HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Tuesday, March 15, 2011

Glory Beach Resort & Tak Sempat Buat Segmen Ben Ashaari

Assalamualaikum..

Hai, blog. Rindu saya pada kamu. Seharian tidak belek kamu. Haha. Kamu rindu saya? Hari ini dari pagi saya sangat sibuklah. Berkemas beg dan jugak rumah. Mr papa sungguh² mengajak saya dan budak² pergi Glory Beach Resort. Bukanlah sebab cuti sekolah seminggu maka dia nak bawak kami sukaria bercuti. Taklah. Cuma sebab dia ada meeting di sini. Alang² kita harus menyeluk pekasamlah sampai dapat ikan pekasam.


Giant Port Dickson
Sampai port dickson hari sudah pun petang. Aktiviti pertama ialah mencarik kedai untuk membeli bahan untuk dibaham. Hoho. First time nampak giant perasaan rasa sungguh riang. Macam jumpa air di tengah padang pasir. Beli² dengan membajet. Haha. Saya isteri baik yang suka berjimat (terhad kepada jenisan barang apa). Oh, ya. Giant ini nampak masih menyegarkan. Mungkin baru dibuka.


Glory Beach Resort - Apartmen 2 bilik
Sudah check in. Tempat penginapan yang diberi ialah apartmen 2 bilik. Mestilah. Sebab inilah yang paling murah. Tapi tak apa. Bukan kami kena bayar pun. Dapat apartmen PERCUMA ini pun sudah best. Walaupun dari segi kebersihan saya tak boleh bagi markah penuh (saya memang cerewet sikit bab ini..padahal cuma ada sebiji tahi cicak di tepi pintu).

Lain² kelengkapan oklah. Ada 1 bilik air + dapur  + ruang tamu + ruang makan + tv takda astro + fridge + telefon + pili berjoget dan bermuzik bila dibuka untuk mengeluarkan air. Kalau ada mesin basuh saya akan rasa lebih gembira. Tapi takda. Haha. Baiklah.


[gambar google: eh..tak sangka pemandangan dari udara glory beach resort sangat indah]


[gambar google: ruang tamu/tengok tv dan ruang makan berasingan]


[gambar google: katil comel yang bakal ditidur bertiga..mr papa kenalah mengalah]

Yang sangat aneh masuk sahaja ke apartmen sewaan 3 hari 2 malam ini saya telah memberangan untuk mendekonya seolah² apartmen ini rumah betul saya. Haha. Membayang² membuat feature wall, memasang string untuk tutup dapur dan itu ini. Baiklah. Tak sanggup nak cerita imagnasi melampau tersebut. Saya jugak ada bawak periuk nasik dan sikit bahan memasak (bukanlah bahan sangat pun). Seronoklah dapat main masak² dekat dapur apartmen ini nanti. Haha. Itupun kalau saya rajin. Tengoklah esok.


Kedai Makan Berdekatan
Aktiviti kedua ialah mencarik kedai makan berdekatan. Ini sangat penting. Walaupun saya nampak seperti kecil sebenarnya makanan sangat penting buat saya. Kalau dibiarkan kelaparan saya boleh berubah menjadi makhluk mengerikan. Haha. Nasib saya baik. Ada kedai makan di sebelah resort ini. Mr papa tidak apalah. Dia disediakan makanan pagi, tengahari dan malam sebab dia meeting di sini. Tapi saya dan anak² kenalah pandai mencarik makanan di tempat lain. Makanan sedap dimakan sebab ini kedai tomyam kelantan atau siam saya tidak tahu. Yang saya tahu rasanya sama sahaja di Johor. Makanlah dengan penuh gembira.


Mencari Kolam Renang
Misi seterusnya mencarik kolam renang. Ini sebenarnya dilakukan untuk memberi kesenangan kepada saya kelak. Esok saya haruslah membawa anak² bergembira sementara mr papa bermeeting. Ini kelemahan saya. Otak saya sukar mengingat jalan. Saya haruslah dibawa terlebih dahulu ke tempat yang saya ingin pergi sebelum saya pandai pergi sendiri. Orang panggil penyakit itu ialah buta jalan walaupun saya cuma rabun jauh tidak buta. Tapi kebutaan jalan saya di tahap kronik. Oleh sebab itu saya tidak akan ke mana² tanpa mr papa di sisi.


[gambar google: airnya nampak masih segar..lewat petang tadi macam sudah bertukar warna]

Tamat sudah misi hari ini. Esok saya sambunglah. Haha. Kalau saya rajinlah. Nak join segmen abg ben blogger ikut negeri sudah tidak sempatlah. Saya cuma nak membagitahu: saya lahir di Johor - menghabiskan usia kanak² di Pahang - menjadi remaja sunti di Melaka - menghabiskan separuh usia kemudiannya di Johor - dan mungkin untuk selamanya sebab mr papa sangat cintakan negeri Johor. Dan saya. Harus akur. Baiklah.

Selamat malam blog.



18 comments

March 15, 2011 at 11:29 PM

Selamat bercuti n enjoy your quality time with family ya..:)

March 16, 2011 at 12:08 AM

kesian tak sempat join.tp percutian kamo mabeles...:)

March 16, 2011 at 1:42 AM

hee.. yaya senyum je baca entry ni.. so sweet.. bila lah nak ada family sendiri.. wah gatal sungguh, :p
nway, yaya lahir kat johor jugak.. batu pahat.. ;)

March 16, 2011 at 6:12 AM

bestnya bercuti sempena cuti sekolah ye.makcik dah lama tak pergi PD. Betty selamat berbahagia ngan bercuti bersama family.cuaca sekarang tak menentu, harap berhati-hati ye.

March 16, 2011 at 7:31 AM

seronok jalan².. singgah ler s2.. :)

March 16, 2011 at 8:08 AM

bestnya bercuti wpon ur husband kene meeting..janji dpt berjalan kan..enjoy ur day =)

March 16, 2011 at 8:33 AM

salam. best!
abg eq singgah sini jalan2(sebab cuti 2 hari) hehe...

March 16, 2011 at 8:37 AM

seronoknya rina dapat cuti2...bestnyeeeeee...jeles No hehe..

hahaha sama la rina..No pun buta jalan malah takleh ingat rupa dan jenis keta pun..Abang kata takleh jd penyiasat hahaha..

SELAMAT BERCUTI ya rina...

March 16, 2011 at 9:53 AM

gaya penceritaan mcm budak darjah 6...bagus...bleh dapat A+ utk upsr t...well mcm best je kan resort ni

March 16, 2011 at 11:09 AM

selamat bercuti ye :)

March 16, 2011 at 2:09 PM

arianna & puan kutu: kalau x ikut mr papa meeting ni mmg tak akan bercuti punya..

yaya: hehe..takpalah..masanya akn sampai nnt..nikmati ms muda kamu dgn perkara yg tak akan kamu lakukan lg lepas dh ada anak nnt..

cik ina: yalah..tak cecah kaki ke pantai pon..swimming pool aje

effi: takda jln yg tak seronok hehe

prince: haha..biarkan dia meeting kita seronok²

abg eq: hehe..abg nk pegi bali nnt lg bestlah..

No: nasib jela ni No dpt jln sbb husband meeting..kalau x takdanyalah..

hehe..dlm pasaraya pon rina buleh sesat carik jln keluar tau..

sha: tak baiklah awak ni ckp bm sy taraf upsr jer..spm sy A1 tau..

syakirah: tq ^_^

March 16, 2011 at 3:21 PM

sonoknyeee coti-coti mesia...tumpang hepi je tgk :)

March 16, 2011 at 4:15 PM

salam perkenalan rina,

terima kasih flw kak ati ye..

hubby baru nak plan ke sini
nx saturday...

nampak mcm ok je..
so on saje lah..

TQVM ye

^____~

March 16, 2011 at 4:55 PM

kak ati: mmg ok..selamat bercuti utk kak ati sekeluarga juga..tq sudi singgah ha ^_^

March 16, 2011 at 5:54 PM

wah3... tak ajak jah pon...

March 16, 2011 at 6:15 PM

maaf .. tak sempat geledah lagi .. follow jer dulu !

March 16, 2011 at 7:13 PM

Saya dah lama gila tak ke PD...

Best lah ..sebab FREE..~haha

March 16, 2011 at 9:38 PM

jah: kalau ajak nnt jah malu² kuceng pulak hehe

lavendari: time kasih folo ya..

daddyziyad: oklah PD kan drpd takda pegi mana² langsung..benda² FREE memang sangat nikmat kan..hehe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal