HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Monday, June 27, 2011

Surat Terbuka Buat Ayu Bakal Isteri Tomok

Assalamualaikum..

*Mahaplah agak berjela surat ini. Maklumlah ini surat bukan telegram ataupon sms.

Buat Ayu sahabatku..

Eceh. Sekarang pulak baru nak ngaku sahabat. Macam takda tahu malu. Padahal aku dengan Ayu dulu takat kawan satu fakulti jer. Opss. Silap. Nak kata kawan pon macam tak kena. Kenalan lagi afdhal lah kut. 


pic kau pon aku google jer.
ternyata kau masih cantik macam dulu juga.


UTM Skudai tahun '97 

Masa tu fakulti sains komputer penuh gila dengan manusia. Course terhangat ah kuhnunnya kan. Takda maknanyalah. Jadi kau sendiri pon paham kan macam mana kita nak pegi berkawan dengan semua orang. Sibuk dengan kuliah lagi. Sibuk nak carik boyfren lagi. Ceh. 

Punyalah ramai student time tu kan sampai ada berbelas syeksen untuk batch kita. Satu seksyen dekat 50-60 orang. Nama kau start dari S, Siti Rahayu Abbas nama aku pulak N jadi memang tak berjodoh satu seksyenlah kita. Seksyen aku ramai perempuan. Maklumlah lelaki start nama huruf N tak ramai sampai aku nak usha balak kat kelas pon takda pilihan hahaha. Sampaikan aku terpaksa usha balak gigi rongak yang aku bajet hensem pasal dia tinggi (sumpah dowh aku tak tahu dia rongak sebab bila ketawa jer dia tutup mulut).

Encik terhebat aku pulak dekat syeksen nama M. Seksyen dia semua lelaki. Mohd. belaka. Seram owh kalau masuk kelas diaorang. Kau mesti ingat dengan encik terhebat aku kan pasal dia jejaka hangat ah kuhnunnya bukan cam aku takat suam-suam air suam aje. Tapi masa tu aku lum couple dengan dialah. Dia pon tak syak kena beristerikan aku. Aku apatah lagi. Mana pandang lelaki pretend macho macam tu. Hahaha.

Masa Minggu Haluan Siswa lagi aku dah perasan kau pasal masa tu kau free hair. Maklumlah budak free hair bukan ramai mana nak banding dengan yang tak free hair. Tak silap aku kau pernah pakai tudung kejap kan masa tahun berapa tah?

Iskk. Asyik aku jer yang perasan kau. Kau perasan aku tak?

Kolej kediaman kita pon sama. Kolej Tun Fatimah yang tercinta. Tak best ah kolej tu pasal semua perempuan. Lagi sekali aku nak usha balak takda can. Hahaha. Macam terdesak je aku masa tu. Bukan cam kau senang je nak dapat boyfren pasal kau cantik. Kau tinggi. Kau hitam manis. Kau peramah. Eceh. Macam jeles jer bunyik. Padahal tak jeles pon pasal aku lagi santek dari kau. Hahaha. Baik kau jangan percaya statement yang last tu. Keh keh keh. Gurau sikit jangan sentap ah okeh.

Last but not least, aku dengar cerita kau jadik pramugari ya? Amik course IT tapi jadik pramugari? Takda isulah. Aku pon amik IT jadik surirumah berjaya. Hahaha. Tapi sekarang dengar cerita kau dah keje opis ya.

Eh. Tak silap aku kau ada berlakon iklan juga kan. Iklan beskut tiger susu tu. Kau jadik emak. Memang patut pon sebab umur baya kita ni dah taraf emak-emak. Aku macam ada perasan jugak kau berlakon iklan lain dengan Reza AF tapi sebab 2 kali je aku perasan iklan tu keluar kat tv jadi aku tak berapa nak pasti itu kau ke bukan. 

Kat majalah pon aku macam ada perasan. Iklan krim ke apa tah tapi encik terhebat kata itu bukan kau. Tahla dia tu asyik nak bangkang je apa aku cakap. Bila aku kata yang nyanyik tu rahmat mega dia kata rahmat ekamatra. Bila aku kata rahmat ekamatra dia kata rahmat jailani. Dah sudah siapa pulak rahmat jailani neh? Bapak aku daaa. Hahaha.

Agak-agak kau bila surat aku ni nak last ha?

Okeh. Okeh.

Aku ucapkan selamat menjadi pengantin baru buat kau. Aku tak sentap okeh walau tak dapat jemputan. Giler apa kau nak jemput ramai-ramai. Kang kalau aku datang pon dapat makan tisu jer. Itu pon kalau ada baki. Hahaha.




nota-noti:
Aku sesaja tulis surat nih untuk menumpang gembira kenalan aku bakal bernikah dengan retisss Tomok yang pemes 1 Julai nanti. Hehe. Takda niat apa pon okeh! Peace yawww ^^.








68 comments

June 27, 2011 at 9:37 AM

hahahahah kelako yg part gg rongak tuh hahaha...sabooo je laa rina ni mmg lawak la jalan cite tuh hahaha...


mmm No pun doa smog kwn rina tu berbahagia hing akhir hayat..

June 27, 2011 at 9:38 AM

ada lesung pipit~~lawa~~

June 27, 2011 at 9:45 AM

hahaha... kira dia tu sebaya umur kita la yea ..

June 27, 2011 at 9:52 AM

Yelah,, tumpang happy kengkawan pun dah kira ok kan.. Camne lah dia nak jemput semua.. Maybe dia pun dah ingat2 lupa kot.. Ngee :)

June 27, 2011 at 10:14 AM

hahaa . kecik je ghopenye dunia . hahaa . retisssssssssssss :)

June 27, 2011 at 10:16 AM

mmg cute la bkl wife tomok nih kan...ada lesung pipit lg..kalau dia baca srt ni confirm trus anta kad punya....haha

June 27, 2011 at 10:31 AM

hahahahhaha..cik betty...shiok gak baca surat u...nanti buatlah surat untuk i pulak...nak tgk imaginasi u...hahaha

June 27, 2011 at 10:36 AM

cantik bakal isteri tomok..

semoga kekal selamanya...

kelakar la surat ni kalau bakal bini tomok baca sure dia gelak..hahaha

June 27, 2011 at 10:44 AM

woo satu fakulti..rezeki tu dpt tomok yg muda.hahaha...

June 27, 2011 at 10:47 AM

owhhh.. baru ku tahuu :) salam singgah..

June 27, 2011 at 10:59 AM

wah rina...ramai ye kenalan/kawan artis ni..bestla...bleh tumpang glamor

June 27, 2011 at 11:32 AM

hahaha sabor je lah.tergolek bace surat cik betty nih.LOL.

June 27, 2011 at 11:49 AM

Biasa bila kita lihat seseorg yg kita kenal walau dia tak kenal kita rasa teruja juga.

Samalah masa kakak tunaikan Haji 2008 dulu ternampak Misbun Sidek. Manalah dia kenal kita kan tapi dia bagus sebab tahu kita sesama dari M'sia, senyumnya dah buat kakak puas. Kelakar bunyinya kan...

June 27, 2011 at 11:51 AM

hahaha.
agak agak dia reply tak surat ni kak?
isi kandugan kelakar.
lepas ni pemes lah akak kawan dengan retis. kehkeh

June 27, 2011 at 11:52 AM

ehem..ehem..jeles ke tue..hehehe

tak dapat kad pun tak apakan..doakan untuk mereka

June 27, 2011 at 11:52 AM

Miahahahaha..cerita lelaki gigi rongak memang terbaik!!!

Eh, kat UTM dulu bagi2 kelas ikut alphabet ka??

June 27, 2011 at 12:04 PM

sempoi betul surat ni.. akak suka..
at least ada juga pengalaman dengan bakal isteri artis tu.. he..he.. mmg tersenggih2 akak sorang2 baca entry ni..

June 27, 2011 at 12:04 PM

mahap mencelah..

daddyziyad: fakulti sy jer psl thn 97 tu ramai gila amik course IT (maklum course tu baru nk popular ms tu)..
sbb tu kitaorg dibhgkan ikut alphabet..mmg masak lecturer nk tanda kertas peksa..tp now dh x ramai mcm dulu kut..

June 27, 2011 at 12:10 PM

Haha, sat g sampai la tu kad kawen dorang kt akak, lw ad rezeki, meja vip dia bg akak t, heehe

baru tau bakal isteri tomok lg tua dr tomok, tp dia cntek~ ;)

June 27, 2011 at 12:41 PM

eh ni cik betty ke yg tulis surat ni? bukan cedok dr email memana ?? ohhh? kwn seU erk..?

June 27, 2011 at 12:46 PM

moga tomok bahagia.hehehe

June 27, 2011 at 12:55 PM

tahniah utk beliau dan trime kasih kerana menegur saya dalam entri saya pagi tadi :-)

June 27, 2011 at 1:13 PM

wah...

kawan bakal bini tomok eh?? haha...

June 27, 2011 at 1:19 PM

Kelakarlah surat ni. :)

June 27, 2011 at 1:38 PM

tumpang gembira atas perkhabaran ni..moga2 mereka bahagia hingga ke akhirnya..dpt anak comel2 belaka.. ;)

June 27, 2011 at 2:19 PM

akak dgn ayu tomok tu sebaya ker ?
hehe ..
brapakah kira2 usia ayu ituu ?


btw , kite dh ade facebook like. kalo sudi , like ye. boleh kawan2.

June 27, 2011 at 2:23 PM

oh kenal yer bakal isteri tomok nih...

June 27, 2011 at 3:56 PM

beliau memang cantik!

June 27, 2011 at 7:37 PM

hoho... doakan dorang bahagia.. wedding of the year kot...

jemput
Ke mana Ticer menghilang?

June 27, 2011 at 7:44 PM

masuk UTM tu after SPM eh?

*cantik lawa bakal bini tomok. :D

June 27, 2011 at 7:57 PM

hihi kak,email la kat dia kak.hihi

June 27, 2011 at 10:20 PM

semoga Tomok berbahagia ya....")

June 27, 2011 at 10:48 PM

oh..member Rina nak kawin ngan Tomok tu ye..baru bertunang kan..bila nk kawinnya?mesti terpapar gambar dan beritanya kat newspaper nanti ye..

June 27, 2011 at 11:00 PM

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

June 28, 2011 at 12:06 AM

huwarghhb jeles !

June 28, 2011 at 1:33 AM

Oooooookayyy....

June 28, 2011 at 6:26 AM

kahwin gak sitomok. semoga tomok berbahagia ngan pilihan dia tu.kenalan ko tu cantiklah.

June 28, 2011 at 7:43 AM

wahhhh..baru tau sapa bakal isteri tomok..huhuhu..mengis tak belagu la bunga..ahaha..

June 28, 2011 at 8:56 AM

hep mama likha..

sy penat karang surat ni u kata i cedok lak..mmg nak kena senduklah u ni..hehe

ni based on true story lah ^^

June 28, 2011 at 8:58 AM

teyn teyn..

ya sebaya dear..32 dah umur kami..

June 28, 2011 at 8:59 AM

gadis bunga: yup masuk UTM lps SPM..

June 28, 2011 at 9:00 AM

kak ariana: tu ada tulis kat nota-noti..diaorang nikah 1 julai..esoknya baru sanding..

June 28, 2011 at 9:01 AM

oh ya kak ariana..diaorang x bertunang..terus nikah je..

Anonymous
June 28, 2011 at 9:38 AM

Assalamualaikum wbt...

Lamanya kita xjumpa..rindu jgk bila ko cite ttg UTM..(UTM...sanjungan bangsa)hehe...last kita jumpa, ko tgh preggy 1st baby..:) but u still gorjes, beb..cayalah..(honestly ko lebih cantik dr Ayu haha..-Ayu,maafla..)

btw, aku kurang terkejut(tp terkjut jugkla) sb Ayu mmg akan berkawen dgn Tomok(betul2, ingtkan main2) sb dulu geng2 aku cite yg diorg just frenz..Alhamdulillah, bertemu jodoh jua ex-housemate aku ni ^_^

*nota-noti-noto 4 Rina
-aku suka gileee (belum tahap blh masuk wad gilee yee), baca blog ko..sukeeenyeee..tergedik2 aku baca..terlompat2 dgn cite gumbira..teresak2 baca cite suram..pendek kata, mmg best la blog ko..bak kata anak2 aku, "TERBAIKKK..." ^_^

sorila aku nk komen pnjg2..erk, ko xsuka ke..? erhmmm..apa blh buat, ni blog ko..uk uk uk..maklumlah aku xde blog :( (nnt ko approve aku kat fb ekk ~erk, mcm paksa je)

oklah, karang aku kena ben lak hihi..so..
"Selamat Pengantin baru buat my ex-housemate a.k.a Ayu..moga berbahagia selalu dan diberkati..amin.." (ada ke Ayu nk baca ni..erhmm...)


*Sally ~ budak..opss, mak budak yg kurus lagi gelap..^_*

June 28, 2011 at 9:51 AM

Hahaha..Terima kasih ats kegigihan Rina menulis surat yang berjaya membuat Ate eppi pepagi ni..(agak2 Ayu tu baca tak?).

Tahniah. Ate suka Rina berbangga dg profession Surirumah. Mcm Kak Long Ate ada Master tapi keja Surirumah. Malah dia pernah bercita2 nak amik PHD tapi tetap keja Full Time Housewife.

June 28, 2011 at 10:05 AM

Anonymus a.k.a Sally..

Sallyyyy...

apa kabar weh? hahahaha..aku x sangka lak ada ex-coursemate aku yg baca blog neh..malu gilerrr seyh aku..

hahahaha..bab aku lg cantek dr Ayu mmg x boleh blah ah..hahaha

Ayu jemput ko x kenduri dia?

kirim salam dia wokeyy kalau ko dijemput..

June 28, 2011 at 10:06 AM

fuhh...
panjang surat kau nih....


apa jadik kat mamat rongak tu...
dia buat gigi tak lepas tu?

Anonymous
June 28, 2011 at 10:44 AM

ala, jgnla malu2..aku ni kl ada ms lapang, mmg suka baca tp xsuka menulis haha...

alhamdulillah aku sihat..mcm dulu jgk la haha..aku ni pun kebetulan je terjumpa blok ko..

ni gara2 aku xleh tido semlm :( aku pun godek2 fb aku, cari kwn2 lama..then ternmpk ko.."mcm kenal budak cantik ni.."(bukan Farah AF tu ekk..)aku explore, godam, hack, selidik, gali..rupa2nya ko..so, aku terus jd follower ko hehe..

Ayu nak jemput aku ke..?rasanya tak kot..sapalah aku, just ex-housemate je ahakz..

*agak2 ko la, Ayu jemput tak geng2 UTM dia..atau dia jemput geng2 MAS dia je..:(

*anak2 aku baru 3 org haha..(2 boys & 1 little gurl yg comei ~ perhatian:tahap kecomelan diorg ni adalah mengikut sukatan dan iras hubby aku dan FIL..)

~Sally..

June 28, 2011 at 11:46 AM

hihihi lawak. mesti gelak2 bakal pngantin tu baca! dgn tomok tuuu...wahhh (nganga)

June 28, 2011 at 11:59 AM

Hai! Cik Betty....,Macam tak caya Cik Betty kawan si Ayu ya...hihihihi
Betul ke tak ni....(Blurr)..

June 28, 2011 at 12:53 PM

Hehehehe... Ku ingatkan surat apalah tadi. hahahaha... best...best.... karangan surat Cik betty nih.... Kalau subjek sastera kat sekolah, kompom dapat A++++...hehehe

June 28, 2011 at 4:01 PM

hantar je la surat ni kat ayu
kekeke

Anonymous
June 28, 2011 at 4:54 PM

biskut tiger susu sedap

June 28, 2011 at 6:59 PM

cik betty sebaya dgn bakal bini tomok ker?? kalau yer kena panggik kak betty la ni.. kekekeke

June 28, 2011 at 8:37 PM

pandai dia pilih...

June 28, 2011 at 9:20 PM

xpe la kan.. tumpang kebahagiaan kekawan.. terpulang la die ingat kt kite lgi ke x... hehehe

June 28, 2011 at 9:46 PM

seyez dia memg chantekk . tak bole nak kate apela . haha

June 29, 2011 at 5:55 PM

woah, kenalan ea. hehehe.. emm, nk masuk UTM gk. wuu.

June 29, 2011 at 10:52 PM

haishh..cam x caye je toms da nak kawen.tgk dia ..rasa mcm kecik je..ahaha...ops..ape pun..doakan yg terbaik utk toms n ayu =)

June 29, 2011 at 10:53 PM

haaa..xpun link kan je surat ni kat toms.nnt mesti dia kasi ayu baca kan :D

July 1, 2011 at 9:45 AM

sukaa tgk fiture wife tomok tu...sweet sgt...

July 5, 2011 at 11:46 PM

wah kemain lagi surat ni meletop..aku baca semua dowh hahaha..

July 11, 2011 at 10:47 AM

singgah sini baca surat panjang berjela ni hehehe mmg rajin menulis la..

July 22, 2011 at 9:52 AM

Ahahahah suka laa baca surat cik betty nie..curlastt..sgt.. :)

July 30, 2011 at 8:25 PM

ouh kwn akak rupenye. akak UTM skudai ? kite pon stay kat KTF sekarang. mmg boring sebab tade lelaki. hahah. btw, hai senior! :P

November 7, 2012 at 10:09 AM

Betty tomok tu Wardah punya fav male artist...hahahaha

January 9, 2013 at 3:59 PM

assalamualaikum cik betty...

saya nih dulu utmjb 97 gak . nak tanye nih.. nih ayu wife tomok nih ayu yg dok kat keramat au2 tuh ke dkt ngan petronas tuh? kalau betul.. sila bgtau sbb.. kalau betull mmg nih la si ayu yg dulu saya tegur dulu masa tahun 97 kt CP dedolu... penah beraya kat umahnye yg masa tuh dia siap kaler hujung rambutnye kaler purple.. lol

tapi kalau salah org.. adus malunye aku... ekekekee

fb saya : marecza miyelli kalau nk pm.. mekasih.. sekian

January 10, 2013 at 2:14 PM

@Marecd Marec

ayu wife tomok ni mmg student UTM skudai batch 97..fakulti sc comp..sy sama fakulti dgn dia..cuma sy x pasti dia duk keramat tu ke x :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal