HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, July 17, 2012

inggeris, cina dan melayu.






Rasa tak best beberapa hari ni.
Tapi aku cuba lupakan apa dah berlaku.
Aku cuma tak paham.
Aku ni bukan siapa-siapa pon.
Cuma surirumah biasa yang suka tulis blog (baca : blog picisan).
Tak perlulah nak rasa tergugat atau terancam dengan aku..atau dengan blog aku ke..
Ah..persyaitonkan semuaa itu.
Walaupon hakikatnya hati tak senang.
Biasalah manusia.
Asyik tuding jari pada orang lain. Salah sendiri tak nampak.
Aku pon camtu kengkadang ahaks.


Aku menulisss bukan kerna namaa # tetiba mode nyanyi lagu ramli sarip


----------------------------------------------

Orang Inggeris bila berseorangan, dia akan mengembara dalam negaranya.
Bila berdua, mereka akan mengembara ke negara orang lain.
Bila bertiga/ramai, mereka akan menjajah negara orang lain. #dasar penjajahh


Orang Cina bila berseorangan, dia akan berfikir.
Bila berdua, mereka akan berniaga di negeri sendiri.
Bila bertiga/ramai, mereka akan berniaga di negara orang.


Orang Melayu bila berseorangan dia tido.
Bila berdua, mereka bersembang.
Bila bertiga/ramai, mereka bergaduh.


Sedih tapi benar.



PROMO GREEN FIT PERCUMA : KLIK HERE.


37 comments

July 17, 2012 at 10:29 AM

be happy k Rina.. ceria2kan diri..jangan kisah apa orang nak cakap..[pening kita nanti kalau asyik pk orang punya cakap.. hehehe..

cool k..:-)

July 17, 2012 at 10:42 AM

betul tu... aku rasa macam pernah baca di sebuah buku,,,

July 17, 2012 at 11:01 AM

Oh so true laaa...

July 17, 2012 at 11:38 AM

abaikan org nak cakap pe, yg penting kite wat benda yg berfaedah. Betul kan kak. Tapi org melayu ni suke benor gaduhnye kan

July 17, 2012 at 11:39 AM

memang itu la hakikatnya....

PHD level orang Melayu pun paling tinggi compare dengan kaum yang lain..

akak kena sentiasa positif yupp.. ni semua dugaan je... pasti boleh atasinya.. Insya'Allah... :)

July 17, 2012 at 12:07 PM

Lantaklah...orang nak cakap apa...Yang penting Cik betty bahagia dengan kehidupan Cik betty sekarang...Manusia memang tidak akan lari dari sifat cemburu...Good Luck!!!

July 17, 2012 at 12:24 PM

Hidup biar ceria
walau badai melanda
Ku sentiasa ceria
bukan ku gila.....
tetapi aku dah biasa
dengan keperitan durjana
Hidup penuh pancaroba
Aku tak alpa
aku tak leka
Pernah alami semuanya...
Pengajaran di masa silam....
Ku jadikan ikhtibar...
agar aku ..
menjadi..
Insan...

Tiranaaduka

July 17, 2012 at 12:34 PM

terbaik perumpamaan tu :)

July 17, 2012 at 12:55 PM

Jarang dpt tgk blog Rina ni mendung. Tp mendung2 pun, ade ceria gak. Nak2 bab yg inggeris, cina, melayu t...Heee~

Anonymous
July 17, 2012 at 1:03 PM

kenapa ! ..ceria2kan hati tu dengan zikir pasti hilang sedih

July 17, 2012 at 1:04 PM

Bila jadi blogger tak kiralah ramai yg baca atau tidak tapi bila ramai semakin meriah rasanya Rina.

Rasanya kalau kita gather ramai-ramai tak gaduhlah Rina (bila tu agaknya - kita tunggu Legolanda open ceremonylah ye hahaha...)

July 17, 2012 at 1:07 PM

mm..biasala manusia ni, xbole tgk org senang..ade je benda yang dia nak sakit kan ati kite kan...saya memahami....

July 17, 2012 at 1:08 PM

memang itulah hakikat yang kita harus terima, walau apa pun orang nak kata saya itu saya punya suka, saya tak kisah dengan apa pun janji saya bahagia dan tak menyusahkan orang lain.

July 17, 2012 at 1:22 PM

selagi namanya manusia...cm tu la perangai n sifat nyerrr.x leh tgk org sng

July 17, 2012 at 1:35 PM

manusia yg namanya melayu memang susah...

saya suka perumpamaan akak tu.

July 17, 2012 at 2:35 PM

dkna setuju dengan kata-kata terakhir tu..

July 17, 2012 at 2:40 PM

dkna mintak izin nak copy kata2 di 3 perenggan terakhir :)

July 17, 2012 at 3:11 PM

@Adylia Qarissa


anikla dik..akak pon amik kat pesbuk ;)

July 17, 2012 at 3:22 PM

ada org rasa tergugat dgn blog ni ke? maknanya blog ni femes amos la kan....

bila bertiga mmg bergaduh kan sb ada yg jadi batu api la....yg dengki2 la...

July 17, 2012 at 3:27 PM

tapi memang betul rasanya perumpamman ini.

July 17, 2012 at 3:29 PM

nak buat org rasa senang dgn kita mmg payah.. tp nak buat orang rasa tak senang, kita tak perlu buat apa2 pun orang dah rasa tak senang dgn kita.. biasalah tu rina.. take care yer.. hmm.. betul sgt kata2 tu.. nak like banyak kali rasanya..

July 17, 2012 at 4:21 PM

@aanie

blog ni x pemes pon aanie kikiki..bukan blog ni pon yg jd masalahnya kiki..cuma heran juga blog picisan pon org nak kecohkan

July 17, 2012 at 6:17 PM

yang ketiga tu memang benar belaka.. tu pun masih ada yang lupa diri tak sedar diri..

July 17, 2012 at 6:18 PM

huk..huk..camner melayu nak maju kalo camni.. n biasa org kita..jika berniaga..selalu ada cemburu la... ssh msing2 nk bantu kan..

huhu..abaikan je la dgn org2 tu.. bkn semua bpuas hati dgn kt..pdahal kt x kcau pon hdp dia org..

July 17, 2012 at 6:46 PM

setuju dgn contoh yg akak bg tu.huhuhu.

be strong, kak :)

July 17, 2012 at 9:16 PM

perumpamaan tu saya setuju sgt...

biasalah manusia...blog ini ke yg dicemburukan? siapa yg cemburu tu?

saya pun berbelog bukan utk jana trafik yg tinggi atau tarik follower beribu...hakikatnya blogger yg ada puluhan ribu follower skrag mengeluh blog dia tkde org nk dtg

pd saya blog yg best mesti ada "isi" dan bloggernya seorang yg ramah juga

July 18, 2012 at 12:21 AM

mmg sedih tp benar.

tgk saj politk di ngara kira. siapa yang bermushan sesama sendri kan.? haihh

alhdmulillh rizal sihat je. thanks lwat blog.

July 18, 2012 at 12:28 AM

walaupun pahitt...tetap kena telan jua..

utk org melayu tu..kalau setakat sembang biasa xpe..tp da masuk bab buat ketupat..adoiyaiii

July 18, 2012 at 3:48 PM

Apa yang Rina luahkan diatas memang ada benarnya....renung2kan

July 18, 2012 at 5:36 PM

kak, tak mau sedih2, nanti tak nampak muda. hikhik :D


ayat2 yg ada betulnya kak. :D

July 18, 2012 at 9:26 PM

dik....abaikan orng macam tu...jngn sedih2 ya dear.....

July 18, 2012 at 11:04 PM

Hahaha gelak aku.. Betul gak tu.. Sembaaaaaaang je kerja dia.. Pastu gadoh..

July 18, 2012 at 11:43 PM

kena sngt ngan abu...

July 19, 2012 at 9:46 AM

renug2kan dan phm2 kan..

July 19, 2012 at 10:15 AM

@APAN


kehkehkeh

July 19, 2012 at 10:21 AM

@Maya Mayana

xla..bukan cemburu..bukan blog ni pon..blog merepek camni mana ada org nk jeles kehkehkeh..

July 20, 2012 at 11:11 PM

siapa y dengki tu kak?hee

ira dah lama xdtg cni dah xfhm..:p

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal