HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, June 3, 2011

Ukuran Kejayaan

"Apabila kamu ingin berjaya, 
jangan sesekali meletakkan kejayaan itu sebagai satu destinasi. 
Kejayaan perlu ada tanda koma bukan tanda noktah."


Sekarang aku ingin tanya apakah ukuran kejayaan dalam hidup seorang manusia? Adakah berdasarkan :

- hebat tak hebat kerjayanya?
- berapa banyak pendapatan sebulannya?
- pangkat dan gelaran yang dipegangnya?
- ternamakah atau tidak dirinya?



nota-noti:
Pagi ini sahaja aku telah tidak berjaya membuat 2 jenis masakan mudah  T_____T. errr..bukanlah tidak berjaya sangat tapi kurang berjaya dari segi hasil yang bermutu saja. Janji boleh bedal sudah. Yang nak makan pon cuma aku, budak kecik dan suami aku. Diaorang bukan tahu kek aku tu bermutu ke tak. Kehkehkeh.

32 comments

June 3, 2011 at 10:27 AM

heeeeeeeeeee... wat kek ke? dulu masa kekecil... mak kita suka buat kek... tapi kek dia semuanya bentan... tapi sampai skang kek bentan tulah yg kami paling suka gila... sebab airi tangan mak saya. walaupun bentan best... hehehehehehe...

June 3, 2011 at 10:28 AM

oh ya... walaupun saya dah 30 tahun berlalu... saya still masih ingat dan suka kek bentan mak tu. hehehehe cumanya skang nie mak takmoh wat lagi... sebab asyik kena perli aja... weeeeeeeee

June 3, 2011 at 10:36 AM

pndapat akak,
Kunci kejayaan yang sebenar ialah bila kita berjaya taat kpd perintah Allah...
Dalam keadaan susah, dapat taat perintah Allah dan dalam keadaan senang juga taat pada perintah Allah...
yg lain2tu...brsederhana sj lah
;D

June 3, 2011 at 10:44 AM

hehehe kalo mamanya yang masak haruslah semua suka.tak kisah menjadi ke tidak :)

June 3, 2011 at 10:50 AM

berjaya kawal kehidupan dan keluarga~heh~~~he~~

June 3, 2011 at 11:00 AM

kek ni mcm2 jenis. taruk cream cheese tabur koko sikit, kompem sedap menjilat jari punyalah!

June 3, 2011 at 11:04 AM

jat bersyukur dgn apa yg jat ada skrg. O.o

June 3, 2011 at 11:05 AM

cik bidadari: kek bantat ke bentan? kalau pd sy bentan tu kalau org lepas bersalin x jaga boleh bentan..

June 3, 2011 at 11:06 AM

Rina dimana ada kemahuan disitu ada jalan dan kat situ gak ada kejayaan.

June 3, 2011 at 11:37 AM

Entri pendek tapi bermakna dan memerlukan otak kita berfikir ni..Rina.hehe..
Tiap org lain pula pendapat tentang kejayaan mereka..Pada akak dpt membahagia ramai org dan diri sendiri pun dah satu kejayaan..

June 3, 2011 at 1:19 PM

rAMAI ORANG SUKA MELIHAT SESEORANG TU BERJAYA BERDASARKAN KERETA APA YG DI PAKAI @BESAR OR KECIL RUMAH ORG TU...

tp bg saya ... kalau kaya pun hutang keliling baik tak payah... tapi nie pendapat saya la...

Rajin nya Rina buat kek ... bila la saya nak rajin.............

June 3, 2011 at 2:10 PM

alahai kak..kena plak entry ni ngan saya..saya ni ngah mencari kerja bru ni..bkn nye memilih sangat.tp semalam hari ke 2 keje,terus saya resign..bos & staf kat ci2 semuanya hampeh...wat penat je datang keje..bukannye dorang nak tunjur ajar kat sya..masing2 wat hal sendiri.

June 3, 2011 at 3:30 PM

kalau berjaya di dunia tapi gagal di akhirat kira berjaya ka?

June 3, 2011 at 4:41 PM

air tgn ibu...even goreng telur pun sedap... ;)

June 3, 2011 at 5:12 PM

suami dh sayang, masak sedap ker tak , blkg cerita. hehe

June 3, 2011 at 6:16 PM

orang yg berusaha pasti berjaya,

kan kak?

kalau berjaya tapi dengan cara yg salah, kelak pasti dia dapat akibatnya, :)

June 3, 2011 at 6:24 PM

kita akan rasa berjaya bile segala apa yang kita buat mmberi kepuasan dalam diri kita.. jangan hirau kan tanggapan orang lain :)

June 3, 2011 at 6:48 PM

xpe..~ nanti cuba smpai berjaya yerp.. :D

June 3, 2011 at 6:49 PM

follow :D

June 3, 2011 at 7:58 PM

haha! alah , Tia pun bukan tau sangat . yang Tia tau mencekik aje . hehe ;)

June 3, 2011 at 8:04 PM

Alah bisa tegal biasa...

E.coli kebal

June 3, 2011 at 8:55 PM

kalau kita rasa kita dah berjaya dan puas hati mesti kita akan ke belakang semula..sebab semua kejayaan tu takkan kekal tanpa usaha2 utk mengekalkan kejayaan itu..wah..mcm pakar motivasi ckp konon hehe

June 3, 2011 at 9:20 PM

apa yg penting berjaya juga siapkan kek.. cantik, sedap or tak bukan ukuran tp cuma penilaian. yg penting tetap ada keputusan berjaya tu.. berjaya buat. kan??

June 3, 2011 at 10:33 PM

nasib baik pandai makan jer ...kah3

June 3, 2011 at 10:59 PM

janji boleh sental sudah...hihi

June 3, 2011 at 11:33 PM

tak pe rina.. yang penting usaha tuh.. kan??

June 4, 2011 at 12:51 AM

nampaknya aku kurang berjaya la..:D

masakan kurang berjaya?.. bantai je..hahahha

June 4, 2011 at 1:16 AM

samalah kita, kalau buat sesuatu untuk dapatkan hasil tak kiralah duit or kepuasan diri itu pun dikira sebagai " jaya " dan saya bersyukur sy duduk kat sedang jaya juga hahahhaha

semoga kak rina berjaya hendaknya :)

June 4, 2011 at 6:48 AM

Sering terjadi ukuran kejayaan di mata manusia berbeza dengan yang dikehendaki Allah.

Begitu juga diantara hubungan sesama manusia. Kek Rina berjaya (mcm sedap jer nama..Kek Rina Berjaya) bg anak dan suami bukan kerana mrk tdk pandai menilai mutu dsbnya sebaliknya mereka menilai dari keikhlasan dan kasih sayang istri dan ibu yg dicurahkan ketika memasak kek tu sehingga menyedapkan dan mengenyangkan mereka.

(Ate menunaikan janji membuat kunjung balas)

June 4, 2011 at 9:38 AM

bagi nelly kan , ini 1 motivasi bagi nelly ...tq !
:)

June 5, 2011 at 9:15 AM

kek tu tak berjaya takpe jnji sedap..boleh cuba lg hingga bejaya mutunya.haha

June 6, 2011 at 10:38 AM

tak semestinya org yg nmpk berjaya tu betul2 berjaya...


smile....

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal