HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Saturday, June 11, 2011

Ujian

Assalamualaikum..

Ditimpa sakit itu satu ujian. Saya redha. Agar sakit ini boleh menghapus dosa-dosa kecil. Hari ini sudah sedikit pulih. Merancang nak mengerjakan rumah tangga yang terbengkalai. Masih dalam perancangan sebab tengah membakar-bakar semangat diri sendiri. Banyak yang nak dikerjakan. Dari pagi semangat tak terbakar-bakar juga. Ini satu ujian juga. Ujian melawan kemalasan.

Jenguk blog sekejap ah. Walaupon semangat nak berblog belum muncul. Dalam hati sudah pasrah kalau tak ada sesiapa baca blog yang dah beberapa hari terbengkalai. Tapi macam terharu bila melihat ada juga yang menitipkan doa buat saya di nota pendek ini. Terima kasih. Terasa macam ada banyak kawan walaupon cuma dalam dunia maya. Cerita pasal kawan blog ni ah ya saya dah dapat hadiah GA dari kak ariana. Terima kasih. Sukalah sangat.



mug untuk minum teh. siap ada alat celup teh tau tapi eh mana?


Macam biasa risya akan eksaited nampak benda baru lebih-lebih lagi barang orang dewasa. Alat celup teh saya rupanya dah diambil diam-diam dan dibuat main. Tu alat celup teh dah jadik penutup mata pirate. Memang bertuah budak ni. Barang-barang saya dan encik terhebat selalu lesap tiba-tiba. Memang risya punya angkaralah. Takda lain. 


Kembali ke cerita ujian lagi. Boring? Haha. Baca tahu, penat saya gagah diri tulis nih. Anggap ini ujian buat kamu semua. Heheh.

Selain diri sendiri sakit, anak-anak pon sakit sama. Risya demam dulu dan alhamdulillah dia dah baik. Zikri demam bersama-sama mamanya. Nampaknya bayi itu senang hati saya sakit. Terlantarnya saya di pembaringan menyenangkan kerja dia menyusu susu ibu sepanjang hari macam takda esok lagi. Tak apalah adik. Memang kerja mama susukan kamu saja.

Dalam minggu ini juga duit kami ditipu penyangak. Banyak jumlahnya bagi kami yang tak berapa nak ada ni. Kami cuba bersabar walaupon tersangat kesal. Tapi apa boleh buat. Pengajarannya, jangan mudah percayakan orang apatah lagi penyangak. Kami redha dengan ujian ini tapi tetap tak halalkan duit yang diaorang dah ambil. Ada sesiapa tahu doa khusus supaya duit tu boleh kami dapat kembali? Atau doa yang boleh membuat penyangak berasa panas macam kena bakar selagi tak pulang duit kami?





nota-noti:
Saya akan menjengah ke blog kalian perlahan-lahan. Tak boleh laju-laju pasal banyak entri kalian saya ketinggalan. Jadi ambil masa sedikit nak sampai ke semua blog. Tunggu ya!






30 comments

June 10, 2011 at 5:18 PM

ciannya awak tak sihat ya, saya pun tak sihat juga ni, kena selsema dah 2 hari tapi kena gagahkan juga diri demi keluarga. orang kata kalau duit tu dah dibelanjakan penyagak tu memang tak dapat balik la jawabnya, biarkan kalau tak panas didunia ni diakhirat nanti panas jugak penyangak tu betul tak?

June 10, 2011 at 5:28 PM

Dah terima ye..maaflah..tak seberapa jika dinilaikan dengan sebuah ikatan persahabatan dan sokongan yg diberi....T.kasih Rina.
Moga cepat sembuh..Missed you kat sini..:)

June 10, 2011 at 5:53 PM

semoga cik betty dapat sihat sepenuhnya dan bertenaga untuk berblog kembali!yeahhhh~

June 10, 2011 at 6:36 PM

sabar yea Rina... setiap kejadian ada hikmahnya... mana nak tau nak mai rezeki besar lepas ni....

yang penting sabar.. tapi lepas ni lebih berhati2 kan.. pasal dah ada pengajaran..

June 10, 2011 at 6:39 PM

teruskan berehat sampai betul2 sembuh ye rina. pasal duit tu....saya takde cara specific. tapi biasanya saya doa supaya urusan dipermudahkan dan dalam masa yg sama cuba bulatkan niat atau tekad supaya si penyangak tu rasa apa yang kita rasa. ala-ala activate subconscious mind. tapi kalau tak menjadi, anggap sahaja itu ujian untuk kita.

June 10, 2011 at 8:30 PM

Sabar ye dearr.. setiap ujian yang kite terima dariNYA mesti akan ada kebaikannya nanti..insyaAllah..

June 10, 2011 at 10:58 PM

patutlah dah lama blog ni sepi. Alhamdulillah semua dah beransur pulih. biasalah tu rinna, mood rajin tu memang datang cam siput.

June 11, 2011 at 11:43 AM

Penyagak mana cik betty....nak tau jugak...mana tahu dia datang sini pulak huhuhu....sabar jerlah cik betty...

June 11, 2011 at 1:17 PM

Berbagai ujian Rina hadapi, sakit, anak pun sakit, mana di tipu lagi..Bila di uji, apa yg dapat kita buat selain dari bersabar? Ingatlah, mereka yg bertabur air mata akan menuai dlm sukacita. Belajarlah untuk btahan, dgn meyakini bahwa ada sukacita di sisi lain telah mnunggu.(Mana tau pas ni ada orang beri duit hasil menulis di blog sbg ganti duit yg di ambil penyagak kerana kesabaran Rina..sape tau, ya tak?)

June 11, 2011 at 4:55 PM

Alhamdulillah betty dah kembali.comelnya hadiah tu..tak tahu pulak bab doa tu,apa kata kita sama2 google.haha...

June 11, 2011 at 5:10 PM

Bila Allah menduga kita dengan ujian2 itu, bermakna Dia sebenarnya sedang berbicara dengan kita, Allah mengingati kita...

Rezalah dgn apa yg hilang dan jangan mendekati bomoh utk kononnya mendapatkan balik sesuatu yg hilang, kerana dikhuatiri ada iblis yg mengambil kesempatan dlm kesusahan ini.

Bersabar sajalah Betty kerana di hujung terowong pasti ada cahaya...

June 11, 2011 at 6:18 PM

salam petang betty sayang~ semoga betty cepat sembuh....n mmbakar semula semangat kerajinan tu~hee

June 11, 2011 at 6:31 PM

owh... sedih baca part yg kena tipu tuh... sabar ya... nih semua ujian dr nya... :)

btw, ank tuh comel sgt!~

June 11, 2011 at 6:55 PM

oo..patutla lama tak nampak.. dah makin sihat kan.alhamdulillah..blh la bw pas ni.. btw lawa hadiah GA tu..siap blg buat mata pirates lagi hahaha..:)

June 11, 2011 at 6:59 PM

makan ubat banyak2....cepat sikit baiknay...

June 11, 2011 at 7:00 PM

sabar ye kak.. banyak betol dugaan akak kn.. hope akak n family dapat menghadapinye dengan tabah dan cekal ye kak... semoga orang yang menganiaya tu terima balassan yang setimpal kn :(

June 11, 2011 at 10:02 PM

dugaan untuk akak tu . kalau Tia suruh akak sabar pun tak boleh sebab orang kata yang bercakap senanglah , yang mengalaminya tu macamana ??

June 11, 2011 at 10:26 PM

yup..sakit itu pengahpus dosa2 kecil..

setiap hari adalah ujian kan sis ;p

xpe..sy tunggu akak jengah blog sy..hihi~~~

June 12, 2011 at 9:58 AM

Alhamdulillah..dah beransur sihat yer..

hmm kena tipu pasal duit? alahai manusia..knp la ada lg org mcm tu.sbr byk2..hmm harap tabah hadapi dugaan dan ujian ini.akan ada balasan utk mereka hati busuk mcm tu.. :(

err nk jwb soklan,umur izan 29 hihi...

June 12, 2011 at 1:07 PM

alahai..ciannyer,semoga cepat2 sembuh yer dear!

June 12, 2011 at 5:42 PM

cian akk ...rehat banyak2 tau !
:)

June 12, 2011 at 8:29 PM

get well soon dear

June 13, 2011 at 8:25 AM

cayokkk2...kena semangat ni..haha..

Alhamdulillah.dah cihat>.:)

June 13, 2011 at 10:42 AM

setiap ujian yg menimpa ada hikmah disebaliknya...doakan hanya yg terbaik...insya ALLAH

June 13, 2011 at 10:55 AM

semoga cepat sembuh...

penyangak mana tu kak...cer citer..cer citer...

June 13, 2011 at 11:50 AM

xde doa yg boleh di kongsikan tuk penyangak tu...

Allah tu maha besar..setiap perbuatan pasti ada pembalasannya...sabar lah yupp... :)

June 13, 2011 at 2:54 PM

tahniah rina sebab dah menang GA tu..

No doakan semoga rina cepat sembuh ya..

ada..No pernah dengar dlu2 ada ustaz yang pandai buat pencuri tu panas..tapi dalam masa paling singgat la (no lupa jangkamasa dia)..org kata masa tengah 'panas'..klo lama2 mmg agak rumit sket..cuba rina tny sapa2 yang arif..

June 14, 2011 at 2:14 AM

Salam. Saya turut bersimpati.

Poster Menarik Membuatkan Anda Terkesima

June 16, 2011 at 3:31 PM

semoga semakin sembuh ye....ciannya cik betty....


pasal doa tu...mina tak tau la pulak...sabar ye..ujian tuhan...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal