HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Thursday, July 28, 2011

Tips Online Bisnes Dari Irfan Khairi



Assalamualaikum..


Karangan harini untuk kengkawan yang nak saya share tips dari Irfan Khairi. Mungkin ada antara kalian yang buat online bisnes jugak. So far, kerjaya ini aje yang paling sesuai buat permaisuri rumah macam saya ni. At least adalah jugak anjakan paradigma dalam kehidupan (perghh..gila macho guna ayat anjakan paradigma tu kan).


Irfan kata : 

Ada 4 jenis media sosial : Facebook, Youtube, Twitter dan Blog.

Saya cuma tahu blog. Itu pon masih merangkak. Blog best wa cakap lu.

Facebook lak saya baru nak terkial-kial (saya setuju dengan kalian main facebook tak bernafsu langsung).

Irfan kata facebook tempat paling sesuai untuk berbisnes.

Walaupon sebenarnya facebook bukan tempat yang sesuai untuk berbisnes. Itu pendapat saya.

Sebab?

Sebab saya rasa orang guna facebook untuk santai-santai bukan kena promote suh beli barang.

Sebab tu kalau nak jual barang buatlah fan page atau nama manjanya bisnes page. Jadi takdalah macam kacau orang sangat.

Fan page yang saya tepek kat sini memang takda kena-mengena ngan cik betty pon.


Cik betty ni tak layak berfan page sebab dia takda fans. Dah ah bukan retiss. Blogger fofuler jauh panggang dari api. Nak sharing entri pon mengarut semuanya. Jadi biorla cik betty ni duk dendiam. Kang glemer terlebih susah pulak yuyu nak carik makan. Erk..kenapa yuyu plak yang kena. kah kah kah. Saja nyakat dak tecit tu.


Tapi saya dah cukup happy dah punya kengkawan setia macam kalian. Yang sudi baca entri dan tulis komen walaupon kengkadang kalian seksa nak ngabiskan baca apa saya tulis kan kan kan? Haha. Saja sakat korang lak.


Kalian lah yang buat saya tersenyum tetiap hari (lepas anak-anak dan encik terhebakk saya).

:).


nota-noti:
Ini baru satu tips aje. Laa.. sapa pulak unfolo saya lagi ni..sadis betul :(

36 comments

July 28, 2011 at 9:08 AM

saya unfren kawan yang semakkan wall saya dengan barang yang diorang nak jual~serius~haha~

July 28, 2011 at 9:10 AM

hehehe.. memang ikutkan fb tak sesuai kak.. tapi, oleh kerana ramai yang dah ada fb, senang sikit kalau bisness kat situ..

July 28, 2011 at 9:13 AM

FB kakcik langsung tak aktif!

July 28, 2011 at 9:14 AM

mmg ramai berbisnes d facebook,jg izan tak xde fb ni susah gak nk tgk bisnes mereka hehe

July 28, 2011 at 9:23 AM

lagi..lagi...lagi...

July 28, 2011 at 9:34 AM

Fb jarang bukak

July 28, 2011 at 9:35 AM

Salam Cik Betty,
Cool tips .
Tips ni Cik Betty dapat dari email ker atau semasa seminar Irfan Khairi pada 26 hb July nie di Vistana Hotel,KL ?

July 28, 2011 at 10:11 AM

di facebook tu sebab ada ramai orang.tempat orang berkumpul, situ juga tempat duit terkumpul.

July 28, 2011 at 10:37 AM

miecyber: dlm entri sy yg lepas sy ada cerita sy pegi seminar irfan khairi di klana resort..ms tulah sy dapat tips ini

July 28, 2011 at 10:43 AM

sya ni takde bakat langsung brbisness... huhuu

rasanya rina kena guna all type of medium kot...blog dah semstinya dan juga FB... fanpage utk official dan yg personal tu utk share dgn kwn2 lain psl produk... heheh (memandai jek, advise dr org buta ilmu bisnes)

July 28, 2011 at 10:43 AM

bila jd surirumah ni teringin jugak nak buat something yg blh jana pendapatan.. tp bab bisnes ni memang tak pandai. tgk en hubby buat online bisnes mcm best jer..

July 28, 2011 at 10:45 AM

kalau kat tmpt yg ramai pengunjungnya mmg sesuai buat bisnes ni...amik je peluang yg ade..jgn lepaskan..mgkn itu rezeki kita..hehe

July 28, 2011 at 10:56 AM

oh.. FB medium terbaik utk berbisnes yer.. patutlah ramai kwn2 yg tag produk mereka..

July 28, 2011 at 10:57 AM

hehe blog memang best kak...;p

July 28, 2011 at 11:15 AM

ooooooooooo... saya ada twitter jugak tapi tak aktif pasal tak reti nak guna lg pun tak dak sapa pun nak tweet saya huhuhu... fanpage pun hehe... rina pun tau kan .. masalah apa tah... tak leh2 nak copy url lagi nak tampal... setakat ni antara saya n suami nampak cara suami setakat guna mudah.com ada jugak org tanya2 n beli.. saya pulak ... masih banyak kena belajar... belajar..n belajar...

July 28, 2011 at 11:19 AM

dulu saya igt fb takleh nak berbisnes,tp skang sedar dan saya sendiri pon berbisnes kat fb..

July 28, 2011 at 11:32 AM

hai zaira..selamat berpuasa. aku lyn fb jual brg yg direcommend oleh kawan2 saje.fb ok especially org kita kenal jual tu. kalu org tak kenak riso gak sbb brgnya tak nampak depan mata kan..

mekasihle komen2 blog aku. blog ada sewel sikit skrg nak klik2 susah..

follower ko ramai tu don t worry.. bye

July 28, 2011 at 11:35 AM

saya suka blog dari fesbuk..klu search gune google, dia akan kuar lama blog bukannya laman fesbuk huhuhuhhhhh

July 28, 2011 at 11:50 AM

Nape unfollow?
Saya tak dpt bygkan kalau ada yg unfollow saya.
Ouh, sy kena terima kenyataan yg sy bukan pemes pun.

Uwaaaa!

July 28, 2011 at 11:54 AM

Kdg2 ada juga rasa tak suka orang meniaga main tag2 kita. Tapi fahamlah sebab mereka pun usaha untuk tarik perhatian. tag 1 gambar cukup.

* Selamat berkenalan :D

July 28, 2011 at 12:55 PM

Tips yang bagus Cik betty....Semoga Usaha beroleh kejayaan...hihihi

July 28, 2011 at 1:01 PM

rina nak strt wt bisness online erk...
chayok2...
dah ad product nnt tnjuk kt iema...
hihi

July 28, 2011 at 2:02 PM

nak try jugak bisnes online2 nih...hmm...x brp nak pandai..huhu

July 28, 2011 at 3:05 PM

huhu.. nak promote kt fb leh.. tapi kadang2 daripada orang tertarik bertukar kepada menyampah lak sebab menyemakkan wall orang jerk :)

July 28, 2011 at 4:44 PM

salam cik betty. lama tk singgah...

selamat menyambur ramadhan al-mubarak, mohon ampun dan maaf kalau ada salah dan silap yer... :)

July 28, 2011 at 4:53 PM

slow2 promo. mesti boleh punye....

July 28, 2011 at 9:31 PM

sekarang kite dah jarang bukak fb kak.

macam tak nafsu dah. hukhuk

July 28, 2011 at 9:37 PM

wah .. dpt tips ni ..

btw kak , akak di tag di blog saya!

July 28, 2011 at 11:16 PM

fesbuk...kadang2 ada yg marah kalo kita tag...chii pun kadang2 rasa geram..tp depends pd brg yg dipromote..kalo menarik ati..ok la..kalo x..mmg hi hi bye bye la di buatnya :D

July 29, 2011 at 1:41 AM

susah le kalau dah popular ..

July 29, 2011 at 2:41 AM

drop by.

July 29, 2011 at 8:59 AM

Facebook memang ramai orang jual barang di situ....

Tapi ramai juga yang 'jual' maruah....

July 29, 2011 at 10:20 AM

Tak de bakat " seni berniaga" lah rina..huhu:((.
Tengok org buat, senang je..

July 29, 2011 at 2:15 PM

setuju dengan irfan.fb medan terbaik utk bisnes online..pasal kebanyakan n boleh dikatakan semua org ada akaun fb..dr budak kecik smplanenk2 n datuk2.blog pulak tak seramai fb..:)

July 29, 2011 at 10:43 PM

cik ina setuju ngan cakap irfan tentang facebook. bagi yang suka menjalinkan persahabatan facebook adalah medannya. cik ina suka ngan semangat ko yang ingin maju . ingat pesan orang tua-tua menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

July 29, 2011 at 10:46 PM

aku tak tahu apa benda pun hahahaha

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal