang dah senang. Boleh pakai baju PJ jer kalau hari ada PJ.


Korang agak-agak kalau purse dah jatuh dalam lubang jamban korang nak pungut ke? Kalau jamban rumah sendiri okeh lagi kan ni jamban sekolah. Bahan khazanah macam-macam manusia dah lalu. Tapi sebab saya baru darjah 3 (kalau tak silap) masa tu, saya rasa sedih sangat kalau tak dapat selamatkan purse merah yang ada cop kedai emas tu (emak pegi beli emas dapat purse nih salunya masa dulu-dulu). Jadi nak tak nak kena pungut gak. Lepas tu hah hambek ko tangan bau 'SEMERBAK' sesangat. Menyesal pon dah tiada berguna huhu.


Lagi sekali masa saya form 1, kali ni kunci beskal lak yang jatuh dalam lubang jamban. Oleh sebab jamban sekolah ni punya lubang jenis dalam punya memang kunci beskal tu terus lesap dari pandangan. Masa ni saya pon dah bijaksana sikit. Tak kuasa nak menjolok tangan dalam lubang jamban tersebut HUHU.


Macam busuk lak citer harini.


Sori ya korang ;p.



46 comments

March 1, 2012 at 11:21 AM

sadis betul kalau brg2 mcm tuh jatuh kat lubang jamban..adoila..x leh nak fikir la..

March 1, 2012 at 11:22 AM

haha..usaha gigih tu nak seluk lubang jamban. adoi..mase kanak2 lurus lagi kan..:)

March 1, 2012 at 11:27 AM

kalau henset jatuh camne la gamaknya kan huhuhuuuh

sekali lg sy sengeh sendirian bc entri nie huhuhhhh

March 1, 2012 at 11:27 AM

Rina bt sy gelak. Terus jadi ceria sket ari sy nie. Hahahaha! Kelakar gile.

Anonymous
March 1, 2012 at 11:30 AM

oh jamban sekolah adalah mimpi ngeri saya. sampai masuk U pun jamban masih jadi mimpi ngeri. Otak selalu terbayang betapa ramainye dah menggunakan jamban itu..

i rela tahan buang air besar @ kecik masa sekolah dulu..

boleh tak cadang semua sekolah upgrade tandas?

huhu ngeri2.. (saya rasa jambanfobia adalah penyakit semua budak sekolah)

from faizura

March 1, 2012 at 11:32 AM

hahahhaa..kawan saya dulu, spek dia jatuh dalam lubang jamban...sanggup dia celup tangan ambik! hahahaha

March 1, 2012 at 11:35 AM

:) biasalah...kena belajar berdikari....apapun kena ajar juga

March 1, 2012 at 11:41 AM

@Daddy Ziyyad

HAHAHAHA !!!

March 1, 2012 at 12:16 PM

Yang paling tak tahan jamban zaman sekolah saya dulu ada budak lepas melabur tak flush!Bayangkanlah bau dia camana?wakaka....sosak nafas ...

March 1, 2012 at 12:18 PM

kalau saya tataw lah sanggup ke tak kan. tapi kalau dalam purse tuh ade beratus meraung jugak. hahaha

March 1, 2012 at 12:37 PM

lepas tu balik sekolah awak mintak tlg sapa pecahkan kunci basikal tu?

:D

March 1, 2012 at 12:44 PM

klu barang kita yg penting2 jatuh, mmg tak agak2 nak celup tangan kan.. he..he..

March 1, 2012 at 12:54 PM

dapat bayangkan, sebab sayangkan purse ye hehe sangguplah menahan bau

March 1, 2012 at 12:55 PM

bau lekat sampai sekarang ni..hehehe..

March 1, 2012 at 1:22 PM

bgusnya sekolah Risya, tak perlu tukar baju...

kalau kt sekolah adik sy..kena tukar uniform balik.. :)

March 1, 2012 at 2:36 PM

masa sekolah muda2 dulu..mmg takut sekali nak pi tandas sebab ada momok..hehehe

March 1, 2012 at 2:38 PM

kalo byk dokumen penting,duit pun ado..papa mifz sanggup ambik...hehe then rendam la tangan dgn clorox..muahaha

March 1, 2012 at 2:53 PM

@gadisBunga

memula pakai dawai..mc Gyver la konon tp x dpt buka..lastly pinjam kunci beskal kawan..mujur sama

March 1, 2012 at 3:49 PM

geli geleman lak sy membacanya....dah la baca sambil menghirup air nescafe...haha...

March 1, 2012 at 3:49 PM

saya pun penah ada pengalaman purse jatuh dalam lubang jamban...gigih amik pakai kayu..

March 1, 2012 at 3:55 PM

kesian juga budak sekolah esply
yg darjah 1. pulak tu kekadang
toilet sekolah amatlah kotor
macam anak2 kita kalau balik dari
sekolah semua berebut2 nk berak..huhu

March 1, 2012 at 3:57 PM

hahaha..kelakar la...ada jugak jadik camtu...kena ambik jugak la...takut kena marah gan mak...

March 1, 2012 at 6:48 PM

erkkk... terus hilang selera!

March 1, 2012 at 7:15 PM

ha betul la kak,jat plg menyampah kalau ada PJ.nk kna tkar2 baju.mnyampah gl.jat kalau pj,ponteng sekolah trus.nakal gl jat ni.

March 1, 2012 at 7:24 PM

kena punya semangat keberanian yg tinggi nk buat mcm ni..tp selalunya pemberian emak memang kita rasa ralat kalau hilang...sebab tu sanggup

March 1, 2012 at 7:24 PM

kena punya semangat keberanian yg tinggi nk buat mcm ni..tp selalunya pemberian emak memang kita rasa ralat kalau hilang...sebab tu sanggup

March 1, 2012 at 8:09 PM

Ahahaha..busuk!!

Anonymous
March 2, 2012 at 12:50 AM

wah!!bestkn skrg..klu dulu..hmmph..bju sume jtuh..klu dulu kt sek tndsnye asyik trsumbt dn mmg mcm ape ntah tnds tu..airnye brtakung..sdih sgt2 klu bju dn sume bnde jtuh sbb bau air brtkong tu sbijik bau mgkok tnds..kngn lalu mmbuatkn kte ceria!! -nor-

March 2, 2012 at 2:53 AM

zamn skolah rendah dulu...mmng takut nak masuk jmban...takut hantu..padahal mana ada...
Tak pernah lagi ada pnglaman brng2 brharga jatuh dalam lubang jmban...kalau trjadi..tak taulah sanggup ke tdk nak ambik...hehehhe

March 2, 2012 at 11:16 AM

hahahahahaha....sadis memang sadis rina oooooi...

tapi klo No la kan..mmg amik la purse tu..ala budak2 mane tau nede tu sume kan..

Kes No pulak mase f1@2 xigt dh..jam terjatuh lam jamban skolah yg jenis dalam gelap gelita tu..mmmm kirim salam la jawabnye huhuhuhu....

March 2, 2012 at 11:28 AM

Salam cik Betty,

Erk... mmg busuk pun...hehehe... tapi suka baca sb pengalaman yg lebih kurang gak berlaku dlm life sy zaman sekolah2 dulu... Tp taklah jatuh barang cuma cerita hantu tu mmg kelakar & ada... Dulu2 sy tak suka nak buang air kat jamban sekolah sb kotor sanggup tahan balik rumah.. Tahi bersepah2... huhuhu...yuck!

March 2, 2012 at 11:34 AM

hehehe, cute lak bab dia dgn suar Pj besar dan suar kecik tu....

sya penah gak jatuh IC dlm jamban...gigih husben korek sbb tu di rumah kakak dia...huhuuu

March 2, 2012 at 11:44 AM

pernah henset jatuh lam lubang jamban...=(

March 2, 2012 at 12:37 PM

cik betty.. barang jatuh dalam lubang jamban ni memang banyak kenangannya..acik sampai ketua..kadang kalau masuk ketandas shopping compleks ada je yang jatuh..ada sekali tu brooch yangan harga 60 ringit jatuh..frust betul2 tapi kuasa acik nak ambik..

March 2, 2012 at 4:32 PM

mase kecik2 dlu pon kte hadapi masalah sme mcm risya tu .. hehe

March 2, 2012 at 5:38 PM

hehehehe.. kelakar lah kan... memang zaman kanak2 penuh dengan memori senyuman utk kita kenang2kan pada hari ini...

March 2, 2012 at 10:43 PM

izan paling tak suka masuk tandas kat skolah... tapi ada je kawan yg suka sgt pegi tandas semata2 nak betulkan tudung... alahaiiii...

March 2, 2012 at 10:49 PM

laa..banyak kalinya jatuh brg dlm tu ye..hehe.Ni mesti Rina nak cepat pasal kwn tunggu kat luar tandas dan Rina takut kot..hehe

March 3, 2012 at 12:20 AM

haha anak dengan mama macam ada persamaan..kihkih..

klu sy mmg tak seluk sbb jijik..haha

March 4, 2012 at 2:02 AM

huuu mmg sadis kalau brg bharga jtuh...

kena sangkut atau elakkan dr dlm poket..hee..

alo ciannya risya...xbiasa lagi ek..

March 4, 2012 at 12:26 PM

haha kak....lawak plak baca citer akak ni...the whole entry btol2 kisah kat jamban...

March 4, 2012 at 1:35 PM

ahaha, tapi memang jamban yang cangkung tu menakutkan lah. sebab tak biasa. kat rumah semua tandas duduk !! :( itu yang sedih sangat tu bila terjatuh barang ke kat situ...eeee.saya faham sangat situasi anak akak ! hehe

March 4, 2012 at 9:00 PM

hahaha.....lawaklah..lau kita brg2 kta jtuh kt ctu mmg sgop msukkan tgn...xkira jijik dh hehe :D

March 4, 2012 at 11:31 PM

k.rina..

good night!

:)

March 6, 2012 at 6:32 AM

InsyaAllah cik ina belum lagi merasa barang jatuh dalam lobang jamban, ada jatuh pun sabun mandi , firdaus punya keja.

March 8, 2012 at 2:25 PM

setakat ni..kalau ada yg termasuk kat jamban pun..hanya duit2 syiling yg ada dlm poket..

mmg x amik..ehehe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal