HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Sunday, March 27, 2011

Bila Tetamu Tak Diundang Mengetuk Pintu..

Assalamualaikum..

Tuk!Tuk!Tuk! Siapa tu? Hantu! Nak apa? Nak..

Gitulah sebahagian bait nyanyian riang gembira betty dengan kengkawan ingusan masa kecik² walaupun betty tak beringus. Kawan pun takda ingus...(the good old days).

Tuk!Tuk!Tuk!..

Siapa tu?

(Takda sahutan..)

Bukak pintu..

"Hai! Saya ular sawa. Saya datang nak makan..ngee."

Itu berita kecil yang ada dalam mingguan malaysia hari ini. Anda ada terbaca tak? Tapi ular tu takdalah sapa tuan rumah dengan mesra (babak di atas hanyalah bayangan liar penulis sahaja).

Hih..ngeri (ke geli?) betul betty membaca berita ni. Memanglah sudah geli dengan haiwan lembik sejuk macam ni. Dulu pernah masa musim hujan tak berhenti kat johor ada bayi ular yang tak comel tersesat lalu tido nyenyak kat dapur. Betty takut sangat. Mengalahkan takut nak present projek masa buat degree. Padahal bayi ular tu kecik sangat. Lebih kecik dari gelang makcik jual kuih.

Tapi bayi ini belum tahu erti geli. Lelaki tak bolehla jadi penggeli sangat kan. Barulah nampak gagah (kan papa?)


[isk!isk! sedapnya dia picit benda lembik sejuk tu]




notakaki:

Moralnya kalau dengar bunyi orang atau bukan orang ketuk² pintu jengah dulu kat tingkap. Pastikan dulu yang datang tu betul² orang. Kalau orang pun kena pastikan dulu betul² orang takut cuma syaitan bertopeng orang.

17 comments

March 27, 2011 at 3:36 PM

mak aii serius meh dia datang dpn pintu umah.. tak baca news lagi arinih..ngeriinyaa...

March 27, 2011 at 4:08 PM

baca td kat paper pasal ni.. kalau sy lak org ketuk pintu mampus nak buka. kalau nak buka sgt pun jenguk kat mata kecik pintu tu dulu..

March 27, 2011 at 4:37 PM

eish .ular ? aish ...

March 27, 2011 at 4:50 PM

ular ye? huhu gelinye

March 27, 2011 at 4:57 PM

wah berani si kecik tu pegang , ank bee yg 3 thn tu tengok aje pegang lagsung tk..

March 27, 2011 at 4:58 PM

tu la ngeri dgn ular berbogel dlm longkang lagi..dh la fobia dengan menatang tuh!haha..

March 27, 2011 at 5:31 PM

makhluk ni mmg mommy tak sekali...geliiiii sgt2.mommy tag betty~hee

http://mommylavender.blogspot.com/2011/03/ibnushukran-time-guess-contest.html

March 27, 2011 at 5:52 PM

salam cik betty..
saya pun jenis penggeli juga..ular tu bukan setakat geli tapi mengerikan..

March 27, 2011 at 6:29 PM

Eii,,kalau bagi upah pun, rasa x berani jugalah..nak pegang ular tu..org lelaki ok lah..mmg kena berani kan!:)

March 27, 2011 at 7:03 PM

serius2...
akak geli dgn ular??

March 27, 2011 at 9:06 PM

eiii geli la.. tgk pun geli apatah lagi nak sangkut kat leher...

March 27, 2011 at 11:56 PM

widget apesal tu sy letak diatas 1st entri. tp sy edit dulu bg kecik jadikan 1 rows & 4 column jer.. byk sgt kang semak

March 28, 2011 at 2:00 AM

pergh corn snake tu...sempoiiiiiiiii!!!mai sekoq! hehehe..."")

March 28, 2011 at 8:41 AM

mingguan tak baca tp dalam hmetro on9 semalam ada citte kene belit diulo huhuhu..dekat 2jam gak duk bertarung...sib baik selamat..alhamdulillah..

March 28, 2011 at 9:35 AM

eeeeiii...geli!!!1

March 28, 2011 at 4:06 PM

mmg geli sgt dgn ular ni...uwekk

March 30, 2011 at 2:06 PM

haha kelakar je "Hai! Saya ular sawa. Saya datang nak makan..ngee."
ehh tapi yang ular ketuk pintu tu betul ke?? tak baca plak mingguan malaysia minggu lepas...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal