HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Monday, April 25, 2011

Yang Kuat Akan Hidup Tapi Yang Lemah..Setiap Pertemuan Pasti Ada Perpisahan

Assalamualaikum..

Kalian masih ingat episod >>burung yang lalu? Pada kalian yang sudah terlupa dan melupai atau tak pernah tahu bacalah dulu episod lalu agar kisah lanjutan ini lebih dirasakan.

Seperti manusia yang perlu hidup dengan kuat di dunia ini begitu jugalah dengan burung.


yang lemah sudah tak mampu membuka mulut lagi

sudah kehabisan kudrat demi memperjuang secebis rezeki

dan akhirnya gugur (sedih sangat)

yang kuat menconquer sarang seorang diri - kelihatan mulai berbulu

tiada apa nak direbutkan lagi - rezeki khusus untuknya

inilah rupa selepas habis dalam hari - comel kan?

sudah mulai belajar menenggek di pinggir sarang

malam juga enggan tidur - ingin bertenggek berterusan tanpa bosan

sudah mulai bosan tenggek berterusan - lihat wajahnya seperti mengalami monday blues

oh sekarang benar-benar bad mood

hooray! akhirnya perjuangan terbang berjaya - walaupun terpaksa mendarat di bumi akibat keletihan kepak melampau

mengucapkan kata-kata akhir - selamat tinggal dan terima kasih kerana sudi memberi tumpang berteduh - namun tidak dimengerti oleh mak dan abah aku

tinggal sarang saja - tiada lagi keletah si burung comel - mak dan abah rasa sepi tiba-tiba

Oh. Aku yang menulis menjadi sebak tiba-tiba. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan.















28 comments

April 25, 2011 at 10:25 AM

owh..ni burung yg pernah cik betty cite dulu kan...burung tu pun nk menggembara utk melihat ciptann yg indah dariNya..klu ade rezeki lagi,mgkn ade burung lain dtg wat sarang disitu lagi..hehe

April 25, 2011 at 10:28 AM

nice shoot... setiap pertemuan ada perpisahan.....

yg seekor lagi mati erkh...

April 25, 2011 at 10:41 AM

comelnya pic burung tu .
tak de depan mata memnag terasa kehilangan ..

nak ajak join 1st GA yaya..
jemputan VVIP nih..hihi

http://diariibuwafiq.blogspot.com/2011/04/yaya-azura-1st-giveaway.html

April 25, 2011 at 10:44 AM

comel jerk ..!!

April 25, 2011 at 11:08 AM

whoahhhh close-up betul gambarnya.takpe cik betty.nanti mungkin akan ada pengganti :)

April 25, 2011 at 11:49 AM

yupp betul tue setiap pertemuan pasti ada perpisaan...mungkin kita pun macam tue juga....

April 25, 2011 at 12:04 PM

Wah! cantik gambar2 burung ni. Suka Fiza tengok. Betul kata Cik Betty tu. Setiap pertemuan pasti diakhiri dengan perpisahan. Walaupun kita x menyukainya.. Namun, itulah hakikat dan lumrah yang mesti kita hadapi dengan seadanya.

April 25, 2011 at 12:58 PM

sampai besar jugak u ikuti perkembangan burung ni kan...

hope dia kembali bersarang kat situ juga..hahaha..bertelur kat situ..

April 25, 2011 at 1:24 PM

xsempat baca la entry pasal burung yang sebelom ni, tapi pic2 ni stylo ar... hehehe :)

April 25, 2011 at 1:35 PM

cik betty,

cer tengok kat blog msred....heee...da kena tag ni....

April 25, 2011 at 3:21 PM

Sedih melihat yang lemah itu! :(

April 25, 2011 at 3:48 PM

sy dtg komen...lalalla..hahaha

eh dulu time kecik2 pantang nmpk ada sarng burung..mesti teringin nak bela burung tu..pastu kacau2 burung tu...pastu, lama2 mak burung tu fed up kot..dia alihkan tmpt srng burung tu..HAHAHAH

April 25, 2011 at 3:56 PM

owwh... burung haritu kan... (--.) alone lah sekor tu.

April 25, 2011 at 4:15 PM

bagus la betty. tekun betul betty ikuti perkembangan anak burung tu ye.

April 25, 2011 at 4:21 PM

sedihnye...yg sekor lg tu mati ek...

maybe burung tu cari mkanan tu...
nnti mesti burung tu balik...

April 25, 2011 at 4:42 PM

wah cik betty betui kreatif nih :)

April 25, 2011 at 5:05 PM

Penceritaan dengan gambar. Sanggup tangkap gambar setiap hari ye. Seperti satu journal pula. Hebat :)

P/s: Maaf lama tak menyinggah. Bercuti sementara dari blog. Hehe ^^

April 25, 2011 at 5:06 PM

Wah! Cik Betty memang kreatif dan sabar menunggu nak ambik gambar burung tukan...Ingat senang ke..hehehe Betul tak Cik Betty?

April 25, 2011 at 6:19 PM

oh burung nie dah terbang ekk..comel jer burung tu..sedih kan tapi sekurang2nya dia bebas dr hidup dlm sangkar. Kesian tgok klu org yg bela kurung dlm sangkar..

April 25, 2011 at 6:57 PM

salam senja betty~ comeyyyyynya anak burung tu...mmg terror betty snap pic tu...

April 25, 2011 at 7:25 PM

cikbetty, cantiknya gambar burung tu... serius terlopong tengok...

April 25, 2011 at 7:41 PM

comel anak burung tu rina..syabas sbb berjaya snap gambo tu..No punya sarang tinggi la..klo nak snap kana pakai tangga...malasnyeeeee..dia buat sarang atas wayar/kabel telefon..entah bertelo ke blum tak tahu la tu..

April 25, 2011 at 10:02 PM

badmood gile muke nye ha...huhuhu hurmm mesti terasa gak kan, selalu duk dgr kicauan, tp skrg sah senyap jer...

April 25, 2011 at 10:26 PM

ayu suka ilmu sains..
entry nie sangat menarik

PS: jangan sedih3.. sebab ayu masih dalam mood kesedihan.. sedang mencari mood untuk meneruskan kehidupan

April 26, 2011 at 12:09 AM

comelnya burung tu...dia nak pergi mengembara kot...

April 26, 2011 at 1:30 AM

yeah..akhirnya sang burung terbang jua bebas di angkasa raya...fenomena dan cerita alam yang menakjubkan!

April 26, 2011 at 9:07 AM

cantik gambar..tiba2 rasa nak pelihara burung..

April 28, 2011 at 12:58 AM

ala..sedih juga rasanya sebab dah tau kehidupan dia dari mula macam mana kan..huhu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal