HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, July 26, 2011

Orang Dah Lama Tahu; Saya Masih Terkial-Kial


Assalamualaikum..




Sebelum kenal blog saya memang tak join dunia maya ni. Dunia saya hanyalah rumah dan tangga. Turun naik tangga saban hari buat kerja permaisuri rumah.


Facebook? Uh. Waktu orang gila berfacebook (termasuk encik terhebat) saya pulak gila tak minat dengan facebook. Memang saya tak minat langsung. Tak reti nak tulis apa kat facebook (sampai sekarang). 


Saya tak paham apa yang seronoknya berfacebook.


Tapi itu dululah.


Sekarang saya paham dah kenapa orang suka berfacebook. Sama aje macam blogging rupanya. Update entri (status) lepas tu komen-komen entri (status) kawan lain. 


Saya pon baru tahu istilah tulis-tulis kat facebook tu ialah update status.


Saya ada akaun juga - Rina AVAIL. Silalah add sebagai friend ya :). Itu pon encik terhebat yang buatkan. Lepas tu saya biarkan je akaun tu. Tak tau nak buat apa.


Baru-baru ni je saya sibuk bukak facebook semula. Sebab saya baru buat fan page. Buat fan page pon macam buat blog. Banyak benda nak kena belajar. Saya kena mula dari bawah sebab tak paham apa-apa pasal facebook.


Kalau perasan saya pon dah bubuh button like dan share kat tiap entri blog cik betty ni. Walaupon tahu entri saya bukan ada manfaat pon. Ini kan blog suka-suka hati nak tulis apa. Maka suka-suka hati sayalah nak letak button tu kan. Kah kah kah. Kalau nak tutorial cilok lah kat sini >>SINI.


Lagipon apadehal. Saya punya entri saya sendiri like. Saya sendiri share lah. Kah kah kah. Macam loser jer.





nota-noti:
Ramai kengkawan minta saya share tips yang Irfan Khairi bagi haritu. Tapi tips tu khas untuk orang yang berniaga secara online. Kengkawan berminat nak tahu juga ke?



48 comments

July 26, 2011 at 9:05 AM

eh kita da fren kan?he~~

July 26, 2011 at 9:11 AM

akak sblm ada blog sendiri layan FB juga.. lps syok dgn blog lupa kejap pada FB.. skrg ni dua2 layan.. he..he.. klu nak share tips yg baik tu apa salahnya.. seronok juga nak tahu perkara2 baru ni..

July 26, 2011 at 9:12 AM

hehe..bg yg berbiz macam rina ni perlu ada fb untuk promot..bg No kira suam2 kuku ada lah..lebih kpd tny kabo kenkawan hehe..

July 26, 2011 at 9:17 AM

ratu pun skang dh jrg FB disebabkan kekangan masa.ratu punye Norita A.Samat ble la add..gambar profile pun siput :) emmm tips dr irfan???nak..nak... :)

July 26, 2011 at 9:24 AM

Dulu saya gila FB...tp skg sy dah ilang semangat. Ntah nape ntah...hahahah!

July 26, 2011 at 9:26 AM

sy suka tekan butang like heheheheee

July 26, 2011 at 9:43 AM

FB lama lama membosankan...kecuali budak sekolah

July 26, 2011 at 9:44 AM

Rina, kita like sesama kita lah jom..:)akak pun gatai tangan konon buat fan page ariana hehe..:)

July 26, 2011 at 9:46 AM

Rina, biar lah tak malu pun nak tanya..bila dah lebih 15 org like baru keluar gambar org yg like ye ? akak punya tu baru 4 org like tp tak keluar gambar pun..ke silap kat mana?

July 26, 2011 at 10:02 AM

jgn addicted sgt ngan fb dahla...hheee...

July 26, 2011 at 10:04 AM

kakD dah add kamu dah...jgn lupa appv ya....

July 26, 2011 at 10:12 AM

rina..
ayu pun tak ada fan page blog citarasa rinduan..rasanya nak buat lah

July 26, 2011 at 10:24 AM

rina..kite dah lama fren kat fb kan..tp tak penah chat kan?...nnti kite chat ek..

July 26, 2011 at 10:43 AM

ala kak..sama la kita... buat entri sendiri like.. haha..dah tak de org nak like..sedih tak ayat? ihiks

July 26, 2011 at 11:04 AM

fanpage cik betty selalu tukar2 nama.. perasan jugak. takpe kita tulis apa yg kita suka so kalau kita clik LIKE tak salah la.. kan??

July 26, 2011 at 11:11 AM

pejabat saya blok facebook.

July 26, 2011 at 11:21 AM

saya dah jemu ngan facebook..huhu..

July 26, 2011 at 11:44 AM

Ate fesbok ni kurang sikit, hanya bermusim dan bila nak 'spy anak-anak' :). Tiap hari menjengah tapi tak berlama-lama macam di blog.

Nakkkk...Ate nak jugak belajar biz di internet, kalau Cik Betty sudi berkongsilah...

July 26, 2011 at 11:46 AM

farah pun suka ber fb.. tapi takdelah 24 jam mengadap..

July 26, 2011 at 11:49 AM

"akak sama lah dgn 2,3 org kwn kt ats tu..semangat ber FB dah makin ilang...dulu ya..skrg ni dah macam jemu atau boring nak layan fb dah...~eh rina,mana akk pasang widget geng blogger ker apa..betul..tp benda alah tu asyik kuar jer akk pun tk tau nape..sesetgh blog yg akk bw pun ada mcm tu jugak..."

July 26, 2011 at 11:53 AM

kadang2 bosan jugak fb nie...nak update status slalu pun bosan gak...kadang2 terbiar gitu gak...

saya follow sini

July 26, 2011 at 12:02 PM

emm baru2 buat semngat la,,
nnt dah lama2 bosan....

klau xde kawan lagi bosan

July 26, 2011 at 12:03 PM

sama la.. nak buat Fanpage tak jadi2 lagi ni asyik salah ja.. sy dh add rina la.. rina ajarlah cam na nak buat fanpage saya buat tak jadi la..pas tu kalau baik hati syer la tip2 tu .. sy berminat bisnes online.. betul ni...

July 26, 2011 at 12:05 PM

Saya dah tak ada fesbuk..
kita kawan kat blog je laahhh...

July 26, 2011 at 12:27 PM

owhh br buat facebook ya...hehee
facebook ni leh updet berapa byk kali pun....tulis pendek2 pun takpee....hehehe

July 26, 2011 at 12:31 PM

dah hampir boring dgn facebook..hehehe..sy follower 612..jom follow sy

July 26, 2011 at 2:02 PM

masa sy mula join blogging....time tu juga join FB..

tp kini dah boring dgn FB...seronok dgn Twitter pulak.. :)

July 26, 2011 at 2:09 PM

biasany org akn jemu d fb lpas tu berubah ke blog, akak ni lain ye...heheh

July 26, 2011 at 2:13 PM

Kita tulis apa yang kita suka, apa orang nak kata - itu belakang kira. :)

July 26, 2011 at 2:24 PM

yeah cik betty...jom fb jugak...dua2 pun best!

July 26, 2011 at 2:33 PM

kadang2 jemu jugak layan facebook hihihi....Tapi Cik betty Cik Rose dah ADD kan....

July 26, 2011 at 3:48 PM

bley tekan dekat shout here (pada gambar kartun tu), then shoutmix tu akan ke tepi..maaf, tp xreti nak letak dier statik ke tepi...

July 26, 2011 at 4:04 PM

tak kisahla berfb atau berblog yg penting kita share

July 26, 2011 at 4:27 PM

kite dah friend. yey!

July 26, 2011 at 4:36 PM

ala share la betty..berminat jugak niaga online nie..hehe..sy gila fb dulu slom blog,skag bila ada blog jarag dah update status kt fb,sy pun sama button like tu takde pun org yg suka.suka2 sy ja nak boh.haha..

July 26, 2011 at 6:07 PM

sebelum ada blog saya layan FB dulu tapi dah tak tau nak buat apa ngan FB tu asyik2 main game jer ngan baca status kawan2 sampai bosan. Baca blog lagi best rasanya. Fanpage awak tu saya dah tengok FB blum lagi

July 26, 2011 at 6:33 PM

saya satu2nya tanpa akaun facebook di rumah kami...

July 26, 2011 at 7:41 PM

Maaflah rinna cik ina dari dulu sampai sekarang tak berapa minat ngan FB.cuba nak berjinak hari tu, tapi ada je kawan say hye , tak jadi terus keluar. tanya sikit sikit bolehlah jawab, tapi kalau dah panjang lebar borak cik ina tak pandai. tak de idea.tuk orang berniaga cam rinna amat sesuai ngan FB.

July 26, 2011 at 8:38 PM

samela... saya buat blog pon untuk tulis apa yg saya suka... nice blog. ^^

July 26, 2011 at 9:27 PM

hehehe..bunga mmg ada fb tapi memang xaktif sangat la sis..hehehe..

lebih suka layan blog lagi.eee

Anonymous
July 26, 2011 at 10:29 PM

siang malam fb. huhuhu

July 26, 2011 at 11:26 PM

owh..chii x add lg yah :p

baek la..skrg juga chii add ya :p

July 26, 2011 at 11:29 PM

fan page aku tak de lagi..huhu

July 27, 2011 at 1:02 AM

dah add... yeahhhhhhhh

gua rasa bloging lg best sbb bleh merapu pjg2..fb xleh merapu pjg2..

July 27, 2011 at 7:57 AM

wah... haha.. sekarang ni mesti dah giler on9 kan.. :) tapi rasenye berblog lagi best dari berfacebook sekarang ni kn :)

July 27, 2011 at 8:03 AM

dah malas nak berfb skang... update status leh kire ngan jari.. harap feed dari blog jer.. hehe..

July 27, 2011 at 10:04 AM

saya tak aktif sgt...seminggu mahunye 2/3 kli je login... tu pun tak smapi 1/2 jam...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal