HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, March 30, 2012

sambal tembelang.







Harini hari hangen satu badan untuk aku agaknya.
Pagi-pagi dah bebelkan encik tersayang pasal curik-curik merokok masa waktu malam.
Walaupon merokok kat luar rumah tapi ikut celah mana tah bau rokok tu meresap masuk.
Habis ruang tamu aku bau busuk.
Malas nak membebel malam, aku simpanlah stok bebel waktu pagi, boleh gitu?


Lepas tu geram dengan risya sebab tak siapkan homework BM sebab asyik main game.
Bila aku bagi cadangan suruh dia siapkan sebelum masuk kelas, boleh pulak dia balas balik tak yah risaukan dia. Taulah dia bila nak siapkan homework tu.
Ewahh. Kemain lagi. Baru 7 tahun. Belum 17 tahun lagi.


Tengahari tadi aku plan nak masak sambal telur je.
Dah pecahkan sebiji masuk dalam sambal, nak tambah lagik sebijik.
Tapi tah cemana terlepas masuk dalam sinki.
Rugi dah sebijik.
Aku ambiklah lagi sebijik.
Ketuk-ketuk kejap terus lepaskan masuk dalam kuali sambal.
Sekalinya hambek ko telur dah busuk rupanya.
Air kelabu dari dalam telur tu laju jer meluncur ke dalam sambal aku yang tengah naik bau sedap tu.
Bau sedap sambal aku terus jadik bau tembelang.
Hangen jer aku.
Dahla telur jenis mahal punya.
Ada omega-3 bagai.
Hemm.
Lapo.


Nak pegi makan nasik ayam penyet dengan ABC kat taman U.
Bye.


Gigih ambik gambo nak tunjuk bukti telur buruk (telur yang berbuih tu).
Bukan tunjuk bukti kuali kat rumah buruk.


42 comments

March 30, 2012 at 3:03 PM

oooooo tidak

March 30, 2012 at 3:11 PM

hahahaha..kuali buruk..Kuali lagi buruk, lagi power tauuu....

March 30, 2012 at 3:23 PM

mesti sedap bau dy..............!!!
hehehehe

March 30, 2012 at 3:29 PM

kuali kito sepesen la..hehe

March 30, 2012 at 3:38 PM

hehe..nk bebel pon bleh simpan esok pagi kan. awk..nape tak goreng telur tu dulu..hehe

March 30, 2012 at 3:39 PM

ati tgh mrh tu..sbb tu dpt telur x baik..;-0

March 30, 2012 at 3:44 PM

eh. telur mengamuk harini?

March 30, 2012 at 3:54 PM

marah2 pun sempat lagi amik gambar~~he~~

March 30, 2012 at 3:58 PM

mmg angin kalau telur mahai
lagi angin sambal dah merah cantikkkk..hik3

March 30, 2012 at 4:03 PM

@bujal X

HEHE..dah jangka masa beberapa jam br amik gambo..sblm tu amik napas dalam-dalam dulu

March 30, 2012 at 4:04 PM

@Ati Masrif

betul tu kak ati..sbb tensen tgk sambal tu sbnrnya..dahla bkn keje senang nk buang bijik cili huhu

March 30, 2012 at 4:08 PM

ur bad hair day nmpknya cik betty..len kali pecah telur tu masuk mangkuk dulu baru tuang..kan dh kena.hihi..

aiman pun sama macam risya,klu menjawabnya mengalahkan umo 25 taun,sedangkan baru 5taun..haha..

en papa oklah masuk asap kot celah..en suami siap bukak sliding door.lg hangin.kihkih..

March 30, 2012 at 4:15 PM

org tua2 kata kalau kualinya buruk, maknanya rajin masak tau heheheee

March 30, 2012 at 4:17 PM

serba tak kena ye kak...? sabar lah ye..

kalau sy..bila pagi tu dah spoil..sampai ke petang la..ada je yg tak kena....

March 30, 2012 at 4:21 PM

Hahahahahahah!

Euuuww! Tak naklah mkn telur pas ni. Ujung bln mmg musim panas ati la kan? Hahahah!

March 30, 2012 at 4:21 PM

aduhai sayangnga sambal tu ye..... pernah kena mcm tu masa buat apam polkadot terus cancel buat semuanya

March 30, 2012 at 4:26 PM

alahaiiiiiii
frust
sambal dah sedap2 mabelesss sekali telor busyukkkkk
cet!! ;p

March 30, 2012 at 5:07 PM

Adoiyai sambal tengah sedap masuk plak telur tembalang.. sayang ler gitu.. kan..

March 30, 2012 at 5:09 PM

adoi,, sygnya sambal tu... lgsung kna buat balik

March 30, 2012 at 5:12 PM

@LYAfrina

x buat dah..x kose huhu

March 30, 2012 at 6:12 PM

confirm busuk satu rumah bau telur...

March 30, 2012 at 6:47 PM

Rina selepas terkena sekali dulu..acik tak berani pecahkan telur terus masuk kuali..acik mesti pecahkan dalam mangkuk dulu..dah ok baru masuk kuali ke periuk ke.

March 30, 2012 at 7:08 PM

sabar yerk rinna

hidup memang selalu mcm ni,tntg risya tu sama je mcm anak saya...tp semenjak hari yang hari tu dia dh tak berani melawan lg..kalau tgok cd atau main game saya marah2 lepas tu dia ikut...

saya rasa anak pompuan ni lagi mudah cuba guna reverse psikologi atau nasihat secara perlahan2 yg berterusan...

March 30, 2012 at 8:27 PM

Confirm bau busuk...hari nie semua tak kena ya...Sabar cik betty...

March 30, 2012 at 10:39 PM

puan betty. aku mengidam ayam penyet kat kedai pinang la... letup2... dah 3 taun kot tak rase :(

March 30, 2012 at 11:25 PM

rina sebab tu cik ina pecahkan sebiji demi sebiji dalam mangkuk dulu . cik ina dah pernah terkena cam rina, almaklumlah telur didalam mana kita nak tau busuk .

March 31, 2012 at 1:58 AM

tol ckp cik ina kak..yat penah kene mcmni dlu..skang ni kalo nak masak telur mesti yat pecah lam mangkuk dlu...

March 31, 2012 at 10:40 AM

mak saya kata kuali kalo ada itam2 sikit tu, masakan jd lg sedap..muehehe..teori mana mak ambik ni :)

March 31, 2012 at 11:20 AM

huhu hari yang tak berapa baik untuk cik betty.takpe setiap yg terjadi ada hikmahnya.eceh.heee~

March 31, 2012 at 12:45 PM

sambal telur pun dah sedap...tpi tragedi telah menimpa..terkena yg busuk..dugaan betul yee...selamat makan2 di tmn u..

March 31, 2012 at 2:10 PM

dugaan..hee

sbr je la kak..ngeee

mcm2 hal ea 1 hari..hee..tp tu l y mewarnakan hidup akk sehari2..hihihi

selamat berhujung minggu kak..:D

March 31, 2012 at 3:08 PM

alaa sayang betol..

March 31, 2012 at 4:14 PM

tak baca bismillah kottttt...

April 1, 2012 at 1:06 AM

Salam. Apa khabar Rina? erm... sayangnya.. Next time kena pecahkan satu2 dulu sebelum masuk kuali..

Rupa kuali tak penting, yang penting sediakan hidangan sendiri untuk suami dan anak2 itu.. :)

April 1, 2012 at 11:25 AM

baca entry kak rina mesti aku senyum senyum sorng cam orng gila hahahaha..
klakar la akak ni haha

April 1, 2012 at 1:30 PM

huwaaaaa...mmg nangis arrr, sedap2 dh wat smbal skali telur busuk la..dla skang ni kalo nk gune telur mesti pchkan ltk lam mangkuk dlu..sbbnye pnh kene gak dlu..haha..serik trus

April 2, 2012 at 12:51 AM

As salam Cik Rina,

Jgn marah2... Walaupun marah tp rasa maja & kelakar pulak..hehehee....

Sorry lama tak jenguk sini... Bkn tak igt... Cuma byk mkn sambal semut kot...hikhikhik...

Peliknya telur tu busuk... Mcmana boleh jd mcm tu ek?? Telur dah lama ke? Peliknyeeeee...

Pssst... kuali buruk tu mesti sedap digunakan kan? Sy pun suke kuali mcm tu tp dapur di sini xmengizinkan huk3 ;)

April 2, 2012 at 7:58 AM

saya pernah kena tapi masa nak sentuh ambik telor, dia dah 'tembelang' nasib baik muka saya tak cedera parah. hidung parah sebab baunya perghhh, bau telorrr

April 2, 2012 at 10:42 AM

dulu mmg sha dok beli telur jenis ni tapi bila kerap je dpt telur busuk trus stop...lani bli telur ayam kampung or bli telur special dr pemborong telur sendiri...tak kisahla if mahal janji elok...slalunya sha akan pecahkan telur dlm mangkuk dulu sebelum masak....so senangla nak buang apa2 yg tak perlu kat telur tu

April 2, 2012 at 2:47 PM

alahai..xde rezeki nk mkn smbal telur ye..ehehehe...

setakat ni x jumpa lg telur tembelang..sebab telur kt umah..slalu cpt abih

April 2, 2012 at 4:44 PM

alamak, memang rugi pun...

April 3, 2012 at 12:11 AM

sedapnya !!!! :D telur tembelang buat sy pengsan.hehe.. kalau pakai telur tu terus jd..aiyayayayya..hehe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal