HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, June 21, 2011

Sebiji Macaron Hijau..Ke Biru?

Assalamualaikum..



Prolog


Sana sini orang bercerita pasal macaron. Membuatkan saya jadi kepingin. Melihat foto-foto manis macaron di blog cik min makin membuak-buak nafsu dibuatnya. Melihat bujal X menikmatinya bergoncang iman.


Beberapa bulan lalu...


Pernah cuba nak order tapi...

Bukan kedekut tapi... (tapi lagi...)


Sebenarnya...


Saya ini agak berkira dalam bab-bab bershopping. Beli macaron pon kira bershopping juga kan ? Disebabkan macaron adalah benda berkategori untuk kepuasan nafsu maka haruslah difikirkan dengan lebih mendalam sebelum membeli. Nak alah membeli menang memakai lah katakan.



Buat sendiri lebih jimat? Hei. Hei. Orang dah sampai ke marikh jangan kata macaron bayang macaron pon tak kan nampaknya kat dalam oven saya. Hahaha.


Sebenarnya..


Saya ini lebih suka memasak makanan barat sahaja. Err..berat. Yang ada nasik dan lauk maksudnya.

Kueh-mueh agak kurang suka. Paling hebat pon pernah membuat keria selain jemput, cekodok dan beberapa jenis manisan (2 jenis pun kira beberapa juga kan?)


Pada suatu hari..


Saya pergi Jusco. Tetiba kelihatan sebakul macaron dijual di sebuah kiosk. Hati terus kegirangan seperti kera dihadiahi bunga.

Sebiji RM2.50 ? Mahalnya bagi sebiji macaron yang kecil. T__T.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Akhirnya...


Saya beli juga macaron itu. Takut kempunan. Tapi SEBIJI cuma dan dikongsi berempat. Jadilah. Bak kata pepatah sikit sama dirasa. Dan saya tak tahu apa rasanya macaron. Tak sempat rasa dah hilang masuk tekak.





nah macaron sebijik!


40 comments

June 21, 2011 at 10:08 AM

aar kan.. sekarang sibuk dengan macarons nii.. farah pun xtau ape rasenya...hehehe.. tak pernah try lagi.

June 21, 2011 at 10:10 AM

uiks jusco jb ade jual ke?jusco mane cuba bgtau skit nk cr gak sbb tak pernah rase macaron yg mhal ni..ehehe...jusco perling ke?

June 21, 2011 at 10:13 AM

macaron tue ape??? saya orag kampong tak nah tgk pun macaron kat cini huhuhhhh

June 21, 2011 at 10:14 AM

at least dah merasa juga.. akak ni tak pernah lagi merasanya.. tgk in live pun tak pernah.. he..he.. baru masuk waiting list order utk bulan julai macaron cik mim tu..

June 21, 2011 at 10:18 AM

rara ada 4 bijik ag dlm peti ais tu.tak lalu nk makan dh.manis.

June 21, 2011 at 10:40 AM

rm2.50 hurmmmm...

yang nak ketawa tu .. =>Tak sempat rasa dah hilang masuk tekak.<= aduyai, kesian pula rina..ye la anak2 sure suka benda kaler camtu..nampaknya rina kena tempah ngan kawan2 yang pandai buat kot..No pun tak tau arsa dia camne lagi..nak buat???? hurmmmm kene tgu mood datang dlu kot hehe

June 21, 2011 at 10:40 AM

ok la tu..dpt juga merasa kan...

June 21, 2011 at 10:53 AM

Hai Cik Betty, lama tak jumpa. Hihi. Macaron tu sedap sebenarnya nak pulak yg cikmin buat.

Pe kata .. Cik Betty pejam mata jer .. ORDER. Hihi.

June 21, 2011 at 10:57 AM

sha lagila tak penah tengok & rasa...ni la bahananya jarang berjalan...lebih banyak peruntukan masa utk amik anak, keja, study & balik umah buat keja umah...bershopping setahun sekali hanya utk hari raya...huhuhu

June 21, 2011 at 11:00 AM

macaron memang mahal.. nak rasa sekali sekala tak pe la beli.. apa salahnya..

June 21, 2011 at 12:18 PM

xpernah rase...pernah tgk cara buatnyer dlm nona tv3..nmpk sedap!

tp sedap ke kak yg akak beli tuh? hihi

June 21, 2011 at 12:29 PM

manis gila kan?he~~

June 21, 2011 at 12:31 PM

ngeh3..sedap ke?liza pun x penah rse lg..

June 21, 2011 at 12:52 PM

lima biji boleh dapat sekor ayam...

June 21, 2011 at 1:13 PM

YAN DAH BELI MACARON TAPI TERKENA YANG TAK SEDAP.WUWUWU T_T

June 21, 2011 at 1:53 PM

saya cuba nak menikmati macarons, tapi tak berjaya. sebab tekak saya tak boleh terima benda manis. :)

June 21, 2011 at 2:43 PM

tu la kan..mahal macaron ni...

sy smpt juga rasa..makcu yg buat..

erm...bg sy...sy tk suka...manis sesngt..huhu... :)

June 21, 2011 at 3:18 PM

sha tag rina ya

http://thegoldenrosereturn.blogspot.com/2011/06/1st-giveaway-by-cempaka-kuning.html

June 21, 2011 at 3:24 PM

tak pernah rasa.teringin jugak nak rasa, tapi tak tau suka ke tak.hihihi.

June 21, 2011 at 4:27 PM

tringin nk rs cm ne..sedap sgt ke?

Honeymoon

June 21, 2011 at 4:43 PM

Warna warni tu.. Huhuhu.. Cian Puan Betty tak sempat nak menikmati rasanya.. Tidak Tira boleh tahu rasanya camner.. :)

June 21, 2011 at 4:49 PM

cik betty nak jimat buat la...dapat banyak lagi...ramai dah orang buat sekarang..tapi memang tak berbaloi la kalau kecik macam tue dah RM 2.50..

June 21, 2011 at 4:58 PM

sedap ke ?

June 21, 2011 at 5:12 PM

wah sedap ke ni??
salam singgah dan follow²

June 21, 2011 at 9:30 PM

sedap ke? ada gak yang siap buat kek kawin disusun bertingkat lagi.

June 21, 2011 at 9:50 PM

Slalu tgk kat blog jer. Tak pernah tgk yg betol2 apatah lagi merasa. Nanti nak cari gak lah. Nak cuba rasa.. (mahal ek sebijik RM2.50)

June 21, 2011 at 11:40 PM

pe benda macaron ne kak.. hahaha.. nampak sangat saya ni ktinggalan zaman kn :)

June 21, 2011 at 11:46 PM

besk ke kaler2 macam gitu...

June 21, 2011 at 11:48 PM

tak penah dgr pun macaron tu..
dah ar warna pelik..
boleh mkn ehh..
org bumi ke ni??
hahahaha =p

June 22, 2011 at 12:07 AM

sy lg teruk!lngsung tak tau apa rasanya..

June 22, 2011 at 12:50 AM

macaron tu apa..baru tahu, makanan ke?...ingktkan tadi apa...hahaha

June 22, 2011 at 6:15 AM

Nasib baik cik ni tak berapa berkenan ngan benda berkaler ni, kalau tidak cik ina pun sekali teruja. rega dia mahal sebab dibuat dari badam.

June 22, 2011 at 7:56 AM

bunga mmg xpernah makan..teringi gak nak beli ni..ehee

June 22, 2011 at 10:40 AM

"akk pun lom penah makan macaron..nak buat mcm renyah jer..mmg renyah kan..nak beli mak aii mahalnya..tp semua org ckp rasanya tersangat manis yer..tak sukalah kue manis2.."

June 22, 2011 at 2:05 PM

x pernah rasa gak..best sgt eh

June 22, 2011 at 4:26 PM

tak sempat rasa dah hilang masuk tekak yer...haha ayat baik punya...

June 22, 2011 at 6:05 PM

manis lahhh cik betty.. zte tk suka.


http://mynameisztee.blogspot.com/2011/01/indah-khabar-dan-rupa.html

June 22, 2011 at 9:12 PM

hahaa . tak sempat merasa kak ? mak aihhh . mahal gilosss ..

June 23, 2011 at 12:14 AM

kite tak pernah makan macaroon tu pon,
macam tak berbaloi je beli, sobs. -_-'

June 30, 2011 at 4:34 PM

saya pun tak penah makan lagi....tapi kalu manis tak molah...kureng sikit..:)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal