HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, March 11, 2011

Sedih Sebab Hikayat Merong Mahawangsa..

Assalamualaikum..

Tetiba jer kan. Apatah kena-mengena pulak mood tidak menentu dengan hikayat merong mahawangsa. Sebabnya sepanjang hari khamis kemalasan dan ketiadaan mood ceria amat membimbangkan. Eh..bahaya tahu. Kalau kehilangan mood berlebihan aku boleh menangis tanpa tujuan.

Tugasan rutin surirumah juga dibuat dengan sangat lambat. Basuh baju rajin² tapi sidai malas². Hari pun hujan menambahkan lagi mood kemalasan aku. Cuba berehat petang tapi si kakak tidak mahu diam. Jadi aku buat keputusan untuk tak jadik berehat petang (nak lelap la kononnya).

Mr papa belikan paprik udang waktu petang. Aku harap udang boleh menjadikan hormon dalam badan aku stabil (gara² melihat blog orang ada mee udang bergelimpangan). Tapi tak berjaya. Tetiba pulak tekak aku rasa pegi main jauh² udang. Udang paprik yang cuma 5 ekor tu aku simpan sekor. 4 ekor jugak aku bedal dalam tekak rasa tak mau disinggahi udang.

Aku buat kesimpulan, mr papa taklah diketahui bila dia akan membawa aku dan anak² menonton hikayat merong mahawangsa sebab aku rasa jadualnya sibuk sampai ahad entah bila²..

Aku harap jumaat memberi mood keceriaan pada aku. Kata pujangga ada pelangi lepas hujan. Nak tunjuk pada baby zikri pelangi..


notakaki:
Maaf..aku cuma merapik². Entri pun ditulis setelah masuk hari baru sebab aku tetiba jadik manusia zomba.

10 comments

March 11, 2011 at 8:18 AM

best tak citer tu?


follow mfollow k..

March 11, 2011 at 9:06 AM

purpleyellow:mcm best..tp x tgl lg..ntahla bila nk tgk..

March 11, 2011 at 9:56 AM

best ke cerita tue....

so, today dah ceria ke hari cik betty

March 11, 2011 at 10:05 AM

macam bes citer tu..chill ok wlaupun takdpt tgok.hehe

March 11, 2011 at 10:06 AM

biasalah tu...kdg2 bluess menyapa jadi blurr ja...malas nak buat pe pun

March 11, 2011 at 11:11 AM

eheheh.. ingatkan betol-betol sedey sebab merong rupenye tada mood uhuhu.

March 11, 2011 at 11:15 AM

ko cam makcik,kalau dah nak, mesti pergi gak. Kalau ada aral tu yang buat jiwa kacau. makcik teringin gak nak tengok cerita tu.

March 11, 2011 at 11:20 AM

mamaema: rs mcm best jerr citer tu..hr ni ok sikit..

March 11, 2011 at 11:21 AM

puan kutu: sedih selagi mr papa x bwk g tgkk..

March 11, 2011 at 1:45 PM

sana sini dok citer pasal merong mahawangsa...macam nak ajak tuan tanah g terjah pawagam lah...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal